Jedan sasvim drugačiji poslovni segment je elektronika, a kada netko na tom izvanredno konkurentnom tržištu djeluje od 1992. godine jasno je da je riječ o uspješnom i dobro promišljenom poslovnom modelu. Već puna tri desetljeća Mobis aktivno sudjeluje u razvoju hrvatskog telekomunikacijskog tržišta kroz suradnju s različitim svjetskim tvrtkama iz industrije te uvoze i distribuiraju uređaje i usluge najpoznatijih svjetskih brendova. O tome kako uspijevaju ostati na vrhu govori nam Ivan Šego, direktor tvrtke Mobis electronic.
On uvodno rezimira kako je razvoj tvrtke uvelike bio uvjetovan tržišnim kretanjima i velikim promjenama koje je industrija doživjela u posljednjih 30 godina te pritom konstatira kako od početka 90-ih godina prošlog stoljeća, kada su tržištem dominirali telekomi, do danas gotovo ništa nije jednako. “Od posvemašnje dominacije telekoma 90-ih godina pa zatim 2000-tih kada su se pojavile prve ozbiljnije konkurencije i brži razvoj mobilnih telekomunikacija pa sve do danas kada imamo 5G i potpunu digitalizaciju put je bio razvojno zanimljiv i poslovno izazovan. Kako su godine prolazile tako je rasla i potražnja za mobilnim uređajima koji su prvo bili rezervirani za određene skupine zbog viših cijena i slabije kvalitete poziva, a zatim je s kvalitetom usporedo rasla i popularnost mobilnih telefona koji su postali dostupniji. S mobitela na tipke prešli smo na pametne telefone, suočili se s novim operativnim sustavima, a mobiteli su u potpunosti zamijenili i kućne telefone.
U vrijeme kada nije bilo interneta i brzog protoka informacija pa sve do danas uspješno osluškujemo potrebe našeg tržišta, pravovremeno pratimo inovacije i novitete na globalnom tržištu te smatram kako je upravo to ključ uspješnosti na telekomunikacijskom tržištu”, osvrnuo se na genezu razvoja tržišta u protekla tri desetljeća direktor Mobisa.
A kakvo je stanje danas
U ponudi Mobisa danas se može pronaći različite, svjetski poznate brendove mobilnih uređaja, televizora i monitora pa sve do igraćih konzola, pomoćnika za održavanje doma i klimatizacije (klima uređaja i dizalica topline). “Sveukupno gledano, naš asortiman zadovoljava i one najzahtjevnije a širina ponude različitih performansi omogućuje da svaki naš kupac pronađe nešto za sebe”, objašnjava Ivan te dodaje kako su u tome ključan resurs kvalitetni djelatnici u čiju se edukaciju puno ulaže: “Edukacija i osposobljavanje naših kolega nam je imperativ poslovanja. Stalno ulaganje u naše zaposlenike i njihov razvoj je naša snaga posljednjih 30 godina koliko poslujemo na tržištu.” Mobis electronic trenutno zapošljava oko 40 djelatnika pri čemu Ivan s ponosom ističe kako su neki od kolega u tvrtki od njenih početaka.
Kada je riječ o operativnom poslovanju, on ističe kako je poslovanje kroz fizičku poslovnicu i putem mobis.hr webshopa integrirano, ali je riječ o različitim kanalima prodaje. “Ne bih ova dva kanala uspoređivao jer, prije svega, imamo jednu fizičku poslovnicu i to u glavnome gradu, dok smo putem webshopa dostupni u cijeloj Republici Hrvatskoj. S druge strane, sama prodaja putem webshopa doživjela je procvat s pandemijom koronavirusa i napravila je snažan iskorak i promjenu u ponašanju kupaca”, pojašnjava direktor Mobisa.
Priznanja struke i aktivnost u eCommerce zajednici
Uspješnost poslovnog koncepta i organizacije ove tvrtke prepoznali su i stručnjaci pa je tako Mobis.hr u proteklim godinama ponio veliki broj eCommAwards priznanja udruge eCommerce Hrvatska. Upitali smo našeg sugovornika i kako gleda na važnost aktivnog djelovanja u eCommerce zajednici te usmjerenost na stalno unapređivanje i praćenje trendova. “Članstvo u udruzi eCommerce Hrvatska nam je u mnogočemu pomoglo posebice u današnje vrijeme kada se stvari odvijaju nevjerojatno brzo, a noviteti pristižu gotovo svakodnevno. Udruga nam je pomogla stručnim savjetima i konzultacijama te nam je omogućila da svakodnevno učimo i rastemo. Kao šlag na tortu smo dobili eCommAwards priznanje koje nam je dodatan vjetar u leđa da svakog dana budemo uspješniji u onome što radimo”, istaknuo je direktor Mobisa.
Kada je riječ o ostvarenim poslovnim rezultatima te planovima za ovu godinu, rekao je kako su prošlu godinu uspješno priveli kraju, a cilj za 2024. je kao i svake godine do sada – biti bolji u odnosu na prethodnu. “Veselimo se svim izazovima koji nas očekuju a naglasak će svakako, među ostalim, biti na razvoju webshop trgovine, Mobis.hr”, za kraj je rekao Ivan Šego, direktor Mobisa.
Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.