Jedna od ključnih prednosti koje nudi FAVI je ta što povezuje trgovce s visoko ciljanom publikom. Naša platforma je specifično dizajnirana za kupce koji traže namještaj i dekoraciju, omogućujući im neposredan pristup korisnicima s visokim interesom za kupnju, naglašava Marina Prole, direktorica prodaje online tražilice FAVI za Hrvatsku, Mađarsku, Sloveniju i Poljsku.
Primijetili smo značajan porast troškova marketinga na velikim platformama poput Mete i Googlea. Zbog toga smatram da je ključno da online trgovine diversificiraju svoje izvore prometa umjesto da se oslanjaju isključivo na nekoliko velikih platformi, poručuje Marina.
Predstavite nam za početak FAVI platformu. Kome je namijenjena te što nudi web trgovcima?
FAVI je specijalizirana online platforma fokusirana na segment doma i uređenja – pokrivamo sve, od namještaja i dekoracija do kućnih dodataka. Naš glavni cilj je povezati kupce s pažljivo odabranim pouzdanim online trgovcima, omogućujući im da jednostavno pronađu i usporede proizvode na jednom mjestu.
Za online trgovce FAVI pruža pristup publici s visokim interesom koja aktivno traži određene proizvode, kao i učinkovit marketinški kanal koji povećava vidljivost brenda i potiče prodaju. Volimo se smatrati “alatom za otkrivanje” svega što se tiče doma, pomažući našim partnerima da predstave svoju ponudu kupcima spremnima na kupnju.
Kako bismo dodatno poboljšali korisničko iskustvo i podržali naše partnere, nudimo pomoć lokalnog account managera koji pomaže u optimizaciji kampanja, kao i FAVI Extra – alat koji našim partnerima omogućuje prikupljanje korisničkih recenzija o njihovim proizvodima i kvaliteti e-trgovine. Ovo im pomaže da dobiju vrijedne povratne informacije, unaprijede svoje usluge i steknu povjerenje kupaca.
Kada smo razgovarali prije nešto više od godine dana u prvom broju eCommerce magazina, istaknuli ste kako je te 2023. godine vaš katalog proizvoda u Hrvatskoj porastao za čak 90 posto. Kakve ste trendove zabilježili tijekom 2024. godine u tom pogledu?
U 2024. godini zabilježili smo pozitivan trend u broju aktivnih proizvoda u hrvatskom katalogu, uz značajna poboljšanja u kategorizaciji i filtriranju. Naš glavni fokus bio je na unapređenju cjelokupnog korisničkog iskustva na FAVI platformi. Osim toga, usko smo surađivali s našim partnerima na poboljšanju kvalitete podataka, osiguravajući točnije i pouzdanije informacije o proizvodima.
Gledajući unaprijed prema 2025. godini, jedan od naših ključnih prioriteta je uvođenje novih kategorija u katalog. Do kraja lipnja također planiramo u potpunosti automatizirati sve ručne procese, s posebnim naglaskom na optimizaciju uvoza proizvoda i njihovo preciznije razvrstavanje u kategorije i filtre. Na kraju, planiramo i potpuni redizajn stranice s detaljima proizvoda. Ova nadogradnja osigurat će kupcima sve relevantne informacije koje su im potrebne prije donošenja odluke o kupnji.
Koliko je aktivnih trgovina na FAVI.hr te koje od njih su najpoznatije?
Od četvrtog kvartala 2024. godine na FAVI.hr imamo oko 55 aktivnih trgovina. Među njima su kombinacija lokalnih hrvatskih trgovina i poznatih međunarodnih trgovaca. Neka od najprepoznatljivijih imena na našoj platformi uključuju HarveyNorman.hr, Bauhaus.hr, Svjetiljka i svijetlo, Bonami.hr i Dormeo.hr te mnoge druge.
Fokus ove godine bit će na širenju platforme dovođenjem još više poznatih brendova i trgovaca, dodatno obogaćujući iskustvo kupnje za naše korisnike.
Ove godine obilježavate 10. obljetnicu rada. Vratite nas malo na početak, kako je krenula FAVI online priča te kojim je tempom teklo kasnije širenje na druga tržišta?
Tako je, FAVI je započeo svoje putovanje 2015. godine s jednostavnom, ali revolucionarnom idejom – učiniti online kupnju namještaja inspirativnim, praktičnim i dostupnim iskustvom za sve. Ono što je započelo kao ideja dvojice entuzijasta preraslo je u lansiranje naše online tražilice za namještaj.
Tijekom godina, FAVI je proširio svoje poslovanje na 11 dodatnih zemalja. Danas naše web stranice bilježe stotine tisuća posjeta dnevno, a naš tim se također brzo proširio. Trenutačno imamo raznoliku ekipu od 60 stručnjaka iz cijele Europe koji zajedno rade u našem uredu u Pragu.
Gdje ste danas sve prisutni te koliko trgovaca okupljate?
U ovom trenutku poslujemo u 12 europskih zemalja, uključujući Češku, Slovačku, Rumunjsku, Mađarsku, Italiju, Poljsku, Hrvatsku, Ujedinjeno Kraljevstvo, Švedsku te, najnovije, Sloveniju, Grčku i Bugarsku.
Na tim tržištima surađujemo s gotovo 2.000 trgovaca, od velikih brendova namještaja do manjih lokalnih trgovina.
Možete li se osvrnuti na financijske rezultate koje ste ostvarili u 2024. godini. Kakav prodajni trend bilježite?
U 2024. godini FAVI je u Hrvatskoj ostvario rast prihoda za više od 70 posto u odnosu na godinu prije, što je također dovelo do povećanja prodaje i transakcija za partnere na našoj platformi.
Istovremeno, primijetili smo značajan porast troškova marketinga na velikim platformama poput Mete i Googlea. Zbog toga smatram da je ključno da online trgovine diversificiraju svoje izvore prometa umjesto da se oslanjaju isključivo na nekoliko velikih platformi.
Naš cilj je privući veliki broj visoko ciljanih i motiviranih kupaca u trgovine naših partnera, pomažući im da maksimalno povećaju svoj doseg i učinkovitost prodaje.
U čemu se razlikujete od drugih agregatora?
Za razliku od ostalih agregatora, FAVI je posvećen isključivo namještaju i dekoraciji, što nam omogućuje pružanje ciljnih ponuda i superiornog korisničkog iskustva u usporedbi s općim tražilicama.
Puno pažnje posvećujemo vizualnim elementima, a 2024. godine uveli smo sekciju sa sadržajem koja je osmišljena da inspirira i usmjerava korisnike pri odabiru namještaja.
Naši napori prepoznati su nagradama, poput Best Web Award 2024 na eCommAwards. Ostajući fokusirani na sektor doma i uređenja, nastavljamo pružati vrhunsko iskustvo kupnje, istovremeno pomažući našim partnerima da rastu učinkovito.
Kada se neki web trgovac iz Hrvatske odluči za ulazak na FAVI online platformu, što konkretno dobiva te kako ide proces integracije?
Jedna od ključnih prednosti koje nudi FAVI je ta što povezuje trgovce s visoko ciljanom publikom. Naša platforma je specifično dizajnirana za kupce koji traže namještaj i dekoraciju, omogućujući im neposredan pristup korisnicima s visokim interesom za kupnju.
FAVI također povećava vidljivost brenda prikazujući proizvode u više relevantnih kategorija, usporednim popisima i uredničkim sadržajima, čime povećava izloženost. Osim toga, platforma je osmišljena za poticanje prodaje, a mnogi trgovci bilježe značajan porast konverzija nakon što su se pridružili.
Proces integracije je jednostavan – uključuje registraciju vaše e-trgovine na FAVI, pružanje XML feeda proizvoda te aktivaciju i uvoz proizvoda. Također, uključuje optimizacije kampanja, poput implementacije FAVI Pixela, postavljanja ponuda i obavijesti o potrošnji budžeta. Ukupno gledajući, integracija je lagana i obično se može završiti unutar nekoliko dana, ovisno o složenosti kataloga proizvoda.
Naši se trgovci teško odlučuju na izlazak na druga tržišta, što je tema o kojoj redovito pišemo u magazinu. Kako vi pomažete da se ovaj nevidljivi Rubikon pređe i da hrvatski trgovci ponude svoje proizvode na širem tržištu srednje Europe?
Razumijem da proširenje na nova tržišta može biti izazovan korak za trgovce. Brige o tržišnim razlikama, logistici, jezičnim barijerama i očekivanjima u pogledu korisničke usluge su sasvim opravdane. Zbog toga se pozicioniramo kao pouzdan partner tijekom cijelog ovog procesa.
Često se uključujemo s našim partnerima već u fazi planiranja ekspanzije i aktivno sudjelujemo u njihovom procesu donošenja odluka. Kako naša platforma dosljedno funkcionira na svim tržištima, pruža poznat i pouzdan okvir koji pojednostavljuje ulazak na nova tržišta. Ova dosljednost, u kombinaciji s našim snažnim industrijskim vezama i dubokim poznavanjem tržišta, čini nas vrijednim partnerom mnogim trgovcima koji žele rasti na međunarodnoj razini.
Kao svoj dugoročni cilj istaknuli ste da FAVI postane “top of mind” brend na svakom tržištu na kojem poslujete. U kojoj ste se mjeri uspjeli pozicionirati u svijesti hrvatskog potrošača te koje sve marketinške kanale koristite kako biste tamo i ostali?
Da, na duge staze, naš cilj je postati prva platforma na koju ljudi pomisle kada traže namještaj ili dekoracije za dom.
U Hrvatskoj koristimo kombinaciju online marketinga i TV oglašavanja kako bismo izgradili prepoznatljivost brenda i ostali u svijesti potrošača. U listopadu smo pokrenuli kontinuiranu TV kampanju, koju podržava snažna digitalna prisutnost brenda na YouTubeu, Facebooku i Instagramu. Već vidimo pozitivne rezultate, s povećanjem pretraživanja za više od 100% u odnosu na prošlu godinu.
Gledajući unaprijed, planiramo provesti istraživanje brenda u narednim mjesecima kako bismo stekli dublje uvide u našu tržišnu poziciju i usporedili se s drugim igračima u industriji namještaja.