Filip Šardi – Kako povećati konverzije uz Customer journey mapping

Filip Šardi jedini je speaker na CRO Commerce 2020 koji će govoriti o Customer’s journeyu, odnosno „koracima koje kupac mora napraviti prije i nakon što mu uzmemo lovu“. Svoj profesionalni razvoj započeo osnivanjem agencije za web dizajn i marketing. Radio je s velikim regionalnim klijentima kao što su Carlsberg, Gardaland, Arena Center, s.Oliver… Ujedno s timom pokreće web startup posvećen promociji hrvatskih modnih kreativaca – dizajnera, vizažista, modela i fotografa nazvanu „Krpa.hr“. Iako taj nekad popularan projekt vise nije aktivan, smatra ga ključnim iskustvom koje je definiralo njegovu daljnju karijeru. 

Prije 5 godina okreće se “globalnoj” marketing areni te pokreće kompaniju posvećenu educiranju poduzetnika, trenera i edukatora o maksimiziranju leadova, prodaja i zadržavanju kupaca. Takav fokus omogućio mu je da u zadnjih nekoliko godina proputuje svijet i upozna mnoge poduzetnike s različitim pristupima marketingu. Primjerice, dvije je godine radio s jednim od najpoznatijih svjetskih stručnjaka za market research i segmentaciju – Ryanom Levesque u „ASK Method Company“ što mu je pomoglo da bolje razumije kako prepoznati izazove i prepreke s kojima se ljudi suočavaju na više od 20ak različitih tržišta. 

Sva ta iskustva pomogla su u definiranju internog frameworka (FirstClass Success™), namijenjenog rastu poslovanja online poduzetnika kroz identifikaciju, praćenje i optimizaciju njihovih jedinstvenih Customer journeya. Osim toga, Filip je istinski digitalni nomad, koji minimalno triput godišnje mijenja svoju destinaciju za rad i život, a njegovi klijenti se nalaze po cijelom svijetu.

Kako vam Filip može pomoći da definirate svoj Customer’s journey, ili poboljšate postojeći, saznajte u nastavku.

Što je zapravo „Customer’s journey“ i zašto je on važan za web trgovce?

CJ su sva iskustva koja vaša publika doživljava od trenutka kada su prvi puta čuli za vas, do točke kad postaju vaši fanovi i ostaju u vašem svijetu kao dugoročni kupci. 

Za razliku od linearnog pogleda na prodajni proces, kroz customer journey ulazite u psihologiju vaše publike te analizirate njihove probleme, potrebe i želje. 

Umjesto obične transakcije između vas i vaših kupaca, vi razmišljate koje konkretne probleme rješava vaš proizvod i kako on zapravo pomaže vašoj publici.

Ključ definiranja uspješnog customer journeya ne proizlazi iz pitanja: “Što mogu učiniti da povećam prodaju?”, nego kroz prizmu “Kako mogu na bolji način pomoći svom idealnom kupcu?”. 

Poznavanje publike i njihovog idealnog puta omogućit će vam da brže razvijete povjerenje s novim kupcima, a postojeće zadržite mnogo dulje u vašem svijetu.

Što ako ne znamo koji problem rješava naš proizvod?

U tom slučaju ne dajete vašim kupcima razlog da se povežu dublje s vama i vašim brendom, sto definitivno otežava proces prodaje. 

Srećom taj problem ima vrlo jednostavno rješenje – sve što trebate je početi razgovarati s vašim kupcima o frustracijama, problemima i preprekama koje su ih navele da potraže vaš proizvod. 

Zašto ta pitanja o frustracijama? Jer kad pitate ljude što žele, većina nema odgovor. No, kad im pružite priliku za prigovaranje – većina ih neće moći stati. 

Svi mi imamo racionalne razloge (i izgovore) zašto trebamo neki proizvod, no odluku o kupnji donosimo na temelju emocija – a vi kao prodavač morate znati točno o kojim se emocijama radi.

Koje greške najčešće rade webshopovi što se tiče customer’s journeya?

  1. Nemaju definiran journey
    Većina ljudi smatra definiciju customer journeya trivijalnom pa preskače taj dio procesa ili napisu set koraka tek toliko da “nešto imaju”.

  2. Nemaju postavljen tracking
    Većina ljudi ne voli brojke, analitiku i statistiku pa je lakše preskočiti praćenje ponašanja vaših kupaca. Bez konkretnih podataka ne znate koji dio journeya morate optimizirati, pa ste osuđeni na klasičan sustav “pokušaja i pogreški” prije nego možete uočiti konkretna poboljšanja.

  3. Fokusiraju se isključivo na lead generation i prodaju (front end)
    Fun fact – istraživanja su pokazala da je 5-25x teže (ovisno o tržištu) doći do novog kupca nego ponoviti prodaju postojećem. No većina trgovaca svejedno nema plan ili efikasnu strategiju kako nastaviti razvijati odnos s postojećim kupcima i povećati njihovu vrijednost (CLT).

Kako ocijeniti koliko dobro funkcionira customer’s journey na webshopu?

Na površini to možemo vidjeti najčešće personaliziranim načinom na koji webshop komunicira s publikom (kroz copy i tekstove), u odnosu na većinu trgovaca koji imaju generički pristup. 

Vidimo i po bazi vjernih kupaca koji se nastavljaju vraćati i načinu na koji svojevoljno promoviraju webshop.

Ukratko, vidimo po povjerenju između trgovca i kupca.

Ispod površine, webshop s dobrim customer journeyem je onaj koji ima jasno identificirane faze i konkretno prati sto se događa s publikom na svakom koraku. 

Koja je tvoja omiljena destinacija za remote work? 😊

Trenutno Zagreb, jer već odavno nisam proveo dulje od par tjedana na domaćem terenu. A i otkrio sam super co-working prostor gdje radi ekipa iz cijelog svijeta – Impact Hub.

No generalno, na prvom mjestu je ipak jedan mali tajlandski otočić – Koh Phangan, gdje svake godine provedem barem par mjeseci. Odlična hrana, prekrasne plaže i usporen ritam života. Ne vjeruješ mi? Pitaj Marcela 🙂

Želite znati više o izgradnji uspješnog webshopa?

Upišite eCommerce Akademiju i postanite certificirani voditelj webshopa

moguće je i online sudjelovanje

About Author

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services
ecommerce

Prijavi se na newsletter i preuzmi vodič za online prodaju (PDF) 

54 stranice ekskluzivnog sadržaja za poboljšanje prodaje - BESPLATNO!