fbpx

Newsletter vam je završio u spamu? Evo što trebate napraviti

Autor: Goran Pavlović 16.02.2024.

Nikada nije moguće u potpunosti pobijediti spam, ali može se puno toga učiniti da se poboljša email komunikacija

Oni koji redovito koriste blagodati email marketinga zasigurno su se u posljednjim tjednima zapitali rade li nešto krivo, premda primjenjuju iste procedure kao i ranije. A ipak od 1. veljače sve više njihovih newslettera završava u neželjenoj pošti i ne dolazi u pravoj formi do onih koji ih žele i kojima su namijenjeni. Stoga smo upitali dva vrsna Email Marketing konzultanta zašto je tomu tako i kako se to odražava na poslovanje poduzetnika, posebno onih malih, kao što je velika većina naših web trgovaca.

Naš prvi sugovornik, Email Marketing konzultant Zoran Orak, na pitanje događa li se da newsletter više završavaju u neželjenoj pošti od početka mjeseca, odgovorio je: “Osobno nisam to primijetio jer mi je posao da se kod mojih klijenata ne događaju takve stvari.”

Pritom dodaje da, ako je ipak došlo do toga, domena s koje se šalje je blacklistana, a to može biti iz više razloga:

– email lista nije održavana ili nije prikupljena u skladu s najboljim praksama (pa se šalje ljudima koji ne žele primati mailove),

– sadržaj nije relevantan pretplatnicima ili je jednostavno loš,

– nema konzistentnosti u slanju mailova ili je slanje prečesto,

– tehničke stvari oko domene nisu postavljene kako treba,

– link za odjavu ne postoji ili nije jasno vidljiv.

Prema njegovim riječima, spam rate iznad 0,05% je razlog za brigu.

“Kod domene trebaju biti postavljeni: SPF, DKIM i DMARC. To je uvijek bila praksa za sve koji se ozbiljnije bave email marketingom, a sada je više manje obavezno za sve koji žele rezultate. SPF i DKIM su oblici provjere autentičnosti maila. DMARC je dodatni zapis koji odlučuje ide li mail u inbox, spam ili hoće li uopće stići na email adresu ako SPF ili DKIM nisu prošli provjeru. Većina email marketing servisa ima u postavkama naznačen dio o zapisima za custom sending domenu (s kojom se sredi SPF i DKIM), a DMARC se radi dan-dva nakon prve postavke SPF i DKIM. Posebna napomena, samo jedan SPF zapis je važeći za domenu. Tako da se treba paziti da ne bi bilo duplih SPF zapisa kod domene te da taj jedan zapis ima odgovarajuće podatke”, pojašnjava Zoran te dodaje da za provjeru ispravno unesenih DNS zapisa postoje alati kao što je MxToolbox.

Kako se provodi proces verifikacije i autentifikacije domene

Drugi stručnjak kojeg smo kontaktirali, Dominik Metličić, odgovorio je kroz generalne smjernice, a sve konkretne primjere dao je kroz ActiveCampaign i MailChimp. Pritom je naglasio kako se svakako najvažnija promjena u ovom kanalu komunikacije odnosi na stroža pravila od 1. veljače koja su postavili Google i Yahoo. 

Prelazeći na stvar on navodi što je konkretno potrebno učiniti. “Pošiljatelji trebaju verificirati i autentificirati svoju domenu. Verifikacija domene odnosi se na to da potvrdimo da je ta domena stvarno naša, da smo mi ti koji šaljemo mailove s te domene te da nitko drugi to ne može učiniti osim nas. Evo kako možete verificirati domenu u ActiveCampaignu – scrollajte do pola stranice gdje piše “option 2: set up manually” i odradite prve četiri točke. Evo vam također uputa za verifikaciju domene za MailChimp.

Nakon ovog prvog koraka ide autentifikacija domene koja se odnosi na SPF, DKIM i DMARC zapise. Pritom je SPF zapis koji ESP sam dodjeljuje, no potrebno je posložiti DKIM i DMARC zapise na hostingu na kojem se nalazi vaša domena. 

Dominik pritom navodi konkretne korake kako se to može napraviti u ActiveCampaignu: 

DKIM – ovo je isti članak kao i za verifikaciju domene, samo ovdje nakon prve četiri točke pod kategorijom “option 2: set up manually” radite 5 i 6 točku za DKIM). Na vrhu samog članka ima i kratki video tutorial da bude jasnije.

DMARC – scrollajte do otprilike polovice članka gdje piše “how do I setup and implement DMARC on my domain”. 

A evo kako možete podesiti DKIM i DMARC u MailChimpu.

Dominik precizira kako se provjera jeste li točno “spojili” ove autentifikacije u ActiveCampaignu može provesti ovdje. Što se tiče MailChimpa, navodi kako oni nemaju ovako direktan checker kao ActiveCampaign, ali pokazuje konkretan primjer kod dva klijenta kako se to može utvrditi:

Ovo je primjer klijenta kod kojeg je sve uredno kada se klikne na “automations –> all journeys” te se ne prikazuje nikakva obavijest.

Sljedeći primjer odnosi se na klijenta kod kojega to nije podešeno, također kada se ide na “automations –> all journeys”:

Tu se odmah ispisuje box u kojem kaže da nešto ne štima. Kada se klikne na “authenticate your domain”, onda se dobije ovo:

Tu se vidi da je autentifikacija još u progresu, a ako ne bude valjana, onda neće biti ni odobrena. To odobrenje traje do 48 sati.

Treba paziti na reputaciju domene

“Generalno, sve ovo možete provjeriti koristeći ovaj free alat, neovisno o tome koji ESP koristite. Također, ako vam je tako lakše, uvijek možete pitati korisničku podršku. Doslovno im kažete can you please check if my DKIM and DMARC records are properly set up in my DNS?‘ Oni će vam odgovoriti i dati konkretna uputstva ako vide da je nešto pogrešno uneseno. Sve ovo rješavate u suradnju s vašim developerom”, objašnjava Dominik.

Osim toga, on dodaje kako je najbitnije paziti na one općenite stvari koje su uvijek vrijedile i prije novog Google i Yahoo ažuriranja. “To znači da je potrebno imati dobru reputaciju domene. Riječ je o tome da ljudi otvaraju vaše mailove, klikaju na linkove, odgovaraju na same mailove i slično. To je najbitnije. Recimo, ako imate open rate ispod 10% – 15%, to je već nekakav pokazatelj da vam mailovi idu u spam pa ciljajte na to da nikada nemate open rate ispod 20%”, naglašava ovaj konzultant.

To se može ostvariti tako što se redovito ažurira lista primatelja i postavi email automatizacija koja automatski odjavljuje ljude koji u posljednjih 60-90 dana nisu otvorili nijedan poslani mail. Pritom subject line-ovi moraju biti zanimljivi, relevantni ciljnoj grupi i nikako generični.

Ako u ovom trenutku imaju problem zbog odlaska mailova u neželjenu poštu, Dominik preporučuje da idućih četiri ili pet newslettera pošalju samo onom segmentu publike koji je otvorio barem jedan od zadnja tri newslettera. Time je najveća šansa za bolji open rate pa će se Googleu “dokazati” da su poželjni.

Nije moguće u potpunosti pobijediti spam

Što se tiče odgovaranja na same mailove, ovaj konzultant navodi kako je upravo odgovor najjači signal Gmailu, Yahoou, Outlooku i ostalima da su mailovi nešto što korisnici ne samo da žele primati, već vide da stoje stvarni ljudi iza toga i da oni odgovaraju na to. “Tako da svakako u nekim mailovima, a naročito u prvom koji se šalje nakon što se netko prijavi na vašu mailing listu, postavite neko pitanje. To vam, naravno, osim samog deliverability boosta daje i sjajan feedback o tome što vaši kupce žele ili što ih muči. I super je kao conversation opener iz kojeg često može proizaći i prodaja. Još jedan razlog zbog kojeg je ovo sjajna taktika jest taj što welcome mail obično ima open rate iznad 85% – nijedan drugi mail neće biti toliko otvaran pa samim time u tome leži najviše prilika za odgovore”, preporučuje Dominik.

Nadalje, on također pojašnjava kako se u samom sadržaju maila mogu koristiti promotivne riječi kao što su “akcija”, “popust” i slično, ali promotivan tekst ne smije dominirati. Pritom uvijek treba izbjegavati riskantne i ekstremne stvari, npr. da se stavlja simbol dolara $$$ u subject line ili slične prakse.

Dominik preporučuje i neke korisne (i besplatne) alate koji mogu generalno pokazati deliverability stanje i gdje mailovi završavaju:

“Ono što je potrebno znati jest da nikada nije moguće u potpunosti pobijediti spam. Odnosno, nikad nismo 100% sigurni da neki mail neće završiti u toj neželjenoj pošti jer postoji još stvari koje utječu na sve to. Prisutan je utjecaj black lista, isto tako može se dogoditi da ste na lošijem MailChimp / Active Campaign / Klaviyo ili nekom četvrtom serveru. Može biti da je netko u prošlosti email sadržajno sličan vašem označio kao spam pa mu onda Gmail automatski sve slične mailove baca u spam. Ne možete to sve pobijediti, ali možete se dobro boriti protiv svega ovoga ako slijedite sve gore navedeno”, poručuje Dominik Metličić te kao najkredibilniji portal za sve što se tiče email marketing svijeta preporučuje: https://www.litmus.com/blog.

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 15 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge