Kako smanjiti stopu napuštanja košarice?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Koliko dobro pretvarate posjetitelje vašeg webshopa u kupce? Znate li razloge zbog kojih vaši posjetitelji napune košaricu proizvodima u jednom trenutku, a koji trenutak kasnije odu kao da ih nikada nije ni bilo? Što je uopće stopa napuštanja košarice i zašto nam je važna?

Stopa napuštanja košarice je broj posjeta tijekom kojih je barem jedan proizvod dodan u košaricu bez da je došlo do transakcije, podijeljen s ukupnim brojem posjetitelja vaše stranice. Jasno je da što je stopa napuštanja košarice niža, to bolje!

Razlozi zbog kojih kupci napuštaju košarice

Najvažniji razlog koji dovodi do toga da kupac prekine proces kupnje je manjak fokusa odnosno distrakcija (24%), slijedi nejasna politika povrata robe (23%), zatim nemogućnost završavanja procesa kupnje jer su zaboravili korisničko ime ili lozinku (22%), kupac odlučuje kupiti proizvod u fizičkoj trgovini (20%) te nemogućnost međunarodnog plaćanja ili dostave (20%) (Statista, 2015).

U grafikonu niže možete vidjeti stopu napuštanja košarice prema kategorijama.

napustanje-kosarice-prema-industriji

Razlike u stopama napuštanja košarice unutar kategorije Moda

Zanimljivo je da su češće napuštane košarice u kojoj su dodani proizvodi koji stoje manje od 110 eura. Navedeno može djelomično biti objašnjenje zašto kategorija Muška i Ženska moda ima bolje rezultate od kategorije Obuće.

napustanje-kosarice-moda

Praktični savjeti za smanjivanje stope napuštanja košarice 

  1. skratite checkout proces – jednostavan, razumljiv i brz kupovni proces uvelike utječe na smanjenje stope napuštanja košarice
  2. pojednostavite upitnik – nitko ne voli ispunjavati obrasce, stoga izbjegavajte pitanja koja nisu nužna
  3. neka je vaš korisnik konstantno svjesan u kojoj je fazi procesa kupovine – važno je da korisnik zna na kojem je koraku kupnje i koliko će mu faza/vremena trebati do završetka
  4. važno je da su troškovi jasno i transparentno naglašeni na samom početku procesa kupovine – ako ga tek pred kraj checkout faze obavijestite o dodatnim troškovima dostave velika je mogućnost da će se osjećati prevarenim i odustati od kupovine
  5. omogućite vidljivost sadržaja košarice – ne želite da kupci odlaze iz procesa provjeravati jesu li sigurno svi proizvodi koje je odabrao zaista u košarici
  6. jasno istaknite kontaktne informacije – osigurajte da vas potrošač može kontaktirati u slučaju potrebe.

Želite primati ovakve savjete na email?

Prijavom na ovu listu primit ćete obavijest čim izađe novi post sa savjetima, te dobiti jedan newsletter s TOP 3 posta svaki mjesec 

Share.

About Author

Leave A Reply

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services