U travnju sam imao sastanak s jednim članom udruge koji me zamolio da bacim oko na njegove Google i Facebook kampanje.
Rekao mi je da mu Google oglase radi agencija, a Facebook oglašavanje radi sam i “ima dosta iskustva u tome”, ali ima nekih rupa u znanju koje bi trebao popuniti.
Prvo što uvijek tražim u tim situacijama je pristup Google Analyticsu. Rekao mi je da “to ne koristi često jer dobiva izvještaje od agencije”, ali da mi može dati pristup.
Ok, rekao sam, ajmo onda vidjeti te izvještaje i usporediti ih s podacima iz Analyticsa. Čovjek je imao (pravilno) podešen Ecommerce tracking pa se vrlo lako moglo vidjeti koliko je uprihođeno od svake kampanje. A dodatno smo provjerili konverzije i kroz ciljeve koji su (pravilno) postavljeni.
I pogodite što? Svi podaci su manje-više štimali – osim onih o konverzijama. Nakon malo gruntanja, shvatio sam da agencija “namješta” brojke na način da u prihode od Google oglasa uključuje i asistirane konverzije. Ok, legitimno, ali ne baš transparentno. Zašto to nisu jasno napisali u izvještajima?
Uglavnom, nakon toga smo išli pogledati Facebook kampanje. Rekao sam čovjeku da ću mu pomoći koliko znam i mogu, obzirom da ima već par godina od kad sam prestao svakodnevno raditi Facebook kampanje. Ipak, uvijek volim s klijentima krenuti od osnova, pa ih prvo pitam znaju li kako:
Ispalo je da od svega navedenog čovjek koristi samo Facebook Pixel (iako ne zna zašto), no najviše ga je mučilo to što su mu nestale neke opcije koje je imao donedavno. Nije mi dugo trebalo da shvatim kako on dosad nije ni koristio Facebook Business Manager (odnosno Voditelj poslovanja), pa nije ni mogao koristiti većinu funkcionalnosti za koje sam ga pitao.
I onda sam shvatio da vjerojatno postoji jako puno trgovaca koji i dalje rade marketing bez da uopće znaju koje kampanje im funkcioniraju. Ili, kao što bi naš dežurni analitičar Petković rekao – “ako ne pratite Analytics, to vam je kao da vozite auto zatvorenih očiju”.
Zato sam u svibnju odlučio napraviti opsežnu anketu o marketinškim navikama naših članova, a zauzvrat im ponuditi besplatne Zoom konzultacije i analizu kampanji (po želji). Rezultate ankete i analize kampanji možete pročitati u nastavku.
Anketu su do kraja svibnja ispunila 54 web trgovca, od kojih 61 % radi godišnji promet manji od 300.000 kn, 17 % njih radi promet od 300.000 kn do milijun kn, 9 % njih radi promet od 1 do 3 milijuna kn, 9 % od 3 do 15 milijuna kn, a samo 4 % njih radi promet veći od 15 milijuna kn.
Google oglašavanje koristi njih 61.1 %, od kojih 33.3 % u njega ulaže 1.000-5.000 kn mjesečno, 30.3 % ulaže manje od 1.000 kn, a najmanji broj trgovaca, njih 12.1 %, ulaže više od 10.000 kn mjesečno.
Google Ads kampanje u najvećem broju slučajeva radi agencija (48.5 %) ili vanjski suradnik (15.2 %), ali velik broj ih rade i sami (36.4 %).
Prosječna ocjena zadovoljstva Google Ads oglašavanjem iznosila je 4.9 od mogućih 10.
Facebook oglašavanjem se koristi 83.3 % ispitanika, što je očekivana razlika s obzirom na to da Facebook traži manje početnog znanja od Google Ads oglašavanja. Tako, za razliku od Google Adsa, najveći broj trgovaca ulaže manje od 1.000 kn mjesečno u Facebook, 37.8 % ulaže 1.000 do 5.000 kuna, a najmanji broj ispitanika, duplo manje nego kod Google Adsa (4.4 %), u njega ulaže više od 10.000 kuna.
Facebook kampanje najčešće vode sami (64.4 %). Za agenciju ih se odlučilo samo 26.7 %, a za vanjskog suradnika njih 8.9 %.
Prosječna ocjena zadovoljstva Facebook oglašavanjem je nešto veća – 5.26 od mogućih 10.
Email marketing koristi 42.6 % ispitanika, dakle većina ga još uvijek ne radi, ali ga planira početi raditi u budućnosti (38.9 %). Najveći broj ispitanika šalje newsletter jednom mjesečno (30.4 %), a najmanji broj više puta tjedno (4.3 %).
47.8 % ispitanika kaže da koristi email automatizacije, a njih čak 17.4 % uopće ne zna što su email automatizacije. Najčešće korišten sustav za email marketing je Mailchimp (69.6 %).
Prosječna ocjena zadovoljstva email marketingom je 5 od 10.
44.4 % ispitanika ima otvoren Youtube profil, a na njemu novi sadržaj objavljuju rijetko (66.7 %).
83.3 % ispitanika ima poslovni Instagram profil, a na njemu novi sadržaj objavljuju više puta tjedno (64.4 %).
Nakon rješavanja ankete, sudionici iste su dobili priliku zatražiti incijalne konzultacije s konzultantima iz udruge, nakon čega smo ih (po želji) uputili na besplatnu analizu koja je odradila marketinška agencija Hero Factory.
Analizirano je 11 webshopova, a niže je izvještaj koji su nam poslali Dario Begonja i Valentino Vasilik iz Hero Factory performance-based marketinške agencije.
Ovo je platforma za koju većina webshopa zna koliko je važna za awareness (svijest o ponudi), ali analize su pokazale kako neobično malen postotak zna koliko su važni remarketinški oglasi koji se ovim putem mogu plasirati ljudima koji su već izvršili neku interakciju s našim webshopom ili brandom općenito.
Zbog relativno malenog tržišta u Hrvatskoj, kod većine webshopa (čak i onih kojima bi Google Adsi bili prirodniji prodajni kanal) vrijedi da Facebook kampanje nose većinu posjetitelja za webshop, ali i samih prodaja. Jednostavno rečeno, zbog ograničenosti veličine tržišta, ograničen je i broj Google pretraživanja pa je samo u rijetkim industrijama taj broj dovoljan da webshop može koristiti samo taj kanal.
Facebook okruženje sad uključuje i Instagram i Whatsapp, pa kad pričamo o Facebook oglasima, i ove ostale mreže mogu biti značajan dio tog razgovora.
Pregled postavljanja pixela → duplicirani kodovi, postavljeni eventi
Način postavljanja ciljeva kampanja→ konverzije, traffic, engagement
Ključno pitanje: Što je cilj vaše kampanje? Pregledi oglasa, pregledi stranice, registracija na mailing listu, dodavanje u košaricu ili prodaja?
Targetirane skupine i remarketing → demografski podaci, interesi, pozicioniranje u kanalima
Copy i vizuali oglasa → Testiranje različitih kombinacija vizuala i tekstova koji su prilagođeni za svaku skupinu kojoj taj oglas pokazujemo
URL za praćenje pojedinačnih oglasa → dodavanje URL parametara kako bi lakše u Google Analytics sučelju prepoznali odakle dolaze kupci
Remarketing kampanje
Kad se kvalitetno postave, Google Ads kampanje su često najisplativiji kanal (najveći ROAS = Return on Ad Spend) koje webshop ima. No, zbog ranije spomenutog plafona u količini pretraživanja, domaći i regionalni shopovi koji se žele skalirati na veće razine prodaje, uglavnom koriste Facebook + Instagram kao kanal u koji ulažu glavninu ulaganja, iako su povrati manji (ali i dalje profitabilni).
Postavke kampanjskih ciljeva→ Savjet: u većini slučajeva, pri prvom koraku, postavka “no goal” najbolji je izbor za manje webshope jer Googleovi pametni ciljevi još nisu idealno optimizirani za naše tržište (naročito kad je promet malen i AI nema dovoljno podataka za dobre automatizirane zaključke). Uz takvu postavku, kasnije onda imamo više slobode pri kontroli cijele kampanje dok ona traje (umjesto da prepuštamo Google-u da radi automatske optimizacije).
Spajanje i praćenje konverzija sa Google Analitike→ jesu li svi podaci točni?
Copy text oglasa → testiraju li se različiti tekstovi oglasa
Korištenje ekstenzija → sitelink, call, location, price…
Placements → jesu li sve stranice relevantne, jesu li izbačeni app placementi
Targetirane skupine → demografski podaci, interesi
Remarketing kampanje
Koristi li se CTA ili CPC bidding?
Pregled osnovnih ključnih parametara svake web stranice
Jesu li excludani payment gatewayi (npr. CorvusPay, T-com PayWay…) kako bi izbjegli preuzimanje zasluga za konverzije?
Imamo li dupliciran kod za Google Analitiku?
Jesu li upaljene funkcije za praćenje e-commerca?
Velik broj webshop managera nije detaljnije upoznat s nadolazećim cookie armageddonom. Dakle, ne razumiju važnost 0 i 1st party podataka i ne znaju kako implementirati Facebook API koji mijenja cookiese, a može raditi paralelno uz cookiese.
Pratite objave eCommerce Hrvatska jer u idućem članku donosimo detalje o ukidanju podrške 3rd party cookies-a od strane browsera, što je krenulo 1.1.2021. (popularno nazvani cookie armageddon). Pisat ćemo o tome što to sve znači za webshope, uz detaljnu listu koraka kako se već sad možete (i trebate) aktivno početi pripremati za ovu jako važnu promjenu.
SVE JE U POVJERENJU
Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.
Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Trusted Shop certifikaciju
Sesija istekla
Ponovo se prijavite. Stranica za prijavu otvorit će se u novom prozoru. Nakon što se prijavite, možete je zatvoriti i vratiti se na ovu stranicu.
Komentari