Vjerujemo da je specijalizacija ključ za nenadmašnu kvalitetu proizvoda, stoga smo se fokusirali na eCommerce, kurirsku i sigurnosnu ambalažu. Oduvijek sam bio snažan pobornik ekologije pa su važan aspekt i fokus našeg poslovanja proizvodi napravljeni od recikliranih materijala, koji čine više od 90 posto naše ukupne proizvodnje, ističe Jure Širić, direktor tvrtke Modepack
Upravo smo u završnoj fazi izrade nove online platforme i webshopa, gdje će nam fokus biti male i srednje tvrtke, kojima želimo ponuditi mogućnost kreiranja vlastite brendirane ambalaže u svega par klikova, navodi Širić.
Modepack je proizvođač kurirske i sigurnosne ambalaže koji se uspješno etablirao kao prepoznatljivo ime na europskom tržištu. Vratite nas malo na početak svog puta. Kako ste krenuli te kako je tekao vaš razvoj od početaka do današnje liderske pozicije?
Sve je krenulo iz obitelji, koja je već gotovo 40 godina u industriji ambalaže s tvrtkom Weltplast, u kojoj sam od 2010. godine vodio prodaju za EU tržišta. Prateći tendenciju rasta online trgovine odlučio sam, u dogovoru s obitelji, zakoračiti u nešto novo i drugačije te u 2016. osnovati Modepack. Otac mi je usadio poduzetnički duh i dao vjetar u leđa s početnom investicijom od 20 tisuća kuna, a majka je ta koja me naučila smirenosti i staloženosti, vještinama koje su ključne za vođenje vlastitog biznisa.
U samim počecima Modepack je funkcionirao poput startupa. Krenuli smo vrlo ambiciozno s malim krugom ljudi, izuzetnim rastom i tempom instalacije od jedne proizvodne linije godišnje. Dogovarali smo odgodu plaćanja od 120 dana s dobavljačima, dok su nama kupci plaćali ranije i redovito. I tako smo došli do prvog kapitala.
U srpnju 2016. počeli smo s nulom, a godinu smo završili s četiri, pet milijuna kuna. Taj se tempo rasta nastavio u narednim godinama, a posao je eksplodirao tijekom pandemije. Stoga se danas s pravom možemo nazvati liderom u regiji, pa i šire.
Krajem prošle godine završili ste investiciju u novi pogon u Velikoj Gorici. Koliko je iznosilo ovo ulaganje te što to znači za vaše buduće poslovanje?
S obzirom na povećanu potražnju za našim proizvodima i streloviti rast koji smo ostvarili, jedna od ključnih stavki za nas je bila investicija u novi proizvodni pogon i širenje proizvodnih kapaciteta. Tako smo premjestili pet proizvodnih linija iz starog pogona i nadopunili ih s tri nove linije, koje su jednakog kapaciteta kao ovih pet zajedno. Ukratko, udvostručili smo proizvodni kapacitet i imamo još potencijala za širenje.
Također, nova tvornica omogućila nam je i instalaciju tehnološki naprednijih strojeva, koji su ključni pogotovo za papirnatu ambalažu koja je sve traženija. Od ukupne investicije, više od dvije trećine uloženo je u opremanje proizvodnje, dok ostatak otpada na građevinske radove.
Naime, tvornicu nismo “gradili od nule”, već smo obnovili zapušteni i nedovršeni objekt i udahnuli mu novi život. Ukratko, objekt smo reciklirali. Investicija je ukupno iznosila više od 60 milijuna kuna, a povukli smo i 7,5 milijuna kuna iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova kroz natječaj za jačanje kompetitivnosti kroz zelena i digitalna ulaganja.
U kojem ste se dijelu asortimana osobito specijalizirali te koji su vam glavni klijenti, kako u Hrvatskoj, tako i na internacionalnom tržištu?
Vjerujemo da je specijalizacija ključ za nenadmašnu kvalitetu proizvoda, stoga smo se fokusirali na eCommerce, kurirsku i sigurnosnu ambalažu. Oduvijek sam bio snažan pobornik ekologije pa su važan aspekt i fokus našeg poslovanja proizvodi napravljeni od recikliranih materijala, koji čine više od 90 posto naše ukupne proizvodnje.
I upravo tom kombinacijom kvalitetnih i održivih proizvoda uspjeli smo privući neke od velikih globalnih brendova kao što su Amazon, H&M, Vans, Adidas, DHL, DPD, Loomis i burza dijamanata u Antwerpenu. Sve veći fokus stavljamo na hrvatsko tržište, kao i zemlje u okruženju. Proizvodimo za mnoge eCommerce trgovine, kao što su Intersport, Bazzar, Skintegra, Pipi Butiga i mnoge druge.
Upravo smo u završnoj fazi izrade nove online platforme i webshopa, gdje će nam fokus biti male i srednje tvrtke, kojima želimo ponuditi mogućnost kreiranja vlastite brendirane ambalaže u svega par klikova.
Koliki je udio izvoza u vašim godišnjim prihodima?
Trenutno smo prisutni na 32 svjetska tržišta i sa svojim proizvodima dosežemo više od 300 milijuna ljudi. Ne čudi stoga što izvozimo čak 92 posto svoje proizvodnje. Naime u Europi postoje još samo tri tvrtke koje nam predstavljaju glavnu konkurenciju. Istina je da su one trenutno veće od nas, no ovim tempom rasta vrlo brzo ćemo ih dostići, možda i prestići.
Također, kao što sam već napomenuo, veliki naglasak stavljamo na održive proizvode i upravo to smatramo našim glavnim izvoznim potencijalom.
Spomenuli ste da je pandemija utjecala na snažan rast potražnje za vašim proizvodima. Kako se to odrazilo na vaše poslovne rezultate te kako ste zadovoljni s ostvarenjem u dosadašnjem tijeku 2023. godine?
Ova godina bila je još jedna u nizu vrlo uspješnih godina za nas. Naspram istog perioda u 2022. ostvarili smo rast veći od 20 posto, čemu je uvelike doprinijela i konverzija kuna u eure, što je povećalo potražnju za sigurnosnom ambalažom za novčanice.
Međutim, veliki udio rasta dolazi upravo iz sektora online trgovine, koji strelovito raste od početka pandemije i tom se rastu trenutno ne nazire kraj. Za usporedbu, ASOS je prije pandemije kupovao 120 milijuna komada ambalaže godišnje, a tijekom pandemijskih godina to je naraslo na 200 milijuna komada koje su nabavljali od nekoliko globalnih proizvođača.
Kada tome pridodamo i sve male i srednje tvrtke koje su se okrenule online trgovini u zadnjih par godina, jasno je kako potencijala ne manjka. Mi bismo bili zadovoljni i s rastom od 15-20 posto i bez pandemije, no dogodilo se što se dogodilo (na žalost mnogih ljudi) i poslovno smo iskoristili trenutak. Tako smo 2020. godine ostvarili rast prihoda veći od 60 posto.
Koliko djelatnika danas radi u vašem poslovnom sustavu te koliko iznosi vaša godišnja proizvodnja?
Iznimno smo ponosni na naš tim mladih i strastvenih ljudi koji broji 56 zaposlenika. U proizvodnom pogonu radi se u tri smjene pet dana u tjednu pa godišnje proizvedemo oko 180 milijuna komada. Kapacitet proizvodnje nam je trenutno oko 300 milijuna proizvoda godišnje, čime smo si osigurali stabilne uvjete za rast u narednom periodu.
Zadnjih ste godina puno investirali i širili poslovanje. Imate li poteškoća u pronalasku novih radnika?
Upravo su ljudi jedan od temelja našeg poslovanja, zbog čega su nam plaće značajno iznad nacionalnog i zagrebačkog prosjeka. Uz ostale benefite koje nudimo, nemamo problema s pronalaskom novih radnika. Tako smo na jednom od natječaja za 12 novih pozicija zaprimili čak 2.539 prijava.
No, jedno je pronaći novog radnika, a drugo je pretvoriti ga u punopravnog člana tima. Stoga trenutno puno vremena i resursa ulažemo u edukaciju i uključivanje novopridošlih zaposlenika, kako bi se svi saživjeli s kulturom kompanije.
Jedna od vaših konkurentskih prednosti je što objedinjujete cjelokupan proizvodni proces pod jednim krovom, od recikliranja do finalnog proizvoda. Možete li predstaviti faze proizvodnog procesa u Modepacku?
Faze proizvodnog procesa u Modepacku čine zatvoreni krug i po uzoru na prirodne procese temelje se na recikliranju materijala i energije. Taj kružni proces podijeljen je u pet faza: recikliranje, ekstruzija, printanje, konverzija i u konačnici korisnik.
U tom smislu za nas je faza recikliranja prvi i zadnjih korak proizvodnog procesa. Ulaganjem u najnoviju tehnologiju i suradnjom sa sestrinskom tvrtkom Weltplast, postigli smo kapacitete za potpuno recikliranje takozvanog “post-consumer” plastičnog otpada. On se pretvara u granule, koje potom čine sirovinu za naše proizvode. Te se granule u fazi ekstruzije tope i napuhuju zrakom, čime dobivamo tanki sloj plastičnog filma, na kojem potom u trećoj fazi printamo dizajn klijenta.
U četvrtoj fazi, fazi konverzije, isprintane role oblikujemo u finalni proizvod te im dodajemo elemente, poput ručki i sigurnosnih traka. Proizvod je tada spreman za isporuku te u petoj i finalnoj fazi dolazi do našeg kupca, koji ga zatim isporučuje na vrata svojih kupaca.
Kako bismo zatvorili krug, veliki naglasak stavljamo na recikliranje na kućnom pragu jer upravo su krajnji kupci ti koji će nam pravilnim odlaganjem otpada omogućiti sirovine za reciklažu. I potom se proces ponavlja.
Važan dio strategije modernih i odgovornih poduzeća je primjena ciljeva održivog poslovanja. Kako se to provodi u vašem poslovnom sustavu?
Osim već spomenutog kružnog procesa proizvodnje i snažnog fokusa na materijale koji su reciklabilni i izrađeni od recikliranih sirovina, važan aspekt našeg održivog poslovanja jest ušteda energije i korištenje obnovljivih izvora energije. Najviše električne energije odlazi na pogon strojeva u tvornici.
Zbog toga smo puno ulagali u najnovije tehnologije i strojeve i time postigli uštedu od 75 posto energije naspram najčešće korištenih strojeva u industriji ambalaže. I dok s jedne strane štedimo energiju, s druge ju i sami proizvodimo. Tako smo ove godine pokrili cijeli krov solarnim panelima i time si osigurali vlastitu energiju za proizvodni proces.
Također, na parkingu smo instalirali i solarni cvijet, jedinstvenu solarnu elektranu koja će u budućnosti puniti naša električna vozila. Gdje god vidimo priliku za ostvarivanje održivih ciljeva, objeručke ju prihvatimo.
Koji je sljedeći razvojni korak za Modepack? Što možemo očekivati od vas u nadolazećim godinama?
Inovacije, inovacije i još malo inovacija. Rast želimo zamijeniti razvojem. Smatramo da imamo veliku odgovornost, ali i priliku, da kao proizvođač jednokratnih proizvoda poput ambalaže doprinesemo boljoj i zelenijoj budućnosti. Tako da trenutno eksperimentiramo s novim proizvodnim procesima s kojima želimo stvoriti ambalažu koja je jednostavna za recikliranje, a istovremeno ima sve funkcije puno kompleksnijih proizvoda.
Veliki problem u recikliranju je ambalaža koja je napravljena od više različitih materijala. Npr. papirnata kuverta s plastičnom zaštitom u unutarnjem sloju (tzv. bubble mailer). Kako to reciklirati? Vrlo teško. No kada toj istoj papirnatoj kuverti umjesto plastične dodamo papirnatu ispunu, onda imamo proizvod koji je u potpunosti napravljen od papirnatog materijala i kao takav je pogodan za sustav reciklaže otpada.
Ne samo da je pogodan za sustav reciklaže, već je i produkt procesa reciklaže, jer bismo u proizvodnji koristili 100 posto reciklirani papir. To je jedan od proizvoda na čijem razvoju upravo radimo.
Naš je cilj postići win-win-win situaciju. Proizvod koji zadovoljava sve potrebe našeg kupca, proizvod koji potrošačima olakšava recikliranje i, na kraju, proizvod koji je dobar za planet. Proizvodnjom rješenja koja su dobra za ljude i planet želimo dati svoj doprinos za zeleniju i otporniju budućnost.
SVE JE U POVJERENJU
Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.
Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Safe Shop certifikaciju
Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.