fbpx

Pouzeće raste iz godine u godinu, a kartice ostaju na istom

Autor: Goran Pavlović 18.07.2024.

Najčešći način plaćanja u Hrvatskoj je pouzeće koje je od 2018. godine raslo za 7% te je s ukupnih 42% udjela preteklo kreditne kartice koje imaju 39% i debitne kartice s 37% udjela.

Unutar BRANDpuls istraživanja pitali smo građane Hrvatske na koji sve način plaćaju kada kupe nešto online. Pokazalo se da koriste različite metode plaćanja kao i da se to mijenja kroz vrijeme. Naime, na temelju nedavno prikupljenih podataka saznajemo da 39% građana koristi kreditne kartice za online transakcije, čineći ovu metodu jednom od najpopularnijih. Slično tome, debitne kartice također su široko prihvaćene s postotkom upotrebe od 37%.

Međutim, najčešći način plaćanja u Hrvatskoj je pouzeće, s postotkom upotrebe od 42%. To znači da najviše kupaca još uvijek preferira platiti izravno poštaru ili dostavljaču prilikom preuzimanja narudžbe. U prilog popularnosti tog načina plaćanja idu i povijesni podaci. Tako je 2018. godine ukupno 35% online kupaca plaćalo pouzećem te je u posljednjih pet godina broj kupaca koji plaćaju na taj način kontinuirano rastao da bi danas dosegao značajni rast od 7%. Za usporedbu, u istom periodu kreditne kartice ne bilježe promjene u broju online kupaca koji ih koriste za plaćanje.

PayPal, popularni online sustav plaćanja, trenutno koristi 20% građana i s tim je rezultatom na četvrtom mjestu, dok je 2018. to bio najpopularniji način plaćanja online kada ga je koristilo čak 53% kupaca. Njemu u posljednjih pet godina kontinuirano pada popularnost te je prepolovio broj svojih korisnika.

Specijalizirane kartice kao što su Revolut, bunq, e-cash, Aircash i druge koristi 10% građana i one su u posljednjih godinu dana ostvarile jedan od najvećih pozitivnih pomaka, skočivši sa svega 3% na trenutnih 10% kupaca koji ih koriste za online plaćanja. Kada je riječ o aplikacijama za plaćanje kao što su KEKS Pay, Easy Pay i druge, one se koriste u 4% slučajeva.

RAZLIKUJEMO LI SE PO NAČINIMA ONLINE PLAĆANJA KOJE KORISTIMO?

Muškarci i žene pokazuju različite preferencije kada je riječ o načinima plaćanja online. Svi podjednako koristimo kreditne i debitne kartice za obavljanje online transakcija, ali postoji značajna razlika u načinima na koje se koriste druge metode plaćanja. Žene značajno češće od muškaraca koriste opciju plaćanja pouzećem (48% žene vs. 35% muškarci). S druge strane, muškarci češće koriste PayPal (28% muškarci vs. 14% žene).

Kako se po nekim karakteristikama plaćanja online razlikujemo po spolu, tako smo primijetili i regionalne razlike u popularnosti plaćanja pri preuzimanju paketa. U Zagrebu i okolici najčešći način plaćanja je kreditna ili debitna kartica. Unatoč rastućoj popularnosti plaćanja pouzećem, ova se metoda u Zagrebu ne koristi tako često kao u ostatku Hrvatske. Pouzećem se, međutim, značajno češće plaća u sjevernoj Hrvatskoj te Lici i Banovini. Više od polovice online kupaca u ovim regijama platilo je nešto na ovaj način u posljednjih šest mjeseci.

PLAĆA LI SE ONLINE U REGIJI DRUGAČIJE?

U Srbiji i Bosni i Hercegovini plaćanje pouzećem daleko je najviše preferirani način plaćanja onoga što se kupi online. Naime, tako plaća velika većina online kupaca u ove dvije zemlje. U Sloveniji je situacija nešto bliža Hrvatskoj. Na sličnoj razini popularnosti je plaćanje kreditnim karticama, pouzećem i debitnim karticama, s time da oni prednost daju kreditnim karticama u odnosu na debitne kartice. PayPal uživa najveću popularnost na tržištu Slovenije gdje ga još uvijek koristi svaki treći online kupac. Specijalizirane kartice zasad su najpopularnije u Hrvatskoj.

BRANDpuls istraživanje

BRANDpuls je sindicirano istraživanje koje agencija Ipsos provodi redovito od 2007. godine u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji te Bosni i Hercegovini. Provodi se na reprezentativnom uzorku građana u dobi od 16 do 64 godine u dva vala godišnje. Istraživanjem ispitujemo različite potrošačke navike i životne stilove građana kao i njihove navike online kupovine. Podaci su prikupljeni na jesen 2023. godine.

Na koji način građani Hrvatske plaćaju kupujući online? (udio online kupaca koji su u posljednjih šest mjeseci koristili određeni način online plaćanja u Hrvatskoj)

Izvor: BRANDpuls, N=1800, uzorak od 16 do 64 godine, prikupljeno u drugoj polovici 2023.

Udio online kupaca koji su u posljednjih šest mjeseci platili pouzećem u pojedinoj regiji

Izvor: BRANDpuls, N=1800, uzorak od 16 do 64 godine, prikupljeno u drugoj polovici 2023.

Više informacija

Ako želite saznati više o navikama online kupnje u Hrvatskoj i regiji, tko kupuje online, što su im glavni driveri za kupnju, koliko troše, kako plaćaju, što i gdje kupuju, koriste li aplikacije za brzu dostavu i ostale zanimljivosti slobodno nas kontaktirajte. Marina Zrile, Sales Manager, Ipsos, marina.zrile@ipsos.com

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 15 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge