fbpx

Kristina Ercegović: Ne radi se o novcu, radi se o nama

Autor: Goran Pavlović 05.02.2024.
Kategorija: Blog, Intervju

Povodom izlaska njene šeste knjige u kojoj progovara o novcu i nama koji njime upravljamo i zašto nije dobro kada su te uloge zamijenjene, razgovarali smo sa serijskom poduzetnicom, konzultanticom i priznatom autoricom Kristinom Ercegović

U knjizi uz matematički dio i prikaz dostupnih proizvoda na domaćem tržištu holistički opisujem što sve utječe na naš odnos s novcem i kako to konkretno promijeniti, ističe Ercegović.

U trenutku dok vodimo ovaj razgovor tinta na vašoj šestoj knjizi se još nije ni osušila. U naslovu kažete “Ne radi se o novcu, radi se o nama, kako promijeniti svoj odnos s novcem i poboljšati financijsku situaciju”. Stavljamo li novac na pravo mjesto ili pak on upravlja našim životima?

Da, i ovu sam knjigu napisala u sedam dana, a izdala u rekordnom roku od 28. Predivan je osjećaj imati je u rukama, a još ljepši čitati pozitivne komentare oduševljenih čitatelja. Oni koji pišu razumjet će da je najveća agonija pisaca kad u njima gori neka neispričana priča i odličan je osjećaj kad to nešto izađe van iz nas.

Ja bih rekla AKO i KAD novac ne stavimo na pravo mjesto, on upravlja našim životima.

Ono što je važno oko novca je sljedeće:

Novac nije najvažnija stvar u našem životu, ali utječe na ono što nam je najvažnije.

Ako mi ne upravljamo novcem, on će upravljati nama i vjerojatno nam se neće svidjeti kako.

Ne radi se o tome koliko zarađujemo nego kako upravljamo onim što imamo.

Pitanje novca nikad nije (samo) pitanje samo novca, ne radi se samo o matematici, važno je osvijestiti i emocije i uvjerenja i transgeneracijske obrasce koje smo naslijedili kao i preispitati sliku o sebi i osjećaj vlastite vrijednosti.

U knjizi uz matematički dio i prikaz dostupnih proizvoda na domaćem tržištu holistički opisujem što sve utječe na naš odnos s novcem i kako to konkretno promijeniti.

Kada će vaša nova knjiga biti dostupna u prodaji te gdje će se sve moći kupiti?

Već je dobar dio rasprodan u pretprodaji, prodaje se preko našeg webshopa s posvetom (ručno sve sama potpisujem).

Uz to, dostupna je na Čitaj knjigu webshopu, a za koji dan naći će se i u svim Hoću knjigu i Planetopija knjižarama.

Govori li se dovoljno o problematici financijske pismenosti u javnosti? Kakvo je stanje u Hrvatskoj u usporedbi s nekim zrelijim zapadnim tržištima?

Prema istraživanjima, financijska pismenost u Hrvatskoj je pri dnu u odnosu na ostale zemlje EU-a, dakle očito nedovoljno ili rekla bih nejasno i nedovoljno razumljivo i jednostavno.

I zato sam kreirala jedinstveni portal za osobne i poslovne financije www.mojnovac.hr kojem je cilj zdrav odnos s novcem i koji ima holistički pristup novcu.

A s obzirom na to da novac ipak poznaje i spol kreirala sam i zatvoreni Žene i novac VIP klub samo za financijski neovisne žene. U klub se žene mogu učlaniti samo na naš poziv ili po preporuci neke od postojećih članica.

Prije nešto više od godinu dana prodala sam 80 posto udjela u firmi i sad nas je 10 žena suvlasnica. Hoćemo primjerom pokazati da je i to moguće.

Kristina Ercegović

Kroz svoje djelovanje na različitim platformama potičete ljude da se odluče na poduzetništvo pa ste tako i na svojoj osobnoj web stranici istaknuli poruku “Najveći uspjeh u životu je živjeti po svom”. Kako to ostvariti te što je najvažnije za upuštanje u poduzetničke vode?

S vremenom sam naučila ograditi se kao na reklamama za lijekove – pa ću i sada – nisu svi za poduzetništvo, nije poduzetništvo za svakoga. Ne možemo svi biti poduzetnici, ali svi možemo i trebamo poduzetnički razmišljati, to znači biti fokusiran na rješenje, biti snalažljiv, izvući maksimum iz zadane situacije, od limuna napraviti limunadu, brzo se dići nakon pada i sl. Nikako ne kukati niti biti žrtva okolnosti.

Za uspjeh u poduzetništvu najvažniji je mentalni sklop – kako razmišljamo i networking – s kime se družimo, s kime smo okruženi. I naravno akcija, poduzimanje akcije. Shodno tome, i dalje mislim da je najveći uspjeh – živjeti po svome.

Dodatno oko poduzetništva, godinama već radim radionice Sam svoj gazda i Bildanje biznisa i individualna savjetovanja. Prve su za početnike, druge za one koji žele napraviti da posao prvo funkcionira a onda i raste bez njih, da nisu robovi svog posla. Savjetujem i oko prodaje vlastitog biznisa posebno u dijelu tko sam kad prodam firmu i što dalje. U tome mi jako pomažu sistemske konstelacije koje sam nedavno završila.

A vezano za networking – godinama uspješno organiziram Business cafe – kultni event za umrežavanje poduzetnika koji pokazuje svim poduzetnicima da nisu sami i da se može uspjeti i sada i ovdje unatoč svemu i svima i to na pošten i legalan način.

Kada se osvrnete unatrag desetak godina, je li taj poduzetnički mindset danas razvijeniji te kako se to općenito reflektira na ekonomiju?

Je, bolje je nego prije 10 i 20 i 22 godine kad sam kretala u biznis. No, imamo još puno prostora za napredak. Slika poduzetnika u medijima još je loša. Treba nam više pozitivnih inspirativnih priča ljudi koji su uspjeli na pošten i legalan način. To su uzori koje trebamo. I na koje se svi trebamo ugledati.

Bez poduzetništva nema ekonomije i nema ničega. Malo poduzetništvo je stup društva, ono kreira novu vrijednost, poduzetnici pune proračun od koga onda “Država” živi.

Puno znate i o prodaji jer ste u području mystery shoppinga i krenuli na svoj poduzetnički put. U čemu po vama najviše griješe hrvatski web trgovci? Imate li neke savjete za njih u što trebaju usmjeriti svoju energiju?

Navodno znam i zezaju me da mogu sve prodati i od svega napraviti biznis.

Sjećam se istraživanja koja smo redovno radili i ukazivala su na propuštenu prodaju i uvijek je samo oko 20 – 30 posto trgovaca nudilo dodatni proizvod. Kao da ih je sram prodavati te mnogi bježe od marketinga i prodaje jer neće nikome ništa “uvaljivati”

Mislim da je najvažnije usmjeriti energiju na kupca i probleme koje on ima i vidjeti kako mu ih mi možemo riješiti. Ali iskreno, ne treba slušati kupce što govore jer oni će nam u anketama i drugim istraživanjima mišljenja uvijek davati društveno poželjne odgovore.

Bitno je pogoditi onu neizrečenu podsvjesnu potrebu i kreirati proizvode i usluge koji će ju zadovoljiti.

I dodatno, važno je staviti fokus i na kupovno iskustvo. Stavite se u cipele naših kupaca u svakom koraku. S vremena na vrijeme budite sam svoj kupac i vidite kako je to. I to kontinuirano unapređivati.

Spomenuli ste vrijednost umrežavanja koja u zadnjim godinama sve više raste, a to vidimo i po brojnim događanjima kojih ne manjka. Koliko su ti osobni kontakti važni za izgradnju povjerenja u poslovnoj zajednici?

Sjećam se zadnjeg predavanja na kraju faksa. Studirala sam marketing. Profesor je podigao svoj crni adresar i rekao pred nas 600 u dvorani – ovo je moja najveća imovina, za ovo bi pola grada ubilo.

Bitno je koga znaš, a ne samo što znaš. Najuspješniji ljudi kad žele postići neki cilj pitaju se ok, koga znam da mi pomogne da iz točke A najbrže i najlakše dođem do točke B. I jedna od mojih inozemnih mentorica rekla mi je – my network=my networth – moja najveća imovina su moji kontakti, ljude koje znam.

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 9 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge