fbpx

Broj kupaca konačno je dosegao onaj iz vremena pandemije

Autor: Goran Pavlović 05.12.2024.
Kategorija: Blog, Istraživanja, Izdvojeno

Pogledamo li posljednje dostupne podatke možemo vidjeti da brojimo gotovo 10% više online kupaca u odnosu na drugi dio 2021. godine.

Jelena Jakšić Matovina, jelena.jaksic@ipsos.com
Research Manager, Ipsos

Više od polovine građana Hrvatske, njih 54%, kupilo je neki proizvod ili uslugu online u proteklih šest mjeseci. Online kupnja iz godine u godinu bilježi rast. Pogledamo li posljednje dostupne podatke možemo vidjeti da brojimo gotovo 10% više online kupaca u odnosu na drugi dio 2021. godine. Broj kupaca konačno je dosegao onaj iz vremena pandemije, dok u odnosu na isto razdoblje prošle godine imamo 4% više online kupaca.

Pritom više od 50% online kupaca obavlja online kupnju jednom do tri puta mjesečno, a dodatnih 27% je nešto kupilo dva do tri puta u zadnjih šest mjeseci. Ako pogledamo generacijske razlike, među Generacijom Z (16-28 godina u našem uzorku) imamo 56% online kupaca, najviše ih je među generacijom Millennialsa (29-44) i Generacijom X (45-58). Među generacijom Baby boomersa (u našem uzorku 59-64) imamo tek 22% online kupaca.

KOLIKO TROŠE ONLINE KUPCI U HRVATSKOJ

Ukupno 34% naših online kupaca potrošilo je do 140 € na svoju online kupnju, a dvije trećine online kupaca u posljednjih šest mjeseci potrošilo je više od 141 €. Proizvodi i usluge koji se kupuju online najčešće se plaćaju pouzećem, debitnom ili kreditnom karticom. Vidljiv je rast popularnosti plaćanja putem specijaliziranih kartica kao što je Revolut. Jeftinija cijena i besplatna dostava najvažniji su kriteriji našim kupcima pri odabiru internetske trgovine. Odjeća i obuća najpopularnije su kategorije među online kupcima, dok su se u top 5 još našli i modni dodaci, ulaznice te kozmetika.

BRANDpuls istraživanje BRANDpuls je sindicirano istraživanje koje agencija Ipsos provodi redovito od 2007. godine u Hrvatskoj. Provodi se na reprezentativnom uzorku građana Hrvatske u dobi od 16 do 64 godine u dva vala godišnje. Istraživanjem se ispituju različite potrošačke navike i životni stilovi građana Hrvatske kao i njihove navike online kupnje koje su prikazane u ovoj analizi. Podaci su prikupljeni na proljeće 2024. godine, na uzorku od 1.719 ispitanika.

Ako želite saznati više o navikama online kupnje u Hrvatskoj i regiji, tko kupuje online, što su im glavni driveri za kupnju, koliko troše, kako plaćaju, što i gdje kupuju, koriste li aplikacije za brzu dostavu i ostale zanimljivosti slobodno nas kontaktirajte.

Loading

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 15 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge