U 86. epizodi Nominis podcasta gost je bio Ivan Bildi, pokretač agencije Likes and Cookies, suosnivač Masterbox platforme za online edukacije i odnedavno pokretač AI tečaja za poduzetnike i marketingaše.
Govoreći o tome što ga u ovom trenutku najviše zaokuplja, Ivan je istaknuo kako se više ne bavi agencijskim poslom te je Likes & Cookies prepustio kolegama kako bi se bavio drugim projektima. Rekao je kako najviše voli baviti se biznisima koji su u usponu i predstavljaju klasičnu Blue Ocean strategiju. Mišljenja je da je područje digitalnog marketinga postalo prezasićeno i da je jako teško izboriti se za talente i klijente te je cijela industrija dosegnula svoj zenit, ako ne i zalazak.
Iako je u poslu pobornik ustrajnosti i upornosti jednako tako poručuje da treba biti promišljen i znati kada odustati od nekog projekta. Zbog toga davanje nekih generalnih savjeta smatra nezahvalnim jer svaki posao ima jako puno varijabli i različitih segmenata koji utječu na odluke.
“U agenciji sam aktivno radio od 2012. do 2023. godine, što je zbilja dug period. I danas sam naravno u toj industriji, istim temama se bavim, samo kroz nešto drugačiji pogled”, naglasio je.
Masterbox platforma – kako je krenula i zašto više nije aktivna
Ivan je podsjetio kako je s online edukacijama krenuo 2015. godine preko platforme Udemy naglasivši kako tržište u tom trenutku za to još nije bilo spremno. Godinu kasnije počeo je s Istokom Pavlovićem održavati offline tečajeve po cijelom Balkanu te su odlučili edukacije ponuditi i u online varijanti 2018. godine. Službeno se to zvalo “Kurs digitalnog marketinga“, iako su to ljudi više znali kao “Istok-Bildi” edukacije. Odaziv je bio odličan pa se taj iskorak u online pokazao kao pun pogodak, rekao je.
Dvije godine kasnije odlučili su angažirati dodatne predavače kako bi pokrili sve segmente digitalnog marketinga te je platforma dobila i rebranding u Masterbox. “Bilježili smo stalni rast te je vrhunac dosegnut prošle godine, a tijekom šest godina kroz program je prošlo oko 20 tisuća ljudi, a ta brojka je sigurno višestruko veća jer je uobičajeno da s jednog računa koji zakupi neka tvrtka edukaciju koristi nekoliko ljudi. Mogu reći da je upravo to dovelo do hiperprodukcije digitalnog marketinga, što je na kraju i ‘ubilo’ moju agenciju”, naglasio je uz osmijeh.
Masterbox su na kraju nedavno ugasili jer su smatrali da taj model nije više dovoljno održiv. Interesa i dalje ima, kaže Bildi, ali je tehnička podrška tako velikog sustava iziskivala previše vremena i energije. S druge strane, veliki izazov je bio i angažman predavača koji u pravilu ne preferiraju snimanje tečajeva jer je to vrlo zahtjevan proces koji je dosta drukčiji od predavanja uživo. “Uživo možete napraviti i pokoji lapsus koji čak i doprinese neposrednosti predavanja, dok u snimljenom tečaju takvih pogrešaka ne smije biti pa se mora snimati ponovno. To je jako zahtjevno i predavači zbog toga nisu neki veliki fanovi ovakve forme”, smatra Bildi navodeći kako su imali i ponude investicijskih fondova za Masterbox platformu, ali su na kraju odustali jer su smatrali da se to ne bi moglo uskladiti s njihovim vrijednostima i razvojnim planovima.
Ne odričući vrijednost formalnog obrazovanja na fakultetima koje donosi puno benefita mimo samog stručnog znanja, Bildi je mišljenja kako stručne edukacije imaju dodanu vrijednost jer se usmjeravaju na ekspertizu i iskustvo pružajući priliku da polaznici riješe sve nedoumice oko nekog područja koje žele specijalizirati. Pritom primjećuje problem koji je dosta karakterističan za cijelo naše balkansko područje, a to je da polaznici nisu odviše voljni postavljati pitanja i kreirati interakciju s predavačima i na taj način iskoristiti maksimalan efekt ovih edukacijskih tečajeva.
“Jako je važan predavač u online edukacijama. Što je predavač bolji, to je tematika lakša polaznicima i djeluje da oni to znanje lakše usvajaju”, naglasio je Bildi dodajući kako je od ključne važnosti da se polaznici angažiraju i riješe sve zadatke koji im se postave. Međutim, dodao je kako “to riješi 5 do 10 posto polaznika“.
Od predavača do facilitatora
Sljedeći ključan utjecaj na područje digitalnog marketinga imala je umjetna inteligencija koja je donijela disrupciju u dotadašnji način rada te je osigurala brojne prednosti u usporedbi s klasičnim tečajevima i edukacijama.
Ivan je istaknuo kako Masterbox ima polaznike do kraja ove godine i tamo su već pokrenuli tečaj edukacije za umjetnu inteligenciju, a sada je odlučio samostalno nastaviti nuditi tečaje na platformi SchoolAI.
“Smatram da je to najjednostavnija osnovna platforma za online edukaciju. Jednostavna je za korištenje, a to je jako važno za polaznike, osobito one koji nisu previše tehnološki spremni. Edukacija se mijenja uz AI. Mijenja se i moja uloga jer više neću biti klasični predavač, nego više facilitator, pojasnio je dodajući kako će ulogu edukatora AI preuzeti na sebe.
Istaknuo je kako je kod korištenja AI alata od ključne važnosti razumjeti kako oni rade jer je riječ o statističkim prediktivnim modelima koji predviđaju sljedeći token odnosno riječ ili dio riječi. S obzirom na to, što im se ponudi bolji kontekst, to će i bolji rezultat biti. “AI ne može nekom magijom znati kako da napiše neki Facebook oglas. Korisnik mu mora dati ključne informacije – tko je, čime se bavi, koja je specifičnost poslovanja, kakva je publika, kakav je proizvod koji nudi i kako se razlikuje od konkurencije – čime se stvara kontekst za daljnje korake. Važno je dati i primjer jer ovi sustavi jako dobro emuliraju određene stilove”, naglasio je.
ChatGPT ima i funkciju memorije te se može otići i u memoriji promijeniti određene postavke ako pojedine stavke u memoriji nisu relevantne za trenutačne potrebe. Kada je riječ o kapacitetu, Ivan je rekao kako ChatGPT ima 32.000 tokena u plaćenoj verziji te 8.000 tokena u free verziji.
Prema njegovim riječima, plus licenca za Chat GPT je jako korisna, a jedna od ključnih prednosti su projekti koji omogućavaju da se rezultati i informacije grupiraju oko određene tematike. Pored toga, dobiva se i znatno širi kontekst te veći limit korištenja pa se može poslati puno više poruka, a značajno je i veći limit u radu s dokumentima te modelima koji su dostupni.
Spomenuo je i opciju Reinforced Learning kao model koji je jako koristan za prirodne znanosti jer nudi decidirane rezultate, ali se mogu koristiti i za druge namjene.
Ipak, Ivan ističe kako je po njegovom mišljenju Deep Research trenutačno najkorisniji Chat GPT alat koji služi za dubinsko istraživanje interneta. U besplatnoj verziji nije dostupan, a na plaćenim paketima nudi određeni broj takvih promptova koji su jako zahtjevni za informatičke sustave. “Rezultati su fascinantni. To je nekada vrijedilo na tisuće ili desetine tisuća eura kada se angažiralo različite konzultante za takve duboke i opsežne izvještaje”, naglasio je Bildi.
Budućnost AI alata – hoće li uzrokovati kolaps čovječanstva?
Ivan je istaknuo kako se redovito educira i prati sva kretanja s “izvora” alata baziranih na umjetnoj inteligenciji pa je tako spomenuo da ni Sam Altman, direktor Open Ai-a, nije očekivao da će ovi modeli danas raditi na ovaj način i s toliko korisne primjene na razne segmente poslovanja.
“Smatram da postoji određeni rizik da nešto pođe naopako u nekom trenutku. Ipak, nema još ni naznaka bilo kakve svijesti ili namjere modela da je van reproduciranja ili statističkog modeliranja narednog tokena, što ne znači da se ne može pojaviti određeni tzv. emerging property thinking modela ili reinforced learninga koji mogu preuzeti svijest”, istaknuo je.
S druge strane, pozvao je ljude da budu jako oprezni jer se već sada glas ili video može do te mjere uvjerljivo rekreirati uz pomoć AI alata da je nemoguće odmah uvidjeti da je riječ o lažnom predstavljanju ili angažmanu. Stoga preporučuje da se prije bilo kakvih daljnjih koraka dobro uvjere u to da je poruka koju su dobili došla od vjerodostojnog izvora.

SVE JE U POVJERENJU
Certificirajte svoj webshop i pokažite kupcima da ste
pouzdana web trgovina
Punopravno članstvo uključuje besplatnu
certifikaciju i Safe Shop sustav za recenzije