U našoj poslovnoj strategiji online prodaja je s vremenom postala ključan dio strategije tvrtke. Ostvarenim rezultatima prodaje putem interneta u proteklim smo godinama izuzetno zadovoljni, a posebno je važno da ovaj prodajni kanal i nakon pandemije konstantno raste te se nadamo da će se i nastaviti u tom smjeru, ističe Ante Zrna, Digital Marketing Specialist na Deliiicije webshopu.
Ante Zrna je na Deliiicije webshopu počeo raditi 2019. godine, a njegov je temeljni zadatak bio i ostao olakšati korisnicima kupnju, što prvenstveno uključuje plansko grupiranje artikala u kategorije kako bi kupci mogli s lakoćom pronaći tražene artikle te svakodnevno izdvajanje posebnih ponuda. Pritom nam pojašnjava kako se važnost webshopa posebno ističe kod kupaca koji ne žive na područjima s Deliiicije dućanima. “Da se malo vratimo u prošlost, odakle uopće ideja o Deliiicije dućanima. Kako se po dobre praline moralo potegnuti autom i do Beča, a to nije nimalo praktično, stvorila se ideja o Deliiicije dućanima koji će svojim jedinstvenim asortimanom pokušati pružiti nešto nesvakidašnje. Kada se ispostavilo da ima još puno sladokusaca i gurmana koji vole fine stvari, u Teslinoj ulici u Zagrebu otvoren je 2007. godine prvi Deliiicije dućan”, podsjeća Zrna te dodaje kako se ekspanzija nastavila pa tako danas imaju 30 dućana u pet gradova diljem Hrvatske. Iskorak u online prodaju bio je sasvim prirodan te je zauzeo važno mjesto u prodajnoj strategiji tvrtke. Naš sugovornik ističe kako održavanje webshopa s velikim brojem artikala poput Deliiiicije.com iziskuje puno truda, ali i kreira pozitivnu dinamiku jer se uvijek stvaraju neka nova kreativna rješenja. “Dugoročne planove imamo, nove ideje se svakodnevno rađaju te mislim da je pred Deliiicije webshopom još ljepša budućnost”, poručuje Zrna u uvodu u razgovor.
Koliko je zapravo izazovno raditi online prodaju prehrambenih proizvoda te po čemu je ova kategorija specifična za prodaju putem interneta?
Rekao bih da se dosta truda i vremena treba uložiti u online prodaju prehrambenih, posebno specijaliziranih proizvoda kao što su naši. Zbog toga kontinuirano obogaćujemo našu ponudu i imamo dosta promotivnih aktivnosti od kojih se posebno ističu naše “jednodnevne akcije”. Izazovno je i to što smo mi i dalje mali u odnosu na velike trgovačke lance, ali se pokušavamo istaknuti i diferencirati upravo širokim izborom kvalitetnih proizvoda.
Kod prodaje prehrambenih proizvoda često je problem samo iz slika i opisa prezentirati kvalitetu samih proizvoda, ali se u tom dijelu svojski trudimo kako bismo našim kupcima što detaljnije opisali ponuđene proizvode te smo uvijek otvoreni za dodatna pitanja. Takvim pristupom potičemo interakciju pa naši kupci i online korisnici sve češće daju svoje mišljenje i ocjenjuju kupljeni proizvod te se može primijetiti da takve pozitivne online recenzije uvelike dovode do veće prodaje. Možda ne možemo u opisu dočarati okus proizvoda, ali to svakako može netko od naših kupaca koji je iskusio kvalitetu tog proizvoda i spreman je podijeliti svoje dobro iskustvo.
Kada je osnovan webshop Deliiicije.com te kako ste zadovoljni rezultatima online prodaje u proteklim godinama?
Deliiicije webshop pokrenut je početkom 2017. godine, a krajem prošle godine prešli smo na novu platformu te je webshop u cijelosti dobio novi, osvježeni izgled. U našoj poslovnoj strategiji online prodaja je s vremenom postala ključan dio strategije tvrtke. Ostvarenim rezultatima prodaje putem interneta u proteklim smo godinama izuzetno zadovoljni te nam je kao i većini webshopova prodaja putem interneta porasla od pandemije COVID-19 kada su mnogi kupci otkrili prednosti online kupnje. Međutim, za razliku od brojnih drugih webshopova, prodaja na Deliiicije webshopu i nakon pandemije konstantno raste te se nadamo da će se i nastaviti u tom smjeru.
Zavirimo malo u vaš slatko-slani asortiman. Što sve nudite svojim kupcima te kakve opcije dostave nudite?
Velika prednost nam je zasigurno široki izbor slatkog asortimana, gdje se može naći dosta zanimljivih proizvoda svjetskih brendova koji i nisu toliko zastupljeni u Hrvatskoj. Istaknuo bih i naš asortiman tradicijskih slatkiša gdje se mogu pronaći razne baklave, paprenjaci, smokvenjaci, lokumi i slični proizvodi autentičnih okusa. Kada je riječ o dostavi, nudimo slanje narudžbi preko kurirskih službi ili preuzimanje u odabranoj trgovini. Upravo ovu drugu pick-up opciju veliki dio naših kupaca preferira.
Vidimo da nudite i različite poklone, što će mnogima od nas dobro doći u nadolazećem blagdanskom razdoblju. Na koje sve načine komunicirate sa svojim kupcima te kako prenosite emociju proizvoda i vašeg Deliiicije brenda do njih?
Za naš izbor poklon paketa možemo reći da se stvarno ističemo na tržištu te da su kupci to prepoznali. U ponudi imamo veliki izbor, od cjenovno svima dostupnih pa sve do luksuznih paketa, s domaćim Adria proizvodima ili poznatim stranim brendovima te posebno traženih blagdanskih poklona.
Kupci kod nas imaju mogućnost i sami izabrati kombinacije artikala te složiti svoj idealan poklon paket. Pružamo i posebno aranžiranje po zahtjevima, radimo i poslovne poklon pakete te personalizirane poklone za svaku priliku. Pritom treba naglasiti da poklone kao i sve ostale artikle dostavljamo bilo gdje u Hrvatskoj i Europskoj uniji.
Trudimo se s našim kupcima njegovati poseban, možemo reći prijateljski odnos. Najviše posla imamo upravo u blagdanskom razdoblju jer nudimo razne mogućnosti personalizacije poklona kako bi kupac dobio savršeno rješenje po mjeri: mijenjamo proizvode u paketima po njihovim željama, dodajemo natpise na poklon kartice i slično. Veseli nas to što kupci prepoznaju otvorenost za suradnju jer je lajtmotiv tih poklona upravo zadovoljstvo i osmijeh primatelja poklona.
Na koji način koristite podatke i analitiku kako biste poboljšali prodaju i iskustvo kupnje na webshopu?
Praćenjem kako kupci navigiraju stranicom identificiramo gdje dolazi do zastoja ili napuštanja košarice, što nam omogućava optimizaciju korisničkog sučelja. Osim toga, praćenjem analitike vidimo i koji artikli ili stranice najviše privlače kupce pa tako određene proizvode volimo istaknuti kako bi ih korisnici što lakše uočili.
Kakvi su vam planovi za daljnji razvoj i širenje webshopa Deliiicije.com u narednim godinama? Na što se planirate posebno fokusirati?
Trenutni cilj nam je webshop dodatno modernizirati, ali pri tome paziti da i dalje ostane prepoznatljiv i pristupačan te da se njime lako navigira.
Fokus nam je uvijek na osluškivanju želja naših kupaca, držimo se toga da smo na pravom putu ako je kupac zadovoljan. Planovi su nam svakako još proširiti asortiman, s naglaskom na “neobičnijim” proizvodima koji se ne mogu naći u većini trgovina te svakako dodatno ubrzati dostavu. Veliku važnost pridajemo i tome da većina ponuđenih proizvoda na webshopu u svakom trenutku bude dostupna.
Kako vidite budućnost online prodaje, posebno u segmentu prehrambenih proizvoda, i kako se Deliiicije planiraju prilagoditi tim trendovima?
Mislim da nam budućnost donosi sve veći udio online prodaje i da bi ponuda trebala biti što više personalizirana kako bi poboljšali korisničko iskustvo. Pokušavamo se prilagoditi svim zahtjevima kupaca pa tako sve više prakticiramo individualni pristup prema svakom kupcu. Slijedom toga, najvjernije kupce često nagrađujemo promotivnim kuponima i raznim promocijama.
Deliiicije su u Hrvatskoj najpoznatije po svojim atraktivnim dućanima. U kojim ste sve dijelovima Hrvatske prisutni?
Deliiicije dućani ističu se atraktivnim izlozima s privlačnom unutrašnjosti koja odiše toplinom, posebno u blagdanskom razdoblju. Veliki izbor vrhunskih proizvoda nikoga ne ostavlja ravnodušnim, a pogotovo kada tome pridodamo vrhunsku uslugu naših prodavačica.
Kao što sam uvodno spomenuo, trenutno smo na broju od 30 dućana te smo jako ponosni na to što se konstantno širimo. Zasad se naši prodajni objekti nalaze u Šibeniku, Puli, Rijeci, Splitu i Zagrebu. Uz pomoć naših vjernih kupaca nadamo se širenju dućana na još nekoliko gradova kako bi ovu predivnu priču proširili na cijelu Hrvatsku.