U zadnjih 10 godina vidljiv je porast internet kupaca s početnih 10% na trenutnih 50%, što govori o rapidnom rastu ovog sektora
BRANDpuls je sindicirano istraživanje koje agencija Ipsos provodi redovito od 2007. godine u Hrvatskoj. Provodi se na reprezentativnom uzorku građana Hrvatske u dobi od 16 do 64 godine u dva vala godišnje. Istraživanjem ispitujemo različite potrošačke navike i životne stilove građana Hrvatske kao i njihove navike online kupovine koje ćemo ovdje prikazati. Podaci su prikupljeni na proljeće 2023. godine, na uzorku od 1.836 ispitanika. BRANDpuls istraživanje provodi se i u Sloveniji, Srbiji te Bosni i Hercegovini.
Živimo u svijetu u kojem globalni trend online kupovine raste iz godine u godinu i trenutno ne pokazuje znakove usporavanja. Razvoj tehnologije, pristupačnost interneta i promjena potrošačkih navika doveli su do ekspanzije online kupovine na svjetskoj razini. Bez obzira na to kupujemo li odjeću, elektroniku, hranu ili usluge, online trgovine postale su naša realnost i svakodnevica. Ova promjena u potrošačkim navikama otvara nove mogućnosti, ali i izazove za trgovce širom svijeta.
Gledajući trendove na najvećim svjetskim tržištima, za online kupovinu najčešće se koriste online trgovine koje prodaju više različitih proizvoda i kategorija (online marketplace poput Amazona, eBaya i slično), praćene web stranicama retailera, a potom web stranicama samih brendova.
S obzirom na sve veći broj ljudi koji koriste internet u različitim demografskim skupinama, utjecaj online kupovine na naše potrošačke navike postaje sve veći. U nastavku članka prikazat ćemo upravo trend razvoja online kupovine u Hrvatskoj.
Čak 94% građana Hrvatske u dobi od 16 do 64 godine koristi internet, odnosno njih ukupno 2.278.270. U posljednjem desetljeću broj korisnika interneta porastao je za velikih 25%. Najmlađa Generacija Z su gotovo 100% korisnici interneta, a najmanje korisnika je među Baby Boomerima. Danas 85% građana pristupa internetu putem mobilnog telefona, a prije 10 godina ta je stopa bila samo 24%. Sve ovo nam ukazuje na veliki potencijal za dodatni razvoj online kupovine i mobilnih aplikacija.
U posljednjih šest mjeseci polovina građana Hrvatske u dobi od 16-64 godine kupilo je nešto online. U zadnjih 10 godina, koliko pratimo ovaj trend u našem istraživanju, vidljiv je porast internet kupaca s početnih 10% na trenutnih 50%, što govori o rapidnom rastu ovog sektora. U vrijeme covid-19 pandemije i lockdowna imali smo čak i veći broj online kupaca, njih 54%, stoga možemo pretpostaviti da je dostupan veći broj korisnika ove usluge nego što ju trenutno koristi. Ipak, nakon završetka lockdowna broj online kupaca vratio se na svoju staru razinu i nastavio rasti istim tempom kao ranije.
Ako pogledamo profil online kupaca vidjet ćemo da su to u najvećem udjelu Millenialsi (27 – 42 godine), značajno ih je više visoko obrazovanih i s višim prihodima negoli je to u prosjeku populacije.
Naši online kupci podjednako troše manje i veće iznose pri kupovini. Oko pola ih je potrošilo do 140 eura, a druga polovica više od 141 eura na online kupovinu u zadnjih šest mjeseci. Zanimljivo je vidjeti da je 57% online kupaca kupilo nešto putem mobitela u zadnjih šest mjeseci, što je sigurno dovoljan broj da online trgovine razmišljaju o uspješnosti svojih mobilnih aplikacija ili njihovom razvoju ako ih još nemaju. Unatoč tome, njih 67% i dalje preferira kupovinu putem internetske stranice naspram mobilne aplikacije. Generacija Z je ta koja najčešće kupuje preko mobitela i preferira aplikaciju, to treba imati na umu, s obzirom na to da su oni generacija koja tek ulazi u svijet tržišta rada.
Građani Hrvatske online najčešće kupuju odjeću i obuću, a pri izboru preferirane trgovine najveću ulogu im igra pristupačnija cijena.
Unutar našeg istraživanja pomno pratimo i različite online trgovine te koliko se u njima kupuju različite kategorije proizvoda. Nevezano na kategoriju proizvoda koje prodaju, top 5 trgovina u Hrvatskoj po broju kupaca koji su rekli da su kupili nešto u njima u proteklih šest mjeseci u ovom trenutku su (abecednim redom): AboutYou, AliExpress, Notino, Sinsay i Zalando.
Više informacija Ako želite saznati više o navikama online kupnje u Hrvatskoj i regiji, tko kupuje online, što su im glavni driveri za kupnju, koliko troše, kako plaćaju, što i gdje kupuju, koriste li aplikacije za brzu dostavu i ostale zanimljivosti slobodno nas kontaktirajte. |
SVE JE U POVJERENJU
Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.
Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Trusted Shop certifikaciju
Istraživanje online kupaca 2023. – Vjeruju domaćim webshopovima, ali nerado plaćaju karticom
Najnoviji trendovi online kupovine – Hrvati najviše naručuju modne komade i kozmetiku
Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.