fbpx

Kako pokrenuti webshop i kome se to uopće isplati

Autor: Marcel Majsan 23.10.2017.
Kategorija: Blog, Razvoj webshopa

Broj web trgovina, web kupaca, ali i povjerenja u online trgovine se povećava svake godine. Ako se bavite trgovinom, a još uvijek nemate svoj webshop, vjerojatno gubite više nego što možete zamisliti. Saznajte što sve morate znati prije pokretanja webshopa i eliminirajte početničke greške koje bi vas mogle skupo stajati.

NAPOMENA: ovaj članak je zadnji puta ažuriran u veljači 2023. godine, a na kraju članka možete preuzeti aktualni vodič za pokretanje web trgovine

Kupuju li Hrvati uopće online

Iako Hrvati još uvijek preferiraju odlazak u fizičke poslovnice, istraživanje koje smo proveli u rujnu 2022. (n=3431), čak 25 % njih kupuje online barem jednom tjedno.

Koliko Hrvati troše online

Ne postoji službena statistika online potrošnje u Hrvatskoj, no znamo da je više od 70 % Hrvata barem jednom kupilo nešto online.

Online kupovina je u svijetu najpopularnija u Kini i SAD-u, dok u Europi dominiraju Njemačka i Ujedinjeno Kraljevstvočiji kupci potroše online čak 500 puta više o Hrvatskih (izvor: ecommerce-europe.eu).

SVE JE U POVJERENJU

Certificirajte svoj webshop i pokažite kupcima da ste
pouzdana web trgovina

Punopravno članstvo uključuje besplatnu
certifikaciju i Safe Shop sustav za recenzije

Black Friday – praznik za kupce

Prema podacima Google trendsa, Hrvati u studenom najčešće zatrpaju Google upitima za “black friday”, što svjedoči o njegovoj popularnosti čak i kod nas. Podaci o zaradi od ovog  “praznika za kupce” u RH ne postoje, no ako pogledamo američke statistike, možemo vidjeti da mu popularnost raste iz godine u godinu.

Prema podacima američke nacionalne trgovačke udruge iz 2017. godine, između Black Fridaya i Božića u SAD-u se ostvari čak 30 % ukupne godišnje prodaje!

10 pitanja koja si morate postaviti prije pokretanja webshopa

Najveći problem hrvatskih trgovaca je nedostatak informacija i znanja potrebnog za pokretanje internetske trgovine. Osim šume zakona u kojima se morate snaći, a u kojima vam može pomoći naš Vodič za pokretanje webshopa, potrebno je:

  • odabrati i razviti optimalnu platformu za web prodaju
  • odabrati i implementirati načine plaćanja
  • odabrati i jasno iskomunicirati način dostave odnosno preuzimanja robe
  • odrediti voditelja webshopa
  • napraviti plan promocije webshopa

Sve ovo zahtijeva od vas da uložite svoje vrijeme, ljude, sredstva… Ako u startu donesete krivu odluku i odaberete webshop platformu, izvođača, Payment gateway providera ili pak logističku službu koji ne odgovaraju vašim zahtjevima – vrlo je vjerojatno da ćete potrošiti više nego što ste trebali, a prodavati manje nego što ste očekivali.

Upravo zbog toga smo izradili vodič za pokretanje web trgovine koji će vam pomoći kod donošenja pravih odluka za pokretanje webshopa. Ako pak želite više – saznajte više o našoj eCommerce Akademiji koja se održava dva puta godišnje.

O Autoru

Marcel Majsan
• President of eCommerce Hrvatska Association • eCommerce Consultant

Komentari

Odgovori

Želiš povećati povjerenje na svom webshopu? Postani član!

Punopravno članstvo uključuje besplatnu Safe Shop certifikaciju i sustav za prikupljanje recenzija.
>