Google Ads, SEO i sadržaj (content) ključni su marketinški kanali u kontekstu online prodaje, a s dolaskom generativne umjetne inteligencije (GenAI), stižu i velike promjene.
GenAI će korisnicima pružiti novu razinu iskustva u pretrazi, a web trgovinama potencijalno drastični pad prometa. Pokazatelji iz Google Labsa nagovještavaju da će sve više pretraga rezultirati “nultim klikovima”. Jedan takav primjer su Googleovi istaknuti isječci (Google’s featured snippets):

„U rezultatima pretraživanja ponekad se prikazuju unosi u kojima se isječak koji opisuje stranicu nalazi ispred veze na stranicu, a ne iza nje, kao u standardnom formatu“, kaže Google.
Izvor: https://support.google.com/websearch/answer/9351707?hl=hr
Pretraga s nultim klikovima (Zero-Click Searches) znači da korisnici dobivaju odgovore direktno na stranici rezultata pretrage te nemaju potrebu kliknuti na neki od ponuđenih linkova. Podaci za 2022. pokazuju da je oko polovice Googleovih pretraga rezultiralo nultim klikovima, a GenAI dodatno ubrzava ovu tranziciju.
Google, dakle, uvodi „iskustvo generativne pretrage (Search Generative Experience – SGE)” koje koristi pouzdane izvore za odgovaranje na upite korisnika bez potrebe za klikom na linkove. Ovo smanjuje vidljivost organskih i plaćenih rezultata pretrage, što će posebno utjecati na ecommerce jer smanjenjem broja posjeta webshopu ostaje manje prostora za provođenje kupca kroz proces kupnje (buyers journey).
Google je još uvijek apsolutni globalni lider i najveća svjetska tražilica. Međutim, Microsoft je uz pomoć Open AI-a na svojoj tražilici Bing dodao mogućnost pretrage kroz chat opciju. Evo kako pretraga danas izgleda na Bing chatu:

Dakle, Bingov algoritam pretražuje više internetskih stranica, te nam rezultate daje u sklopu chata – korisnik bez izlaženja iz chata dobiva sve informacije.
U svibnju je Google najavio promjene na stranici pretrage (SERP – search engine result page) u koju će direktno uključiti generativni AI. Pogledajte službenu najavu:
Ili, kako je Google nazvao ovu promjenu: Supercharging Search with generative AI.
SEO strategije će se morati prilagoditi novim uvjetima. GenAI će uvesti nove taktike za tehnički SEO na stranici i izvan nje. SEO nije mrtav, niti približno, ali će se dramatično promijeniti. U fokusu rezultata pretrage bit će oni tipovi sadržaja koji će privući pažnju generativnih AI algoritama. Timovi zaduženi za sadržaj trebat će pronaći nove načine za rangiranje u SGE rezultatima.
Evo primjera s Googleovog bloga (način koji će se prikazivati proizvodi):

Izvor: https://blog.google/products/search/generative-ai-search/
Budući da SGE rezultati zauzimaju više prostora, manje je mjesta za plaćene oglase. Ovo će povećati konkurenciju i cijene klikova pretkazivačkih (search) Google Ads kampanji. Na koji će način Google Adsi funkcionirati? Oglasi će biti prikazani iznad GenAI rezultata (kao što je vidljivo na gifu iznad) i na prikazu ispod:

Preuzeto sa službenog Googleovog bloga: https://blog.google/products/ads-commerce/google-search-ads-generative-ai/
Trenutno pretraživanje, pa i cijeli buyers journey, funkcionira tako da kupac traži proizvod, dolazi na vaše stranice kako bi dobio informacije, odlazi, vraća se, ponovi postupak i napokon kupuje. Sadržajni marketing usmjeren je na utjecaj na kupca u svim fazama marketinškog lijevka, kako bi tržište prirodno vodio ka kupnji. U budućnosti će GenAl savršeno sažimati sadržaj iz awareness i interest faze, tj. onaj sadržaj koji ima cilj educirati tržište o proizvodima i njihovim primjenama.
Stoga bi trgovci trebali manje brinuti o očekivanju da će korisnik zaista pročitati sadržaj, a više pozornosti poklanjati odluci koju će kupac donijeti nakon što pročita Al-generirani sažetak mišljenja (uključujući vaš sadržaj).
Ukratko, trebate znati kada Al treba preporučiti ljudima da koriste vaš proizvod. Tada bi trebali proraditi vaši SEO instinkti i fokus staviti na sadržaj koji će AI algoritmi smatrati relevantnima samoj pretrazi (keywordu).
Porast pretraživanja bez klikova i upotreba generativnih AI tehnologija predstavlja izazov, ali i priliku. Ovaj ćemo dio svakako pratiti i pravovremeno obavještavati naše članove, a sve novitete saznajte na eCommerce Akademiji.
Osigurajte svoje mjesto na Akademiji jer se mjesta brzo popunjavaju, a broj je ograničen na 12 polaznika.