Cilj Aircasha je biti vodeća tvrtka u području digitalnih plaćanja i stoga intenzivno nastavljamo jačati svoju prisutnost u zemljama Europske unije i šire. S fokusom na inovacijama i pružanju vrhunskog iskustva korisnicima, želimo oblikovati budućnost digitalnih financija te pridonijeti evoluciji načina na koji ljudi obavljaju svoje svakodnevne financijske transakcije, naglašava Damir Šmigmator, direktor za partnerstva u Aircashu.
Damir Šmigmator u Aircash je donio bogato iskustvo koje je stekao radeći na različitim pozicijama u INA Grupi više od 10 godina, a prethodno je nekoliko godina proveo i u FMCG sektoru gdje je radio za prehrambenu kompaniju Podravka. Uskoro će se navršiti četiri godine otkako je korporativnu sigurnost odlučio zamijeniti startupom te postati dio dinamičnog Aircash tima koji je ovaj hrvatski digitalni novčanik proširio daleko izvan granica matične zemlje. O tome kako se odvija ta ekspanzija te kako u tome kotira eCommerce sektor doznali smo od ovog menadžera koji danas u Aircashu obnaša funkciju Head of Partnership.
Aircash digitalni novčanik i mobilna aplikacija danas je osim Hrvatske prisutna i u brojnim drugim zemljama Europske unije. Što je temelj ove ekspanzije te što je zapravo Aircash i kako funkcionira?
Razlog ekspanzije leži u činjenici da je Aircash prvi mobilni novčanik koji omogućuje plaćanje gotovinom online uz jedinstvenu Aircash Mastercard prepaid karticu koju je moguće dodati u Apple Pay i Google Pay. Kartica je dostupna na više tisuća prodajnih mjesta Aircash partnera diljem Europe, trenutačno se aktivira skeniranjem QR koda, bez papirologije, čekanja i mjesečnih troškova. Korisnik može imati do pet kartica vezanih za jedan račun i na svakoj od njih postavljati dnevne i mjesečne limite, što omogućuje savršenu kontrolu troškova. U slučaju gubitka kartice, korisnik se ne mora brinuti jer je uvijek može zaključati u aplikaciji i koristiti novu.
Što je sve moguće platiti Aircash digitalnim novčanikom odnosno koje sve usluge nudite?
Aircash omogućava jednostavan i brz način primanja i slanja novca među korisnicima, plaćanje režija bez naknade, nadoplatu HAC ENC-a, kupovinu ulaznica za razna kulturna i sportska događanja, autobusnih karti, karti za Jadroliniju, e-vinjeta za osam europskih zemalja, kupovinu telekom i PlayStation bonova kao i raznih vouchera, nadoplatu online računa korisnika te još mnogo toga.
S kojim sve partnerima surađujete u Hrvatskoj te kakva je suradnja s bankama i tehnološkim kompanijama?
Od samih početaka Aircash ostvaruje suradnje sa strateškim partnerima diljem Europske unije koji su uz to vodeće tvrtke u svojim industrijama: INA, PBZ, Tisak, Glovo, Wolt, Hrvatski telekom, A1 telekom, Konzum, iNovine, Tifon kao i brojni drugi partneri diljem Europe kao što su Trafika 3DVA, ARAL, Esso, Eni, Avia, Petrol Slovenija, OMV, Shell, BP (British Petrol), MOL Group, British American Tobacco i brojni drugi. Aircash, u suradnji s PBZ bankom, nudi korisnicima isplatu gotovine na svim PBZ bankomatima bez kartice i bez računa, koristeći OTP (OneTimePassword).
Uvodno smo spomenuli internacionalizaciju poslovanja. Gdje ste sve prisutni te koja su vam tržišta u ovom trenutku najvažnija?
Aircash je institucija za elektronički novac s odobrenjem izdanim od Hrvatske narodne banke, registrirana pri European Banking Authority, što omogućuje poslovanje u svim zemljama članicama Europske unije. Osim toga, Aircash ima i odobrenje švicarske regulatorne organizacije Self-Regulatory Organization (SRO) za pružanje financijskih usluga na švicarskom tržištu.
Koliko danas ima aktivnih korisnika Aircasha?
Aircash danas broji više od milijun korisnika u Hrvatskoj, Sloveniji, Austriji, Njemačkoj, Španjolskoj, Italiji, Rumunjskoj, Grčkoj i Cipru.
Aircash je od startupa izrastao u prepoznatljivi brend na financijskom tržištu. Koliko je trenutno zaposlenih u tvrtki, o kakvom se profilu stručnjaka radi te planirate li daljnje širenje tima?
Trenutno je zaposleno 140 zaposlenika odnosno stručnjaka raznih smjerova s naglaskom na tehnologiju. Svakako je u planu daljnji rast broja zaposlenih u skladu s internacionalizacijom poslovanja.
Korisničko iskustvo je ključna složenica oko koje se kreću sve aktivnosti praktično u svim sektorima poslovanja, a pogotovo ako pričamo o plaćanju. Kakva je budućnost plaćanja te što novoga za korisnike donose instant plaćanja?
Budućnost plaćanja donosi sve veći naglasak na instantne metode koje nude brzinu i praktičnost – izvršavanje transakcije gotovo trenutačno, što značajno poboljšava iskustvo plaćanja. Nema potrebe čekati na obradu ili autorizaciju plaćanja, što ubrzava proces kupnje. Zatim je tu sigurnost – instantna plaćanja često koriste napredne tehnologije zaštite, poput biometrijske autentikacije ili tokenizacije, osiguravajući visoku razinu sigurnosti podataka i transakcija. Nadalje, treba istaknuti i globalnu dostupnost – vršenje plaćanja bez geografskih ograničenja, olakšavajući međunarodne transakcije i trgovinu. Osim toga, kontinuirani razvoj inovacija usmjeren je na poboljšanje korisničkog iskustva.
Cilj Aircasha je biti vodeća tvrtka u području digitalnih plaćanja i stoga intenzivno nastavljamo jačati svoju prisutnost u zemljama Europske unije i šire. S fokusom na inovacijama i pružanju vrhunskog iskustva korisnicima, Aircash želi oblikovati budućnost digitalnih financija te pridonijeti evoluciji načina na koji ljudi obavljaju svoje svakodnevne financijske transakcije.
Na kraju se uvijek postavlja pitanje sigurnosti. Hrvatski građani još uvijek preferiraju plaćati svoje online narudžbe pouzećem te često zaziru od kartičnog plaćanja. Kako to promijeniti te na koji način Aircash pridonosi sigurnosti online plaćanja?
Sigurnost online plaćanja predstavlja ključni faktor za povjerenje korisnika, posebno u kontekstu online trgovine. Aircash poduzima značajne korake kako bi osigurao visoku razinu sigurnosti za svoje korisnike.
Posebnost Aircasha je plaćanje gotovinom online: korisnik uplati gotovinu na svoj Aircash novčanik na prodajnom mjestu partnera te plaća online direktno iz aplikacije ili koristeći svoju Aircash Mastercard karticu. Ovo pruža dodatni sloj sigurnosti jer korisnici mogu kontrolirati koliko novca prenose na svoj Aircash račun.
Što se tiče tehničke strane, poslujemo prema najvišim standardima kibernetičke sigurnosti te su implementirane i brojne organizacijske i tehničke mjere kako bi zaštita podataka i transakcija korisnika bile na najvišoj razini.
Uz ove mjere i pristupe, Aircash aktivno radi na promicanju sigurnosti online plaćanja te se trudi mijenjati percepciju korisnika o kartičnom plaćanju. Edukacija o prednostima i sigurnosti digitalnih novčanika te pružanje pouzdane podrške korisnicima ključni su elementi u ostvarivanju većeg povjerenja u online plaćanja.
Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.