Ključna riječ je jedna riječ ili skupina riječi koju upisujemo u traku za pretragu u tražilice (Google, Bing, Yandex.ru, …). Kad u Google upišemo ključnu riječ i kliknemo na „Google pretraživanje“ dobijemo rezultate pretrage, a to se zove SERP (Search Engine Result Page) koji izgleda ovako:

Prva dva rezultata na gornjoj slici SERP-a su oglasi, na što očito upućuje oznaka „Oglas“. Ispod njih dolaze „organski“ ili „prirodni“ (ne-plaćeni) rezultati pretrage.
Search Engine Optimization / Optimizacija stranica za tražilice odnosi se na bolje pozicioniranje u organskim rezultatima pretrage na tražilicama. Ne možete platiti da budete što više pozicionirani, morate optimizirati vašu internetsku stranicu. Google ima svojeg robota koji se zove Googlebot i on posjećuje vaše stranice. Njemu trebamo jasno dati znanja o čemu se radi na stranici i olakšati mu pretragu iste.
SEO je dugoročno rješenje. Plaćeno oglašavanje, sama riječ kaže, trebamo platiti. Dugoročno ulaganje u SEO izrazito se isplati, jer će posjetitelji dolaziti na vaše internetske stranice, a sve to bez da plaćate oglašavanje.
Osnovna podjela SEO-a, zajedno sa važnosti pojedinog djela jest:

Postoje white-hat SEO tehnike (opisane gore) i black-hat SEO tehnike. Nekoć Googlevi algoritmi nisu bili dovoljno pametni da razlikuju „kupljene“ i stvarne povratne linkove, ali Panda i Pingvin su dovoljno pametni da to vide. I to je primjer black-hat SEO tehnika. Sve što trebate znati o njima jest da ih ne smijete koristiti.
Najbolji primjer black-hat SEO tehnike je BMW koji je radio black-hat SEO. 2006. godine Google ga je izbacio iz svih rezultata pretrage. Da, tako je, stranica bmw.de nije se prikazivala na Googleovoj pretrazi. Ovo je bila jasna poruka svima – nemojte raditi black-hat SEO.
Isključivo putem white-hat tehnika:
I za kraj… gdje sakriti truplo?
Na drugoj stranici Googleovih rezultata pretrage, tamo ga nikad nitko neće tražiti.
Sretno optimiziranje!
Sesija istekla
Ponovno se prijavite. Stranica za prijavu otvorit će se u novom prozoru. Nakon što se prijavite, možete je zatvoriti i vratiti se na ovu stranicu.
Komentari