CRO Commerce: Većina domaćih webshopova zapošljava samo jednu osobu

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Na CRO Commerce 2019 konferenciji smo predstavili najnovije rezultate istraživanja o stanju web trgovina u Hrvatskoj – što prodaju domaći web trgovci, koliko uspješno, na kojim platformama i kako na prodaju utječu fizičke poslovnice samo je dio problematike koju smo obradili. Istraživanje je provedeno na 200 članova udruge – vlasnika web trgovina.

Fizički proizvodi su najzastupljeniji

Rezultati istraživanja pokazali su da čak 79% posto domaćih web trgovaca prodaje fizičke
proizvode i to pretežito prehrambene proizvode, tehničku opremu i modu. Nakon fizičkih
proizvoda slijede usluge s 10% i digitalni proizvodi s 9% zastupljenosti, dok se na zadnjem mjestu nalaze iskustva s 2%.

Godišnji promet do 300.000 kuna bilježi 48% ispitanih trgovaca, dok 22% predstavnika web
trgovine bilježi promet do 3 milijuna kuna. Tek 14% ispitanih ima godišnji promet veći od 3
milijuna kuna.

Veličinom su hrvatski web shopovi pretežno mali do srednji prema asortimanu proizvoda kojim raspolažu. Asortimanom do 100 proizvoda raspolaže 28% ispitanih trgovaca, dok najveći udio (59%) zauzimaju trgovci s asortimanom od 100 do 10 000 proizvoda. Tek 13% ispitanih ima asortiman veći od 10.000 proizvoda.

Webshopovi s fizičkom poslovnicom ulijevaju povjerenje

Isključivo digitalno orijentiranih web trgovaca među ispitanima je njih 47%, od toga ih gotovo 11% planira otvoriti fizičku poslovnicu. Kupci u Hrvatskoj prema istraživanju više vjeruju web
shopovima koji imaju i fizičke poslovnice, pritom je zanimljivo da internetske trgovine
povećavaju promet i u fizičkim poslovnicama.

Također, trgovci s fizičkim poslovnicama, njih 53% kao dio vlastite poslovne strategije su morali ponuditi i online kupnju. Podaci pokazuju i da 37% web trgovaca posluje izvan Hrvatske, dok zbog visokih troškova slanja robe ne posluju izvan granica. Ipak, 34% ih planira proširiti poslovanje izvan granica Hrvatske.

Tek svaka četvrta online trgovina nudi plaćanje pouzećem

Kada je riječ o načinima plaćanja, najzastupljenije je virmansko plaćanje s 31%. Iako Hrvati, prema istraživanjima, preferiraju plaćanje pouzećem taj način plaćanja nudi tek svaki četvrti web shop. Na trećem mjestu se nalazi kartično poslovanje s udjelom od 21%, dok 10% trgovaca nudi mogućnost PayPalom ili SMS-om.

Najviše domaćih web trgovaca za dostavu robe koristi GLS (21%), zatim HP (20%), te Overseas (18%), dok 12% trgovaca ima razvijeno vlastito rješenje dostave.

Većina trgovaca srednje zadovoljna Google Ads oglašavanjem

Najveći udio trgovaca, njih 67% aktivno koristi Google Ads za svoje marketinške potrebe. Međutim, iznos uložen u Adse na mjesečnoj razini nije veći od 1000 kuna kod 35% ispitanih, dok ih 17% ulaže od 1000 do 5000 kn.

Za ovaj način oglašavanja 18% ispitanih ističe zadovoljstvo, a čak 63% ih je srednje zadovoljno. Newsletteri su nešto manje popularni, 25% trgovaca ih šalje rijetko, a njih 12% jednom mjesečno. Ništa popularniji kanal komunikacije nije email kojeg aktivno koristi mali postotak.

Što se tiče platformi među najkorištenijima su custom rješenja (34%), WordPress se koristi u 33% slučajeva, a Magento u 14%. Skoro 12% njih ne zna koju platformu koristi.

Velika popularnost Facebooka

Facebook kao marketinški kanal koristi 80% ispitanih trgovaca, dok 10% planira korištenje u
budućnosti. S ulaganjem u Facebook oglašavanje brojčana situacija je slična kao i kod Google Adsa.

Manje od 1000 kuna mjesečno ulaže 52% ispitanih trgovaca, dok ih 22% ulaže između 1000 i 5000 kuna. Većina web trgovaca (70%) samostalno se bavi Facebook oglašavanjem, dok ih samo 5% koristi agenciju ili vanjskog suradnika za tu vrstu aktivnosti.

One man band

Većina web trgovina u Hrvatskoj zapošljava jednu osobu, a prema potrebi se oslanjaju na
outsourcing. Čak 32% ispitanih nije zaposlilo novu osobu za potrebe web shopa, već su raspodijelili obaveze među postojećim zaposlenicima.

Najveći problemi – administracija i manjak kadra

Administracija, tehnikalije, oglašavanje i konverzije najčešći su problemi s kojima se ispitanici
susreću pri upravljanju web trgovinom. Čak 43% njih kao najveći problem navelo je administrativne prepreke, a slijede manjak kadra, te česte zakonske promjene koje destabiliziraju poslovanje.

Dio provedenog istraživanja posvećen je preprekama s kojima se susreću domaći online trgovci, pri čemu njih 43% navodi administrativne probleme na koje nailaze pri upravljanju web trgovinom. Za 16% ispitanih problem kod širenja poslovanja predstavlja manjak povjerenja i upoznatosti
kupaca s online trgovinom.

Ispunite kratki upitnik i ostvarite brojne pogodnosti
kao član Udruge eCommerce Hrvatska.

Share.

About Author

Comments are closed.

x

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Prihvaćam Ne prihvaćam