BRANDpuls istraživanje
BRANDpuls je sindicirano istraživanje koje agencija Ipsos provodi redovito od 2007. godine u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji te Bosni i Hercegovini. Provodi se na reprezentativnom uzorku građana u dobi od 16 do 64 godine u dva vala godišnje. Istraživanjem ispitujemo različite potrošačke navike i životne stilove građana kao i njihove navike online kupovine. Podaci su prikupljeni na jesen 2023. godine.
Podaci za Europsku uniju preuzeti su iz Eurostat, 2022.
Najviše online kupaca u našoj regiji ima Slovenija gdje oko tri četvrtine građana od 16-64 godine kupuje u online kanalu, Hrvatska i Srbija imaju nešto više od polovice online kupaca u ovoj populaciji, a Bosna i Hercegovina je na začelju s trećinom građana koji kupuju online.
Prije nego pogledamo kako se razvija naša regija, bitno je istaknuti kako se online kupnja razvija u globalnom kontekstu, posebice unutar Europske unije. Trenutno je 91% ljudi u Europskoj uniji na internetu, a oko 68% kupuje online. Ovo je značajan rast u posljednjem desetljeću jer je još 2012. nešto manje od polovice građana kupovalo online (njih 48%). Najveći broj online kupaca možemo pronaći u Nizozemskoj, gdje su gotovo svi kupili nešto online (92%) te u Danskoj (90%) i Švedskoj (89%). A s druge strane najmanje se kupuje u Bugarskoj i Rumunjskoj gdje online kupuje nešto manje od polovice populacije. Gledajući kupce unutar Europske unije, najčešće se kupuje odjeća, obuća i modni dodaci koje naručuje oko 42% online kupaca.
ŠTO SE DOGAĐA U REGIJI?
U našoj regiji većina stanovnika je svakodnevno online. Tako u Hrvatskoj internetu svaki dan pristupa 90% građana, u Sloveniji je to 94%, u Srbiji 88% te Bosni i Hercegovini također 88%. Iako je većina građana naše regije svakodnevno online, ipak postoje neke razlike u navikama kod online kupnje.
U posljednjih šest mjeseci polovina građana Hrvatske u dobi od 16-64 godine kupila je nešto online.
Pogledom na naše susjedne zemlje u regiji vidimo da online kupnja nije svuda jednako razvijena. Srbija ima sličan broj online kupaca kao i Hrvatska jer je nešto više od polovine građana kupilo nešto online u zadnjih šest mjeseci. Građani Bosne i Hercegovine nešto manje od ostatka regije kupuju online, tek njih trećina, dok su nasuprot tome građani Slovenije najskloniji online kupovini, s tri četvrtine online kupaca.
Kada pogledamo što naši sugrađani i susjedi najčešće kupuju online, definitivno je u svim zemljama na prvom mjestu odjeća i obuća. Građani Hrvatske tako najčešće kupuju odjeću, obuću i ulaznice, a građani Slovenije odjeću/obuću/modne dodatke, elektroniku i proizvode za kuću/vrt. Građani Srbije najčešće kupuju također odjeću/obuću/modne dodatke, elektroniku i ulaznice za koncerte, dok građani Bosne i Hercegovine najčešće kupuju odjeću/obuću, plaćaju smještaj te kupuju nakit/satove/naočale.
SVE JE U POVJERENJU
Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.
Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Trusted Shop certifikaciju
Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.