fbpx

Nominis e84 – Kako izgraditi zajednicu (powered by Neuralab)

Autor: Goran Pavlović 07.02.2025.
Kategorija: Blog, Nominis

U goste Marcelu Majsanu, voditelju udruge eCommerce Hrvatska, došao je Tin Đudajek, suosnivač Canonical SEO Agency, te supokretač Zagreb SEO Summita, najveće SEO konferencije u regiji. Ipak, u 84. epizodi Nominisa, podcasta s ljudima na dobrom glasu, nisu toliko pričali o optimizaciji za tražilice, koliko o tome na koji je način Tin sa svojim partnerima uspio izgraditi najveću SEO zajednicu u regiji.

– Izgradnja SEO zajednice započela je s Facebook grupom te se nakon velikog broja meetupa i prve konferencije sve počelo jako brzo događati u proteklih nekoliko godina – otkrio je Tin.

Primijetio je kako je na Facebooku bilo jako malo informacija na našem jeziku o SEO alatima, osim grupe Okrugli stol koju je pokrenuo Marko Pačar, suosnivač agencije Granular Group te član žirija eCommAwards natjecanja koji će ove godine zajedno s Tinom ocjenjivati webshopove u kategoriji SEO.

– Kako smo s vremenom ušli malo dublje u SEO područje te smo imali potrebu za komunikacijom o specifičnim aspektima, tako sam s kolegom Krešimirom Ćorlukićem odlučio pokrenuti novu grupu koja će biti bazirana na Hrvatskoj i gdje ćemo promovirati prijateljske odnose, izgradnju zdrave zajednice te gdje će ljudi s bilo kojom razinom znanja o SEO području moći postaviti pitanje i dobiti konkretan odgovor – pojasnio je razloge pokretanja Facebook grupe SEO Hrvatska.

Okupljanje ljudi u ovoj izuzetno specijaliziranoj grupi koja se bavi ovim segmentom marketinga vrlo je brzo dobilo nadogradnju u obliku meetupa.

– Sjećam se toga kao da je bilo jučer. Bio je kraj trećeg mjeseca i mi smo iz nekog razloga odlučili pozvati ljude na druženje na otvorenom na terasi pivnice Medvedgrad u zagrebačkoj Tkalčićevoj ulici. Treba li reći da je bilo malo hladno? – s osmijehom se prisjeća Tin ovih amaterskih pogrešaka u organizaciji prvog eventa. – Na kraju nas je bilo pet na tom prvom meetupu.

I Marcel se prisjetio svojih početaka rekavši kako je on bio jedan iz te male skupine ljudi koji su bili na prvim izdanjima Marketing meetupa, danas najvećeg takvog druženja u Hrvatskoj, te se upravo pri povratku s jednog od tih evenata odlučio pokrenuti Facebook grupu eCommerce Hrvatska iz čega je kasnije izrasla Udruga iza koje je sada već više od stotinu meetup druženja.

– Na naš prvi meetup Dino Oreški i ja uspjeli smo privući 30-ak ljudi jer smo kao pripremu za taj korak radili cijeli niz predavanja i programa za druga učilišta te smo u jednom momentu imali Eureka moment i zapitali se zašto ne bi sami radili na okupljanju zajednice, informiranju i edukaciji – prisjetio se Marcel svojih prvih koraka u izgradnji zajednice.

OTVORENO PRIČATI O SEO TEMAMA

Obojica su se složili kako je uz edukativna, kratka predavanja, ključna snaga meetupa upravo u druženju te su mišljenja da live stream takvih evenata nema smisla. – Poanta je u druženju, to je na prvom mjestu. Edukacija je u drugom planu i treba biti prilagođena ovom formatu druženja – rekao je Tin.

Istaknuo je kako je izgradnja zajednice jedan dugačak put i da se treba biti strpljiv te da uz Facebook grupu veliki naglasak stavljaju upravo na izgradnju odnosa u offline svijetu, rekavši kako su to dva potpuno odvojena aspekta i da izgradnja online i offline zajednice jedno s drugim nemaju previše doticaja. S druge strane, obojica su naglasili kako je Facebook značajno promijenio svoje procedure koje su drastično smanjile doseg tako da je promocija u grupi, kao nekad izuzetno moćan alat, danas svedena na niske grane.

– Zato sam se u nastojanju da okupim zainteresirane ljude u većoj mjeri okrenuo newsletteru te koristim MailerLite i mogu reći da mi se jako sviđa kakve opcije nudi – rekao je Tin.

Govoreći o trendovima i promjenama u SEO području u zadnjih desetak godina, Tin je naglasio kako je najveća promjena u tome što se dominacija Googlea smanjuje te je naveo kako postoje najave da bi tržišni udio ove vodeće tražilice do kraja godine mogao pasti na 50 posto. – To su dosta hrabre izjave kojima se ja ne pridružujem, ali postoje određene naznake da se taj udio smanjuje pa je tako u prosincu 2024. udio Googlea po prvi put u zadnjih 10 godina pao ispod 90 posto – rekao je Tin.

Hoće li zbog toga SEO postati manje relevantan? Tin odgovara da to neće biti slučaj jer su dosad radili optimizacije samo za Google, a sa širenjem opcija bit će i više posla jer će se morati raditi za tri ili više platformi.

– Smatram da je to pozitivno i za korisnike interneta koji neće imati dojam da postoji neki monopol na tržištu, nego da su tu i druge tražilice koje nude drugačija rješenja – pojasnio je.

PRVA SEO KONFERENCIJA U OVOM DIJELU EUROPE

Osim u volumenu, Tin ne vidi neke velike razlike između globalnog i hrvatskog tržišta u pogledu SEO trendova koji sa svjetske scene jako brzo stižu i do nas. Ipak, u tom vremenskom odmaku vidi i komparativnu prednost jer se u međuvremenu možemo pripremiti.

Rekao je kako na Zagreb SEO Summit dovode govornike iz cijelog svijeta, od Australije do Velike Britanije i SAD-a, a upravo su ova tržišta na svojevrsnoj fronti SEO promjena koje se događaju.

– Zagreb SEO Summit se razvio kao nadogradnja SEO meetova jer smo shvatili da široko područje istočne Europe nema takvu konferenciju. Postoji cijeli niz konferencija iz područja digitalnog marketinga, ali skupova fokusiranih na SEO jednostavno nema – rekao je Tin dodajući kako postoji ogroman broj ljudi iz Hrvatske i brojnih drugih okolnih zemalja koji žele dobiti nova saznanja u ovom segmentu direktno od vodećih predavača s međunarodnim pedigreom.

Istaknuo je kako je na konferenciji bilo ukupno 20 predavača, od kojih je svega pet njih bilo domaćih, a pored predavanja program je uključivao i radionice te brojne druge prilike za razmjenu znanja i umrežavanje.

Prošle godine u lipnju održana je prva konferencija te je Tin vrlo iskreno priznao da je tu bilo puno više organizacijskih prepreka negoli je inicijalno očekivao, ali da to prihvaća kao malu školu za buduća izdanja.

Na kraju je sve prošlo više nego dobro. Predavači su bili zadovoljni, posjetitelji jednako tako. Integralni dio konferencije je i provođenje kontrole kvalitete kako bi se osiguralo da predavanja budu maksimalno kvalitetna, bez odviše promotivnih elemenata.

– Ne oskudijevamo u kvaliteti. Nekako smo se vodili time da na konferenciju dovedemo stručnjake koje već godinama pratimo na LinkedInu i drugim platformama, koji su se dokazali na svjetskoj sceni i svojim promišljanjima pomiču granice struke. Neke smo već imali priliku čuti na prvom SEO Summitu u Zagrebu, ali imamo ih još podosta u tom poolu interesantnih predavača koji će zasigurno pobuditi zanimanje naše publike – kazao je Tin dodajući kako su lani okupili 300 posjetitelja a ove godine na konferenciji očekuju značajan rast na više od 500 sudionika.

U smjeru promocije konferencije koriste različite kanale, a posebno je istaknuo LinkedIn kao mrežu na kojoj veliki SEO eksperti komuniciraju i grade svoj osobni brend te otvaraju rasprave i potiču komunikaciju. – Krešo i ja smo se odlučili posvetiti upravo komunikaciji preko LinkedIna pa sada više radimo na tome, ali to zahtijeva konstantnu uključenost i angažman – pojasnio je.

Kada je riječ o promociji putem LinkedIna, navodi kako je puno veći doseg ostvario preko te mreže, nego na Meta kanalima.

Prisutni su na svim društvenim mrežama, osim Tik Toka. – Možda se ove godine i na to odlučimo. Sasvim sigurno ćemo raditi video prezentacije s predavačima i neke shortse koje ćemo objavljivati na LinkedInu i drugim kanalima.

Od ostalih aktivnosti naveo je kako su ovogodišnje meetove odlučili raditi u određenim intervalima koji imaju malo više smisla te će slijedom toga nastojati u Zagrebu organizirati najmanje po jedan susret svaka dva mjeseca, ali će ići i do Osijeka u ožujku te u Split ili Rijeku tijekom ljetnih mjeseci.

Širit će i koncept Zagreb SEO Summita pa će tako jedan dan biti posvećen isključivo za radionice, a druga dva dana su rezervirana za predavanja.

Na kraju razgovora Tin je pozvao sve zainteresirane na Zagreb SEO Summit koji se održava od 4. do 6. lipnja 2025. godine u Mozaik Event Centru u Zagrebu.

SVE JE U POVJERENJU

Certificirajte svoj webshop i pokažite kupcima da ste
pouzdana web trgovina

Punopravno članstvo uključuje besplatnu
certifikaciju i Safe Shop sustav za recenzije

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš povećati povjerenje na svom webshopu? Postani član!

Punopravno članstvo uključuje besplatnu Safe Shop certifikaciju i sustav za prikupljanje recenzija.
>