Mali webshopovi vs online marketplaces

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Zašto ljudi kupuju na manjim web shopovima unatoč tome što se većina proizvoda može pronaći na eBayu, Amazonu i sl, često po boljim cijenama?

Manji shopovi imaju, ili bi trebali imati, selektivno odabran sadržaj. Ukoliko je ponuda proizvoda još podržana kvalitetnim, interaktivnim i kupcu visoko relevantnim sadržajem šanse su veće da će osjetiti entuzijazam povezanost sa vašim brendom i željeti kupiti od vas umjesto sa eBaya, Amazona ili Aliexpressa, čak i ako se ono što nudite može pronaći tamo.

Ako su dobro organizirani, manji shopovi mogu biti svojevrstan kvalitetno-selektivan filter većih trgovina, vrsta vođene kupovine gdje će kupac koji ne zna točno što traži imati daleko ugodniji osjećaj dok traži proizvod koji mu odgovara.

Zamislite kupovinu u jeftinijem ali prenatrpanom skladištu svega i svačega, naspram kupovine u prijateljskom okruženju specijaliziranog butika gdje vas trgovac vodi kroz kupnju, pomaže vam savjetima i upoznaje vas prijateljski sa svim što stoji iza njegovog brenda.

Perosonalizirani pristup – glavna prednost ispred velikih shopova

Veliki etaileri poput Amazona i eBaya po pitanju dizajna imaju vrlo nepersonalizirani pristup, kako za kupca tako i za prodavača, što onemogućuje neku dublju povezanost. To je velika prednost malih trgovaca na koju trebate obratiti pozornost pri dizajnu vašeg shopa te posebno pri pisanju sadržaja koji nisu direktno vezani za neki proizvod.

Pružite kupcu vrijednost izvan same kupovine, upoznajte ga sa svojim timom, približite mu poslovne ideale iza kojih stojite, omogućite mu da se identificira sa vašim ciljevima i brendom, te da dobije osjećaj da kupnjom kod vas pridonosi nekom cilju. Također, vaš odnos ne prestaje nakon što vam je kupac prvi puta ostavio novce.

Provjerite za par tjedana je li zadovoljan proizvodom, nazovite ga ukoliko je moguće i zahvalite se na kupnji – posebno ako prodajete visoko personalizirane proizvode, pošaljite mu sitan poklon iznenađenja, posebno ako ste pri registraciji dobili npr njegov datum rođenja, zamolite najbolje kupce za kratki video razgovor i stavite te materijale na stranicu uz standardne testimonialse.

Alternativni kanali prodaje

Sve ovo ne znači da su eBay, Amazon, Etsy i slični ogromni marketplaceovi kanali koje treba zanemariti. Diverzifikacija kanala je uvijek dobra ideja. Imate opciju ponuditi samo neke proizvode koji će služiti kao prezentacija vašeg brenda na tim kanalima, dok na svojem siteu nudite npr duže garancije na proizvod, prošireni katalog, kupone preko mail liste, posebne akcije, bundleove itd.

Istraživanja pokazuju da kupci uredno prije kupnje čitaju recenzije na Amazonu, međutim nakon toga traže manje trgovine sa personaliziranim pristupom kod kojih bi napravili finalnu kupnju. Osim toga, recenzije proizvoda na Amazonu su zlatni rudnik informacija oko kvalitete pojedinih proizvoda, koji vam mogu napraviti ogromnu uslugu oko planiranja inventara na vašem shopu – ako određeni model proizvoda ima prigovore kupaca, a vi uspijete pronaći dobavljača za poboljšani model, tada vam to može biti jaki adut u oglašavanju.

Povjerenje u online trgovine

U Hrvatskoj je još uvijek izražen problem povjerenja u lokalne web trgovce, što se barem djelomično može mitigirati približavanjem kupcu putem relevantnih sadržaja prezentiranih kroz različite kanale i medije. Što je vaš proizvod lakši za pronaći na velikim marketplaceovima ili ima veću konkurenciju u smislu raširenosti na tržištu, to veći trud i važnost trebate posvetiti “curated” sadržaju, brendingu vas i vašeg tima kroz priču te uključivanje kupca u vaše putovanje.

Zapamtite, ljudi žele znati što više o vama, vašem proizvodu i vašem odnosu prema kupcima!


Prijavite se za Safe.Shop certifikaciju i postanite
punopravni član Udruge eCommerce Hrvatska.


1.500 kn/god


U cijenu članarine je uključena certifikacija, stručna analiza i konzultacije


Share.

About Author

Leave A Reply

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services