Automatizirajte sve ono što se automatizirati da jer na taj se način možete posvetiti onome što je vaš core business, a to je prodaja i odnos s kupcima, poručeno je s trećeg ovogodišnjeg meetupa udruge eCommerce Hrvatska koji je održan uz podršku naših partnera iz Plus Hostinga.
Pogledajte fotogaleriju u Facebook grupi eCommerce Hrvatska
Business Club 5 u zagrebačkom Sky Office centru već je tradicionalno mjesto okupljanja web trgovaca i onih koji to tek žele postati, a zadnji utorak u ožujku bio je posvećen diskusijama oko eCommerce automatizacija koje najviše pomažu web trgovcima ubrzati ključne procese u online prodaji.
U opravdanom odsustvu našeg redovitog voditelja Dine Oreškog, moderiranje diskusije preuzeo je Marcel Majsan, predsjednik udruge eCommerce Hrvatska, koji je sa svoja četiri sugovornika pretresao najvažnije aspekte različitih vidova automatizacija čijom implementacijom trgovci mogu optimizirati svoje procese, uštedjeti vrijeme i resurse te povećati produktivnost poslovanja.
Moderiranju diskusija svojim pitanjima i interakcijom pomogla je i publika pa je rasprava u dinamičnom raspoloženju pokrila sljedeće tematske cjeline: Email automatizacija, SMS/WhatsApp automatizacija, Automatizacija slanja i fiskalizacije računa te Web Hosting automatizacije.
Povećajte prosječnu vrijednost narudžbe uz pomoć email automatizacija
Pod naslovom teme “Email automatizacije: Strategije za povećanje angažmana i konverzija kroz personalizirane i vremenski prilagođene kampanje” prvi panelist bio je Zoran Orak, Email marketing stručnjak (zoranorak.com), koji već dulje od 15 godina pomaže online trgovinama stvarati nove kupce te povećati vrijednost postojećih kupaca i prosječnu vrijednost narudžbe.
Prema njegovim riječima, ključ email marketinga ogleda se u pametnoj automatizaciji koja omogućava da se pošalje prava poruka na pravu adresu u pravo vrijeme.
“Newsletter danas ima više od 70 posto trgovaca te je ovaj alat učinkovit kada se koristi na pravi način. Važno je da se sve napravi smisleno i sustavno jer je marketing najučinkovitiji upravo onda kada je poruka koja je relevantna za kupce poslana u pravo vrijeme. Automatizacija nam upravo to omogućava – da na temelju aktivnosti pretplatnika šaljemo poruke koje će ga potaknuti na daljnju kupovnu aktivnost”, naglasio je Orak.
Pritom je označio tri faze koje su ključne za email automatizacije: “Prva faza je kada posjetitelj dođe na web stranicu i postane pretplatnik (prije kupnje), zatim kada pretplatnik doda proizvod u košaricu ili pokaže interes jer ciljano pregledava ponudu (prije kupnje) i treća faza nakon što je obavio kupnju kada se šalju relevantne poruke za taj dio prodajnog procesa kao što su zahvala ili poziv za ostavljanje recenzije. U tome je velika prednost automatizacije – svi podaci dolaze u sustav i na temelju toga šalju se ciljane i personalizirane poruke koje su relevantne i angažirajuće.”
U diskusiji su se dotaknuli i korištenja pop-up prozora koji se pojavljuju na zaslonu pozivajući posjetitelja na kupnju te se postavilo pitanje je li to dobro ili može negativno utjecati na percepciju trgovca.
Zoran je poručio web trgovcima da koriste pop-up prozore na webshopu jer to povećava konverzije, poglavito ako se komunicira određeni popust ili druga poruka koja nosi stanovitu korist za kupca.
“Automatizacija je odličan alat jer možemo reći kako u toj konstelaciji posla roboti rade umjesto nas, a mi se trebamo potruditi samo usmjeriti taj rad tako da se osigura konverzija i razvija odnos s kupcima. Ne treba zanemariti vrijednost automatizacije jer ovi najosnovniji alati komunikacije dobrodošlice, prilikom napuštanja košarice i nakon obavljene kupnje donose 80 posto rezultata“, poručio je Zoran Orak.
Pritom je kao primjer istaknuo webshopove koji nude proizvode za bebe rekavši da se može automatizirati cijela komunikacija koja će olakšati odluku roditeljima upravo onda kada im to najviše treba. “Ako roditelji na webshopu stave rođendan bebe to pruža mogućnost da se automatiziraju poruke sukladno dobi bebe, nude popusti za rođendan i druge mogućnosti komunikacije”, rekao je.
Na pitanje iz publike vezano za pravila privatnosti usmjereno na to kako se može osigurati da podaci koje kupci ostave na webshopu trgovca ostanu isključivo u njegovoj bazi, Zoran je odgovorio da to ovisi o partneru automatizacije na što se iz publike nadovezao predstavnik agencije Shipshape, Ernest Antolović, rekavši kako njegova agencija nudi upravo to da svi podaci kupaca ostaju isključivo u bazi trgovca.
Instant messaging za rješavanje problema u roku odmah
Prvi hrvatski jednorog, tvrtka Infobip, svoju je globalno prepoznatljivu poziciju izgradila upravo na automatizaciji komunikacije putem sms-a, a iz toga se kasnije razvila široka paleta usluga i platformi na kojima funkcioniraju sve danas poznate instant messaging aplikacije kao što su WhatsApp, Viber ili Messenger.
Sugovornik na temu “SMS/WhatsApp automatizacija: Pristupi za integraciju instant messaginga kao moćnog kanala za komunikaciju s kupcima” bio je Hrvoje Gabelica, Enterprise Account Executive iz Infobipa koji s klijentima radi na razvijanju komunikacijskih rješenja u svim industrijskim područjima (banking, retail i eCommerce te transportation).
Zadnjih deset godina Hrvoje radi u tehnološkom sektoru počevši od data analytics konzultanta, sales managera i trenera leadera gdje je radio na konzultativnoj prodaji u B2B segmentu na različitim Infobip rješenjima u EMEA regiji.
U uvodu u razgovor Hrvoje je podsjetio kako je Infobip zapravo sms kompanija koja je izgradila svoju globalnu prepoznatljivost upravo na tom segmentu.
Pritom je poručio kako je od velike važnosti dobro strukturirati komunikaciju rekavši kako sve veći broj njihovih klijenata koristi WhatsApp ili Viber umjesto emaila koji je prezasićen kao kanal za komunikaciju prema korisnicima.
Osim toga, istaknuo je i Conversational Commerce kao dodatnu pogodnost koja postaje sve važnija, a što podrazumijeva da preko gore navedenih kanala klijent može odmah stupiti u kontakt prema korisničkoj službi. “Kupci očekuju odgovor odmah i ako to ne dobiju onda idu kod drugog vendora. Dvosmjerna komunikacija je ključna te instant odgovori na postavljena pitanja. Sve to osigurava Infobip”, rekao je Hrvoje dodajući kako je sms dobar kanal jer ne ovisi o internetu.
Specificirajući prednosti WhatsApp automatizacije, on je naglasio kako se na ovaj način osigurava trenutna pomoć kupcu ako je zapeo prilikom plaćanja te ga se odmah spaja s agentom u realnom vremenu kako bi se taj problem otklonio i osiguralo dovršenje narudžbe.
“Na taj se način omogućava instant rješenje za probleme koji nastaju u bilo kojem trenutku ili koraku. Tehnologija dolazi sve bliže korisnicima i to je ono što je ključno. Mi sa svoje strane osiguravamo da svi naši klijenti ostvare bolju komunikaciju sa svojim korisnicima“, poručio je.
Govoreći o korištenju chatbotova, Hrvoje je rekao kako je to vrlo koristan alat s obzirom na to da je više od 50 posto svih upita koje njihovi klijenti dobivaju zapravo standardizirano te je riječ o upitima na koje odgovore može dati i stroj. To se, prema njegovim riječima, u najvećoj mjeri odnosi na velike Enterprise sustave, dok je kod manjih poduzeća izravna komunikacija i dalje nezamjenjiva.
“Infobip pokušava biti prvi kada je riječ o Customer Service području jer se veliki broj procesa može automatizirati, što znači da će se slijedom toga smanjiti broj ljudi koji rade u kontakt centrima. Za manje tvrtke ova tehnologija još nije dostupna, ali za godinu dana to će biti prisutno kod svih webshopova na Shopify i WooCommerce platformama“, naglasio je.
Na kraju je kao ključnu poruku za web trgovce istaknuo customer journey uz primjenu design thinking pristupa. “Dizajnirate svoj webshop iz perspektive krajnjeg korisnika. U našem pristupu uvijek se trudimo s klijentima definirati put koji treba proći korisnik kako bi došao do plaćanja karticom. Probajte napraviti svoj customer journey od početka do kraja jer to je optimalan način da simulirate ponašanje svojih korisnika i ponudite im ono što žele u pravom trenutku”, zaključio je Hrvoje poručivši kako potencijala za različite oblike automatizacija ima i u B2B segmentu, prvenstveno kada je riječ o popunjavanju zaliha, nabavi i dostavi robe.
Nemojte misliti na račune, neka oni misle na vas
O trećoj automatizaciji govorila je Jelena Kukret iz tvrtke Seyfor koja je predstavila online računovodstveni program Minimax. Jelena je voditeljica prodaje i marketinga s višegodišnjim iskustvom rada u IT sektoru u području razvoja digitalnih rješenja. Posljednjih nekoliko godina radi u tvrtki Seyfor Hrvatska u području promocije i prodaje poslovno – računovodstvenih rješenja, ali i kreiranju sadržaja.
Tema ove diskusije bila je: “Automatizacija slanja i fiskalizacije računa: Učinkovite metode za streamlining procesa naplate i usklađenosti s regulativama.”
Jelena je uvodno istaknula kako je Minimax najjednostavniji online računovodstveni program koji je namijenjen mikro i malim poduzetnicima te obrtnicima paušalistima. “Radi se o jednostavnom rješenju za online izdavanje računa koji se može brzo i jednostavno poslati na email kupca, a može se povezati i s računovodstvom tako da vaš računovođa sve vidi u isto vrijeme pa se cijeli posao radi simultano. To je ključna prednost samog programa”, naglasila je Jelena.
Kada je riječ o izazovima s kojima se susreću eCommerce klijenti, ona je precizirala kako se najčešće javljaju poduzetnici koji žele napraviti automatizaciju prijenosa podataka te zamijeniti ručno ažuriranje izdavanja računa ili ažuriranja zaliha. “Upravo je smanjenje ručnog rada najčešći razlog zašto nam se javljaju klijenti. Uz to, imamo gotove pluginove za WooCommerce i Shopify platforme, dok se preko API-ja Minimax može povezati sa svakim sustavom”, istaknula je.
Dodala je također kako automatizacija izdavanja računa te praćenje i ažuriranje stanja zaliha omogućava uštedu vremena i resursa pa se poduzetnici mogu posvetiti svom core businessu, a to je sama prodaja i odnos sa svojim kupcima.
Na pitanje o automatizaciji prikaza cijena na webshopovima poručila je kako je to od goleme važnosti jer je trgovac u obvezi isporučiti robu po cijeni koja je na webshopu navedena u trenutku kupnje pa ako je greškom navedena znatno niža cijena, trgovac će morati snositi tako nastalu štetu.
“Željela bih istaknuti koliko je digitalizacija važna za poslovanje i u kojoj mjeri alati poput Minimaxa mogu optimizirati poslovanje kroz automatizaciju određenih procesa. Dugoročno to donosi uštede i unapređenje poslovanja”, istaknula je dodajući kako se preko ove platforme mogu slati i e-računi pri čemu se posrednicima plaća propisana naknada.
Dobar hosting povećava efikasnost i sigurnost webshopa
Radni dio meetupa zaključen je diskusijom na temu “Web Hosting automatizacije: Kako vam hosting provider može pomoći povećati efikasnost i sigurnost webshopa”, o čemu je govorio Davor Rapić, CTO u Plus Hostingu (Plus.hr).
Naglasivši kako je Plus vodeći hrvatski hosting provider, Davor je istaknuo kako je osobno uvijek bio fasciniran tehnologijom, što ga je motiviralo da stalno istražuje. Dodao je kako u ovom trenutku vode četiri webshopa unutar tvrtke koja posluje isključivo online te da pritom primjenjuju najnovije tehnološke trendove za unapređenje digitalne prisutnosti i korisničkog iskustva.
Primarna usluga koju nudi Plus je dakako hosting web stranice pri čemu Davor preporučuje korištenje dediciranog hostinga, naročito za veće webshopove s puno korisnika, što sa sobom nosi i bolju sigurnosnu zaštitu od DDoS napada i drugih oblika ugroza.
Pritom svojim korisnicima nude automatizacije u pogledu praćenja stanja web stranice u realnom vremenu preko korisničkog sučelja pa se slijedom dobivenih podataka mogu odlučiti za različita ažuriranja svojih paketa sukladno potrebama.
“Važno je naglasiti kako nije dobro slati mailove s istog servera na kojoj je vaša web stranica. Također, slanje emailova mora biti podešeno sukladno tehničkim i zakonskim zahtjevima kako bi takva komunikacija bila uspješna jer u suprotnom ćete dobiti samo veliki broj mailova natrag. Zbog toga je važna komunikacija između web trgovca i hosting providera kako bi se optimizirala i automatizirala ova komunikacija i iskoristili potencijali kojih ima napretek”, rekao je Davor.
Time je zaključen meetup “Uvod u eCommerce automatizacije (powered by Plus.hr)”. Važno je naglasiti kako je Plus.hr partner udruge eCommerce Hrvatska te našim članovima nudi različite popuste: 30% na shared hosting, 20% na VPS hosting i 50% na litespeed pakete.
U sklopu naših aktivnosti promoviramo one partnere za koje smo sigurni da svojim alatima, znanjem i rješenjima mogu pomoći web trgovcima, članovima Udruge, da svoje poslovanje podignu na višu razinu. Automatizacija ova četiri područja koja smo dotaknuli na ovom meetupu svakako su dobra podloga za značajan korak naprijed.
Idući mjesec na programu aktivnosti udruge eCommerce Hrvatska nećemo imati meetup jer smo posvećeni svečanoj promociji eCommAwards natjecanja koje se održava 16. travnja 2024. godine uSkyOfficeu u Zagrebu.
Doznajte tko je webshop godine te koji su se to web trgovci istaknuli iznad konkurencije u prošloj godini, a jedan od važnih argumenata svakako je i korištenje eCommerce automatizacija o kojima smo govorili na ovom susretu članova Udruge.
SVE JE U POVJERENJU
Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.
Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Trusted Shop certifikaciju
Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.