Dostava paketa odigrala ključnu ulogu u održavanju ekonomije i socijalne povezanosti

Tijekom pandemije korona-virusa, online trgovina premašila je sva očekivanja te i dalje nastavlja s rastom. Udio e-trgovine u globalnoj trgovini je 2020. godine, posebice tijekom Covida-19, porastao na čak 20%, dok je u istom razdoblju 2019. godine taj udio bio 14%. Očekivano, zbog zatvaranja svih trgovina koje ne prodaju prehrambene proizvode, higijenske proizvode, lijekove i sl. došlo je do trenda pada B2B volumena, dok su B2C volumeni (dostava privatnim osobama) značajno porasli. Tako je DPDgroup u travnju 2020. isporučio više od 300 milijuna paketa diljem Europe, što je 30% više u odnosu na prošlu godinu.

„Kao stručnjaci za dostavu, odigrali smo jednu od ključnih uloga u održavanju ekonomske i socijalne ravnoteže između tvrtki i potrošača tijekom krize. Odgovorili smo na sve izazove, potrebe i zahtjeve pojedinaca. Ozbiljno i odgovorno smo shvatili našu ulogu te svojim poslovanjem osigurali neophodnu povezanost između proizvođača i krajnjih korisnika. Na taj način smo unatoč izazovima osigurali neometano poslovanje B2B i B2C kompanija“, komentirao je Boris Winkelmann, izvršni potpredsjednik GeoPost / DPDgroup.

Slično kao i u ostatku Europe, nakon početne prilagodbe poslovanja u smislu osiguravanja najveće moguće razine zašite, možemo reći kako su nas rezultati u Hrvatskoj pozitivno iznenadili. Volumeni su veći od očekivanih – usporedbe radi, u travnju je DPD Croatia zabilježila rast volumena za više od 100% u domaćem prometu te 80% u međunarodnom prometu, u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Rekordni volumeni premašili su čak i one iz „vrhunca sezone“, odnosno perioda pred kraj godine koje započinje Crnim petkom, a završava blagdanima (Božić i Nova Godina).

U vrijeme kada je korona-virus dosegao svoj vrhunac i kada su se dostavne službe suočile s možda najvećim izazovima u posljednjih nekoliko godina, u DPD Croatia smo činili sve kako bi svojim klijentima i krajnjim primateljima omogućili neometan proces dostave. To se posebno odnosi na B2C dostavu, koja je povezana sa on-line kupovinom i u vrijeme korona krize je poprimila sasvim nove razmjere pa smo tako u posljednjih nekoliko mjeseci zabilježili porast B2C volumena za više od 100%. Osim postojećih usluga, ostvarili smo suradnju s brojnim OPG-ovima, fokusirali se na FMCG te ponudili dostavu istog radnog dana. Posebnu pažnju posvetili smo izvoznim paketima i omogućili našim klijentima da neometano posluju u ovo doba pandemije i ekonomske krize.

Najveći izazov za tvrtku tijekom pandemije bio je brzo reagirati na nove izazove u smislu prilagodbe na cjelokupnu situaciju, pri čemu je posebna pozornost bila posvećena provedbi zdravstvenih i sigurnosnih mjera, sukladno napucima HZJZ i Državnog stožera civilne zaštite. Pri tome je presudnu ulogu odigrala pravodobna i kvalitetna komunikacija, kako sa svim zaposlenicima i kuririma te ostalim kooperantima, tako i s klijentima i krajnjim korisnicima, posebno u vidu informiranja o promjenama u samom procesu dostave paketa. Tako DPD kuriri nisu ulazili u zatvorene prostore (urede, skladišta i slično), a pakete je bilo moguće preuzeti unutar propisane sigurnosne udaljenosti od 2 do 3 metra. Primatelji paketa pozvani su da, kada je to moguće, na mrežnim stranicama trgovca odaberu plaćanje internet bankarstvom ili kreditnim karticama, a dodatno smo u periodu dok su na snazi bile izvanredne mjere, svim našim klijentima koji prodaju proizvode on-line, uključili WS-Pay opciju koja omogućava primatelju plaćanje otkupnine kreditnom karticom. Nakon što su zaprimili obavijest o predviđenoj dostavi paketa, krajnji primatelji su putem poveznice mogli pristupiti našem FMP portalu te odabrati dostavu paketa na sigurno mjesto (terasa, garaža i slično), čime smo dodatno osigurali da nema fizičkog kontakta, a aktivirali smo i mogućnost dostave paketa bez potpisivanja na skener. U tom slučaju vozač odlaže paket na dogovoreno “Sigurno mjesto”, upisuje ime i prezime primatelja te umjesto potpisa primatelja u skener upisuje unaprijed dogovorenu napomenu.

Klijenti, pa tako i krajnji primatelji paketa su još jednom prepoznali kvalitetu, uloženi trud i znanje te nam se obratili s punim povjerenjem, koje i u ovim izvanrednim okolnostima nismo iznevjerili. Brojne tvrtke koje ranije nisu bili naši klijenti sada su izrazile želju da s nama ostvare suradnju jer su DPD prepoznali kao pouzdanog partnera, onog na kojeg uvijek mogu računati.


Dostava proizvoda je veliki izazov za većinu online trgovaca. Obzirom da smo čuli kako neke dostavne službe dižu cijene, odlučili smo saznati više o logističkim potrebama, ali i s kojom službom su naši članovi najzadovoljniji.

Rezultati ankete će biti objavljeni u Facebook grupi eCommerce Hrvatska, a svi koji ispune anketu će dobiti mali poklon od strane Udruge eCommerce Hrvatska – personaliziranu antikorona maskicu 🙂

Loading

About Author

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services
ecommerce

Prijavi se na newsletter i preuzmi vodič za online prodaju (PDF) 

54 stranice ekskluzivnog sadržaja za poboljšanje prodaje - BESPLATNO!