Tele2 je najbolji webshop po izboru stručnjaka

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Na petoj OMGcommerce konferenciji održano je prvo eCommAwards natjecanje u organizaciji Udruge eCommerce Hrvatska. Proglašeno je 5 najboljih hrvatskih webshopova po mišljenju stručnjaka, od kojih je Tele2 pokupio nagradu za najbolji ukupni dojam u svim kategorijama (UX, Content, SEO, Legal).
Osim Tele2, odlično je prošao Mobis, koji je zasluženo pokupio čak 2 nagrade (najbolji webshop u kategoriji UX i najbolji webshop u kategoriji SEO), a nagrade su osvojili i Tvornica Snova (najbolji webshop u kategoriji Content), te Sava Osiguranje (najbolji webshop u kategoriji Legal).
Glavni sponzor natjecanja je bio partner Udruge, Monri Payments, a organizator konferencije naš glavni medijski partner  – Netokracija.

Analizirano preko 30 webshopova od strane priznatih stručnjaka

U analizi su sudjelovala 33 webshopa, koja se pregledala 4 priznata stručnjaka – po jedan iz svakog područja koje smatramo ključnim za razvoj uspješnog webshopa.

  • UX – Aron Stanić (Inchoo)
  • Content – Nebojša Grbačić (Cvoke)
  • SEO – Marko Pačar (Degordian)
  • Legal – Dijana Kladar (eCommerce Hrvatska)

 

Aron Stanić, Inchoo | FOTO: Netokracija

“Kod većine web trgovina koje sam ocjenjivao vide se veliki pomaci prema ustaljenim i očekivanim dobrim UX praksama. Čak iznimno velik broj trgovaca ima mobilnu ili responzivnu web trgovinu, no mnogi bi morali poraditi na dodatnoj optimizaciji svojih mobilnih sučelja. Ono na čemu bi slabije ocijenjeni web trgovci trebali poraditi je jednostavnost i lakoća kupovine – prođite sami kroz svoju web trgovinu, pogotovo na smartphoneu, stavite se u položaj svojih kupaca i pronaći ćete brojne prilike za poboljšanja. Analizirajte što kupci rade putem analitičkih alata i, ono najbitnije – pitajte svoje kupce za mišljenje!”, savjetuje Aron Stanić i poznate osječke developerske tvtke Inchoo, koja je specijalizirana za Magento i Shopify webshopove.
Prvo mjesto u kategoriji UX otišlo je Mobisu, a odmah iza njega su bili Mall.hr te Tvornica Snova.
Nebojša Grbačić iz agencije Cvoke preuzeo je mikrofon za analizu sadržaja i dodjelu nagrade u kategoriji content. Jedan od najvećih problema koje je, kaže, primijetio na domaćim trgovinama je dojam da su trgovine stvarane za strojeve, a ne za ljude.
Kao dobar primjer napomenuo je opise proizvoda koji su često jednostavno kopirani sa stranica proizvođača, a nekad su čak i na engleskom iako je čitava trgovina na hrvatskom jeziku. Nadalje, Nebojša dodaje kako je često važnije imati dobar opis proizvoda koji se bavi problemom koji taj proizvod rješava, nego detaljima koji nisu toliko zanimljivi široj publici.
“Ne postoji dosadan proizvod, nego dosadni ljudi koji o njemu pišu”, zaključio je Nebojša. Snimku njegovog izlaganja možete pogledati u Facebook grupi eCommerce Hrvatska.
Prvo mjesto u Content kategoriji tako je ponijela Tvornica snova, iza koje su bili također odlični webshopovi Vibraonica.hr i Eva.hr.
Na priču oko sadržaja se nadovezao Marko Pačar iz agencije Degordian koji je ocjenjivao i analizirao optimizaciju stranica za tražilice. Kao najveći nedostatak izdvojio je nedostatak dodatnog sadržaja, ali i loš odnosno kopiran sadržaj u opisima proizvoda. Marko smatra bi svaka web trgovina trebala imati posebnu sekciju s tekstualnim sadržajima, koja je najčešće blog. Time se kupce automatski informira, ali i daje im se prilika za kupnju proizvoda o kojem tekst govori. Također, ponovno je spomenuta mobilna optimizacija, jer dosta velik broj trgovina jednostavno nema stranicu koja je dovoljno dobro prilagođena mobilnim uređajima.
Pobjednik natjecanja u kategoriji SEO bio je (ponovo) Mobis, iza kojeg su se smjestili Tele2 i Vibraonica.

Mobis je osvojio čak 2 nagrade – jednu za najbolji UX i jednu za najbolji SEO. | FOTO: Netokracija

Posljednja kategorija bila je Legal, odnosno pravno usklađivanje webshopova, koje je ocjenjivala odvjetnica Dijana Kladar iz Udruge eCommerce Hrvatska. Pobjedu u ovoj kategoriji odnio je webshop Sava osiguranja, a odmah iza njega “po legalnosti” slijede Tele2 i XXXLesnina.
Dijana je napomenula kako većina webshopova ponavlja iste greške – zato što kopiraju pogrešne tekstove od strane nekoliko trgovina. Ovo je posebice vidljivo u pravilima i uvjetima za povrat novca koji se mora održati u roku od 14 dana, a mnogi trgovci na stranicama imaju spomenut rok od 30 dana nakon vraćanja proizvoda od strane kupca.
Osim toga, Dijana je upozorila na dolazak GDPR-a, za koji se većina trgovaca još uvijek nije pripremilo.  Ako ste i sami jedan od njih, predlažemo da poslušate njezino predavanje na temu “Kako uskladiti webshop sa zakonima” koje se održava 28.4. u sklopu druge eCommerce Akademije.

Preko 200 ljudi slušalo predavanja stručnjaka iz Udruge

Organizator konferencije je Netokracija, a Udruga eCommerce Hrvatska je sudjelovala kao programski partner. Konferenciju je otvorio predsjednik Udruge Marcel Majsan s predavanjem na temu “Zašto je sada pravo vrijeme za pokretanje web trgovine“, gdje je ponovo upozorio na važnost izgradnje naprednog webshopa koji će privlačiti kupce i u vaše offline (fizičke) poslovnice (tzv ROPO effect).

Marcel Majsan naglašava važnost snažne online prodaje za povećanje offline prodaje | FOTO: Netokracija

Drugo predavanje je održao naš gost iz Nizozemske, Rein Suijker, na temu “Maximizing your Cross-border business”. Rein je inače veteran online prodaje s preko 20 godina iskustva, a u karijeri je prošao velike kompanije poput Sonya i T-Mobilea, da bi kasnije radio u turizmu te na kraju pokrenuo vlastitu tvrtku Hobbygigant.nl, što je trenutno vodeći webshop za kreativne žene u Nizozemskoj. Od 2007. godine djeluje i kao izvršni urednik u organizaciji Ecommerce Foundation, koja vrši ecommerce istraživanja te pokreće prvi globalni trustmark Safe.Shop, koji možete besplatno ostvariti kao punopravni član Udruge.
Treće predavanje u organizaciji Udruge je održala odvjetnica Dijana Kladar, koja je upoznala posjetitelje s GDPR uredbom o zaštiti osobnih podataka koja stupa na snagu 25. svibnja 2018. godine. Obzirom da nepoštivanje novih uredbi može rezultirati novčanim kaznama i do 20 milijuna EUR-a ili 4% godišnjeg prometa, neupitno je koliko je važno educirati zaposlenike da u potpunosti razumiju nove uredbe Europske unije.

Konferencija je održana u Tehnološkom parku Zagreb na Velesajmu | FOTO: Netokracija

Imate webshop, a niste sudjelovali u natjecanju?

Još uvijek stignete – besplatne stručne analize i natjecanje ćemo ponoviti na jesen, a rezultati će biti objavljeni u sklopu listopadskog Meetupa. Osim na besplatnu stručnu analizu, svi naši punopravni članovi imaju pravo i na besplatnu Safe.Shop certifikaciju kojom ostvaruju mogućnost isticanja prve globalne oznake povjerenja na svom webshopu. Učlanite se u Udrugu i pridružite se klubu preko 300 uspješnih web trgovaca!

Prijavite se za Safe.Shop certifikaciju i postanite
punopravni član Udruge eCommerce Hrvatska.

U cijenu članarine je uključena certifikacija, stručna analiza i konzultacije

Share.

About Author

Leave A Reply

x

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Prihvaćam Ne prihvaćam