fbpx

Dobre priče hrvatskog eCommerce sektora – Auro Domus

Autor: Goran Pavlović 08.08.2024.
Kategorija: Blog

Ovoga puta dobre priče kreću od web trgovine Auro Domus (Aurodomus.hr), čija nam je predsjednica Uprave, Mia Petričević, otkrila kako je poslovni model ove tvrtke evoluirao tijekom vremena.

Auro Domus je s poslovanjem započeo 2010. godine, kada je bio isključivo posvećen djelatnosti otkupa zlata. Tada se otkup zlata obavljao samo kod zlatara, često i “na crno” ili uz netransparentne uvjete, stoga je pojava Auro Domusa kao prvog profesionalnog otkupa zlata izazvala veliku pozornost građana. “S vremenom smo se proširili u druge djelatnosti. Kada je, zbog pristupanja Hrvatske u članstvo Europske unije, ukinut PDV i ostali porezi na investicijsko zlato, prvi smo uveli proizvode kao što su dukati, zlatnici ili zlatne poluge na hrvatsko tržište. Iste smo godine pokrenuli i lanac mjenjačnica, koji je na vrhuncu brojio i više od 150 lokacija u Hrvatskoj, a danas mjenjačke usluge nudimo u 50 cjelogodišnjih poslovnica Auro Domusa. Usporedo s time širili smo i usluge vezane uz zlato tako da sada uz otkup zlata i prodaju investicijskog zlata, nudimo i zajam te zalog na zlato“, objašnjava Mia.

Od rada u poslovnici do predsjednice Uprave

Ova mlada menadžerica u Auro Domusu je gotovo od najranijih dana same kompanije, a napredovala je od početnog radnog mjesta trgovca u poslovnici. Kako je poslovanje raslo, otvarale su se nove mogućnosti pa je iz poslovnice prešla na poziciju regionalne voditeljice, zatim i regionalne direktorice te od početka 2023. godine i predsjednice Uprave kompanije. Pritom kao jednu od velikih prednosti Auro Domusa vidi u tome što se prvenstveno daje prednost kadrovima unutar tvrtke i što svatko ima priliku napredovati ovisno o ambicijama i sposobnostima.

Ne kaže se zalud da dobar čovjek zlata vrijedi, mogli bismo se nadovezati na ove riječi. Nakon predstavljanja, Miu smo upitali da nam pojasni kome su zapravo namijenjena ulaganja u investicijsko zlato. “Ulaganje u zlato jest relativno nova usluga, no prisutna je kod nas već duže od jednog desetljeća, iako je trebalo vremena da ‘zaživi’ u javnosti. Interes za ulaganje u zlato sve više raste. Tako se recimo 2019. godine godišnji promet kretao oko 50 milijuna eura da bi u prošloj i pretprošloj godini porastao na oko 300 milijuna eura. Zlato je doista namijenjeno svakome, ovisno o mogućnostima. Jedan dio naših klijenata kupuje doista velike iznose koji se mjere u stotinama ili milijunima eura. Ali ne treba biti milijunaš kako bi se uložilo u zlato – najmanji artikli u našoj ponudi kreću se oko cijene od osamdesetak eura. Ti proizvodi, kao što su mali ili veliki dukat, poluge od 1, 2 ili 5 grama, kao i zlatnici manje mase, vrlo su popularni i kao pokloni”, odgovorila je Mia.

Pritom dodaje kako se zlato preporučuje kao dugoročna investicija jer se tako minimizira rizik od korekcije cijene. Premda u kratkoročnom pogledu cijena zlata fluktuira, dugoročni trend je uvjerljivo pozitivan. “Zlato daje siguran i stabilan prinos, koji – gledano u razdoblju od početka stoljeća do danas – u prosjeku iznosi više od 9 posto godišnje“, naglasila je.

Kako od korisnika napraviti zlatnog kupca

Mia ističe kako je na početku, 2013. i 2014. godine, kada su tek krenuli s investicijskim zlatom, bilo vrlo izazovno jer su rijetki tada znali nešto o zlatu i njegovim osobinama. Zato su pokrenuli edukacije te su kroz blogove, radionice, evente, promotivne tekstove i aktivnosti predstavljali prednosti, ali i potencijalne rizike ulaganja u zlato. “S vremenom smo uvidjeli da je najbolji kanal usmena predaja, stoga nam velik broj klijenata dolazi po preporuci postojećih. Također, veseli nas da klijenti koji kupe zlato ostaju vjerni Auro Domusu, zbog najpovoljnije cijene na tržištu, ali i usluge u kojoj smo tržišni lider te nastavljaju kupovati zlato iz godine u godinu”, istaknula je.

Važan kanal komunikacije su i društvene mreže koje su često poligon za rasprave, a Mia ističe kako ih u tvrtki vesele i negativni ili netočni komentari jer im daju priliku da detaljnije objasne činjenice o zlatu ili poslovanju. “Netočna informacija najveći je ‘mamac’ za raspravu jer korisnici društvenih mreža najviše vole – ispraviti nečije razmišljanje. Stoga nam često i postojeći korisnici pomažu educirati javnost svojim objavama”, navodi Mia.

Inače, Auro Domus ima 50 poslovnica diljem Hrvatske, a u njima se može obaviti otkup zlata uz besplatnu procjenu i isplatu odmah u gotovini, kupiti investicijsko zlato, koristiti mjenjačke usluge, zatražiti zajam ili zalog na zlato ili se jednostavno neobavezno doći informirati i savjetovati o tržištu zlata. Zbog njihove prirode, nisu sve ove usluge dostupne online putem pa je tako webshop prvenstveno posvećen investicijskom zlatu. “Korisnicima je on vrlo dobar kanal jer jednostavno mogu usporediti više proizvoda ili čak i konkurentske stranice pa nije rijetkost da se kupci ‘aktiviraju’ na webshopu, a da se konverzija obavi u poslovnicama”, objašnjava naša sugovornica.

Otkup zlata poštom? Može naravno.

Osim investicijskog zlata, online putem je moguće i zatražiti uslugu otkupa zlata, koja se onda obavlja putem specijaliziranih dostavnih službi koje preuzimaju zlato od klijenta i dostavljaju ga u Auro Domus na procjenu. Proces testiranja se snima, klijentu se šalje snimka i iznos procjene, a on nakon toga može ili odustati od prodaje ili prihvatiti ponudu i zatražiti isplatu na račun ili podizanje gotovine u poslovnici. Pritom je važno istaknuti da Auro Domus snosi sve troškove, neovisno o tome odluči li se klijent na prodaju ili na povrat zlata.

I dok je zlato nekada bilo u modi u obliku nakita, danas sve više na popularnosti dobivaju proizvodi od investicijskog zlata. To su mali ili veliki dukat, zlatnici ili, poluge mase od 1 do 5 grama. U Auro Domusu su pripremili i vrlo atraktivnu ambalažu koja olakšava darivanje zlata jer već sama po sebi izgleda ekskluzivno i reprezentativno.

Za kraj razgovora ostavili smo pitanje o ukupnom poslovanju. “Zadovoljni smo s rezultatima u 2023. godini, u kojoj smo se stabilizirali na visokoj razini nakon 2022. godine kada smo ostvarili povijesno najbolje rezultate. U prošloj godini uspjeli smo ih ‘obraniti’, a ove godine očekujemo novi rast, koji je dijelom potaknut uvjetima na tržištu i rastom cijene zlata, a s druge strane i optimizacijom našeg poslovanja”, istaknula je predsjednica Uprave Auro Domusa.

Loading

Warning: Undefined variable $post_id in /home/ecommerc/public_html/wp-content/themes/ecommerce/single-post.php on line 62

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 14 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge