Jedan od speakera na CRO Commerce 2020. je Goran Blagus, business coach i predavač na našoj eCommerce Akademiji. Svoju karijeru započeo je 1996. godine pokretanjem tvrtke Croadria koja se bavila web hostingom. Kasnije vodi dvije tvrtke i tim od 16 ljudi, prodaje ih Iskonu i prelazi na funkciju direktora kćeri tvrtki unutar Iskona.
2009. napušta korporativno okruženje i pokreće Business kliniku. Danas pomaže vlasnicima tvrtki i ljudima na voditeljskim pozicijama ostvariti bolje poslovne rezultate kroz unapređenje prodaje i vođenje poslovnih procesa. Osim toga, Goran je strastveni trkač-polumaratonac već 3 godine.
Na konferenciji će vam pokazati kako odrediti UVP (Unique Value Proposition) vašeg webshopa i objasniti kako vam to može pomoći u ostvarenju vaših poslovnih ciljeva – bilo da ste iskusni web trgovac ili početnik. Goran nam je objasnio što su i kolika je važnost UVP faktora te kako privući ljude da kupe baš kod vas.
Do sada je bila praksa da moramo poznavati svoj USP (Unique Selling Proposition), tj. prodajne točke i elemente s kojima ćemo ostvariti prodaju. Rezultat toga je da živimo u svijetu u kojem smo višestruko okruženi “kupi-kupi-kupi” porukama te je ono što smo neminovno dobili kontra efekt u kojem tržište i potrošači više ne reagiraju na „jeftine” prodajne poruke.
Internet je omogućio pristup velikoj količini informacija bilo kada i bilo gdje, ali u isto vrijeme je rezultirao osvještavanjem ljudi/kupaca o tome što im je bitno u životu.
Tako je zadnjih nekoliko godina sve više izražen smjer i trend prepoznavanja vlastitih vrijednosti i onoga što nam je bitno u životu, što nas i dovodi do toga da USP više nije presudan kod kupnje.
Tu dolazimo do UVP-a, jer on spaja ono što je ciljnoj skupini bitno s onim u čemu smo mi, kao davatelji usluga, jedinstveni i/ili iznad prosjeka, tj. drugačiji od konkurencije i alternative. Kroz UVP pričamo jezik koji ciljna skupina razumije i koji odlično rezonira s njezinim vrijednostima.
Ne postoji univerzalni odgovor na pitanje što je posjetiteljima najvažnije kad posjete webshop. Webshopovi su već toliko prisutni u našim životima, da je uobičajeno i očekivano da znamo što shop prodaje, koliko košta proizvod, kako funkcionira dostava, što je s garancijama, plaćanjima, preporukama i recenzijama.
Sve je to već toliko standardno da je postalo… Pa, dosadno. Ali, ako je sve to jasno i poznato, zašto onda imamo neke od shopova koji su izrazito uspješni, a „second amazon“ shopovi jedva krpaju kraj s krajem ili se nakon nadobudnog entuzijazma ugase?
Radi se o kemiji, ljubavi i jeziku koji shop priča prema svojem tržištu i ciljnim skupinama.
Kada imate veliku ponudu identičnih ili vrlo sličnih proizvoda i još je sve to u vrlo sličnom cjenovnom rangu, tada ta „ljubav“ u obliku jedinstvenih vrijednosti igra najveću ulogu i postaje zamamni kolačić koji će prvo privući pažnju, a onda namamiti posjetitelja da izvuče svoju kreditnu karticu i uz veliki smiješak i klimanje glave utipka broj s nje.
Biti drugačiji, ali onako fino drugačiji, i biti niz dlaku svom tržištu je danas najvažnija komponenta dobrog i uspješnog webshopa.
Za definiranje UVP-a treba nešto vremena, nešto znanja i jako puno otvorenosti i iskrenosti kada se radi njegov prvi model.
Uobičajene greške su u nedovoljnom poznavanju svoje ciljne skupine, a posljedično i u nepoznavanju njihovih vrijednosti. Sljedeća greška je u nedovoljno dobrom poznavanju što konkurencije, a što alternativa u niši u kojoj posluje webshop.
I na kraju imamo sindrom „zaljubljenosti u svoj biznis i svoja rješenja“ gdje nerealno sebe pozicioniramo kao najbolji, jedinstveni i, s pojmom s kojim se mnogi uvaljuju u probleme, specifičnim.
Osobno smatram da se ovime ne treba previše zamarati. Jer, ako netko ulazi u webshop biznis s idejom da je to sprint, tada mu je najbolja prodajno-poslovna strategija „take the money and run“.
Upikneš neki hype proizvod, napraviš agresivan marketing, staviš fokus na dva, tri benefita koji su gotovo pa uvijek identični i radiš push do maksimuma.
Kad postaneš neprofitabilan, bez puno razmišljanja i emocija ugasiš web shop i vrebaš neku novu priliku.
S druge strane, ako imaš cilj dugoročnije poslovati, ako želiš manje stresa i kontinuiranost, tada je vođenje webshopa kao i svaki drugi biznis – maraton.
No, i taj maraton treba s vremena na vrijeme imati neke brze (sprint) dionice ili, ako ćemo u jeziku trkača, fartlek ti treba s vremena na vrijeme.

SVE JE U POVJERENJU
Certificirajte svoj webshop i pokažite kupcima da ste
pouzdana web trgovina
Punopravno članstvo uključuje besplatnu
certifikaciju i Safe Shop sustav za recenzije
Sesija istekla
Ponovno se prijavite. Stranica za prijavu otvorit će se u novom prozoru. Nakon što se prijavite, možete je zatvoriti i vratiti se na ovu stranicu.
Komentari