Realizirane transakcije u globalnom eCommerce sektoru porasle su s 2,5 bilijuna dolara u 2016. na 5,9 bilijuna dolara u 2022., uz ukupnu godišnju stopu rasta (CAGR) od 15%
Globalno eCommerce tržište demokratiziraju uslužne tvrtke za e-trgovinu, kao što je Shopify, te marketplace platforme poput Amazona i Alibabe, koje doslovno svakome omogućuju da postane trgovac. Uz to, poboljšana tehnologija, nove usluge isporuke narudžbi i širenje dostupnosti interneta pomoći će da globalna vrijednost transakcija e-trgovine dosegne 9,3 bilijuna dolara do 2027. godine, rastući pritom od 2022. ukupnom godišnjom stopom rasta (CAGR) od 9,5%, navodi GlobalData, vodeća svjetska tvrtka za podatke i analitiku.
U najnovijem izvješću “Ecommerce“, GlobalData otkriva da su globalne transakcije u eCommerce sektoru porasle s 2,5 bilijuna dolara u 2016. na 5,9 bilijuna dolara u 2022., uz ukupnu godišnju stopu rasta (CAGR) od 15%. COVID-19 bio je presudan čimbenik u ovom rastu jer su ograničenja zbog pandemije ubrzala prelazak na kupnju putem interneta.
“Iako će eCommerce industrija rasti globalno, mogu se uočiti ključne geografske razlike. SAD i Kina trenutačno dominiraju tržištem i činit će više od polovice vrijednosti sektora e-trgovine 2027. godine. Međutim, tržišta u razvoju ne bi trebala biti zanemarena”, komentira Aisha U-K Umaru, analitičarka iz odjela Thematic Intelligence u GlobalData.
Indija je jedno od najbrže rastućih svjetskih eCommerce tržišta, a GlobalData očekuje da će indijska potrošnja na e-trgovinu porasti CAGR-om od 23% između 2022. i 2027. To je prvenstveno zahvaljujući velikoj populaciji, povećanom prodoru interneta i pametnih telefona te sve većoj kupovnoj moći potrošača.
eCommerce je izuzetno fragmentirano tržište. Unutar svakog sektora, jedan ili dva igrača obično dominiraju, dok se mega-igrači – oni koji su prisutni u cijelom ekosustavu e-trgovine – međusobno natječu za vodeću poziciju u što je moguće većem broju nišnih segmenata. Međutim, regulatorna tijela koja brinu za zaštitu monopola i privatnost podataka mogu zabraniti planove internetskih supermonopola da nastave svoje širenje.
“Vidjeli smo kako regulatori pokušavaju zaustaviti planove spajanja i preuzimanja, poput Microsoftove akvizicije Activision Blizzarda. S ovom retorikom anti-konkurencijske regulative bit će zanimljivo vidjeti pojavu novih igrača koji će izazvati današnje lidere“, naglašava Umaru.
Prepreke ulasku na tržište nestaju zahvaljujući uslužnim platformama za eCommerce koje pomažu svakome da proda svoje proizvode na mreži. Marketplace platforme također omogućuju novim trgovcima ulazak u djelatnost e-trgovine te postoje u različitim sektorima, od online tržnica za restorane do gaming industrije.
“Tvrtke kao što su Shopify i Squarespace omogućuju trgovcima svih veličina da izgrade izloge za eCommerce uz niske naknade i bez potrebe za ikakvim iskustvom kodiranja. Tržnice kao što su Amazon i Alibaba također olakšavaju ovu demokratizaciju e-trgovine dopuštajući prodavačima da iskoriste njihovu infrastrukturu i publiku. Kako sve više i više prodavača ide online, bit će zanimljivo vidjeti na koji će se način eCommerce krajolik razvijati kako bi se omogućio sve veći asortiman robe u ponudi ovog prodajnog kanala”, zaključuje Umaru.
Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.