CRO Commerce: Većina domaćih webshopova zapošljava samo jednu osobu

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Na CRO Commerce 2019 konferenciji smo predstavili najnovije rezultate istraživanja o stanju web trgovina u Hrvatskoj – što prodaju domaći web trgovci, koliko uspješno, na kojim platformama i kako na prodaju utječu fizičke poslovnice samo je dio problematike koju smo obradili. Istraživanje je provedeno na 200 članova udruge – vlasnika web trgovina.

Fizički proizvodi su najzastupljeniji

Rezultati istraživanja pokazali su da čak 79% posto domaćih web trgovaca prodaje fizičke
proizvode i to pretežito prehrambene proizvode, tehničku opremu i modu. Nakon fizičkih
proizvoda slijede usluge s 10% i digitalni proizvodi s 9% zastupljenosti, dok se na zadnjem mjestu nalaze iskustva s 2%.

Godišnji promet do 300.000 kuna bilježi 48% ispitanih trgovaca, dok 22% predstavnika web
trgovine bilježi promet do 3 milijuna kuna. Tek 14% ispitanih ima godišnji promet veći od 3
milijuna kuna.

Veličinom su hrvatski web shopovi pretežno mali do srednji prema asortimanu proizvoda kojim raspolažu. Asortimanom do 100 proizvoda raspolaže 28% ispitanih trgovaca, dok najveći udio (59%) zauzimaju trgovci s asortimanom od 100 do 10 000 proizvoda. Tek 13% ispitanih ima asortiman veći od 10.000 proizvoda.

Webshopovi s fizičkom poslovnicom ulijevaju povjerenje

Isključivo digitalno orijentiranih web trgovaca među ispitanima je njih 47%, od toga ih gotovo 11% planira otvoriti fizičku poslovnicu. Kupci u Hrvatskoj prema istraživanju više vjeruju web
shopovima koji imaju i fizičke poslovnice, pritom je zanimljivo da internetske trgovine
povećavaju promet i u fizičkim poslovnicama.

Također, trgovci s fizičkim poslovnicama, njih 53% kao dio vlastite poslovne strategije su morali ponuditi i online kupnju. Podaci pokazuju i da 37% web trgovaca posluje izvan Hrvatske, dok zbog visokih troškova slanja robe ne posluju izvan granica. Ipak, 34% ih planira proširiti poslovanje izvan granica Hrvatske.

Tek svaka četvrta online trgovina nudi plaćanje pouzećem

Kada je riječ o načinima plaćanja, najzastupljenije je virmansko plaćanje s 31%. Iako Hrvati, prema istraživanjima, preferiraju plaćanje pouzećem taj način plaćanja nudi tek svaki četvrti web shop. Na trećem mjestu se nalazi kartično poslovanje s udjelom od 21%, dok 10% trgovaca nudi mogućnost PayPalom ili SMS-om.

Najviše domaćih web trgovaca za dostavu robe koristi GLS (21%), zatim HP (20%), te Overseas (18%), dok 12% trgovaca ima razvijeno vlastito rješenje dostave.

Većina trgovaca srednje zadovoljna Google Ads oglašavanjem

Najveći udio trgovaca, njih 67% aktivno koristi Google Ads za svoje marketinške potrebe. Međutim, iznos uložen u Adse na mjesečnoj razini nije veći od 1000 kuna kod 35% ispitanih, dok ih 17% ulaže od 1000 do 5000 kn.

Za ovaj način oglašavanja 18% ispitanih ističe zadovoljstvo, a čak 63% ih je srednje zadovoljno. Newsletteri su nešto manje popularni, 25% trgovaca ih šalje rijetko, a njih 12% jednom mjesečno. Ništa popularniji kanal komunikacije nije email kojeg aktivno koristi mali postotak.

Što se tiče platformi među najkorištenijima su custom rješenja (34%), WordPress se koristi u 33% slučajeva, a Magento u 14%. Skoro 12% njih ne zna koju platformu koristi.

Velika popularnost Facebooka

Facebook kao marketinški kanal koristi 80% ispitanih trgovaca, dok 10% planira korištenje u
budućnosti. S ulaganjem u Facebook oglašavanje brojčana situacija je slična kao i kod Google Adsa.

Manje od 1000 kuna mjesečno ulaže 52% ispitanih trgovaca, dok ih 22% ulaže između 1000 i 5000 kuna. Većina web trgovaca (70%) samostalno se bavi Facebook oglašavanjem, dok ih samo 5% koristi agenciju ili vanjskog suradnika za tu vrstu aktivnosti.

One man band

Većina web trgovina u Hrvatskoj zapošljava jednu osobu, a prema potrebi se oslanjaju na
outsourcing. Čak 32% ispitanih nije zaposlilo novu osobu za potrebe web shopa, već su raspodijelili obaveze među postojećim zaposlenicima.

Najveći problemi – administracija i manjak kadra

Administracija, tehnikalije, oglašavanje i konverzije najčešći su problemi s kojima se ispitanici
susreću pri upravljanju web trgovinom. Čak 43% njih kao najveći problem navelo je administrativne prepreke, a slijede manjak kadra, te česte zakonske promjene koje destabiliziraju poslovanje.

Dio provedenog istraživanja posvećen je preprekama s kojima se susreću domaći online trgovci, pri čemu njih 43% navodi administrativne probleme na koje nailaze pri upravljanju web trgovinom. Za 16% ispitanih problem kod širenja poslovanja predstavlja manjak povjerenja i upoznatosti
kupaca s online trgovinom.

Ispunite kratki upitnik i ostvarite brojne pogodnosti
kao član Udruge eCommerce Hrvatska.

Share.

About Author

Comments are closed.

Naše web stranice koriste kolačiće koji nam omogućavaju korištenje Google Analyticsa te oglašavanje prema našim posjetiteljima. Ako želite znati više, pročitajte našu Politiku Privatnosti ili nas kontaktirajte.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services