fbpx

Affiliate marketing je prodajni alat budućnosti

Autor: Goran Pavlović 30.05.2024.

Affiliate marketing raste iz godine u godinu i ovaj prodajni kanal koriste vodeće web trgovine, a glavna prednost je u unaprijed definiranoj proviziji za online publishera koja se plaća samo ako dođe do prodaje. Time je ovaj alat najmanje rizičan za web trgovca te mu ujedno pruža mogućnosti i za iskorak na druga tržišta.

Pogledajte fotogaleriju u Facebook grupi eCommerce Hrvatska

Četvrti ovogodišnji meetup udruge eCommerce Hrvatska održan je u srijedu, 29. svibnja, u prostorima Sky Office centra u Zagrebu uz podršku CJ VIVnetworks affilate mreže.

Affiliate marketing bio je samo jedna od tema koja je pokrivena u sklopu dinamičnog programa meetupa koji je otvorio sve najvažnije aktualnosti iz područja digitalnog marketinga.

Ima puno toga novoga, rekao je Dino Oreški, tajnik udruge eCommerce Hrvatska i konzultant za digitalni marketing koji klijente ima i u SAD-u te iz prve ruke svjedoči zbivanjima u sektoru u kojem sve kreće upravo od američkog tržišta pa se s određenim vremenskim odmakom prelije na naše lokalno područje. “Google je pokrenuo AI Overview, alat koji na bazi umjetne inteligencije derivira rezultate pretraga, ali je do sada pokazao toliko nedorečenosti i potpuno pogrešnih rezultata da je na tržištu nastao pravi kaos“, istaknuo je Dino u svom uvodu u predavanje “Digitalni marketing u 2024. godini” kojim je meetup otvoren.

U predavanju se osvrnuo na aktualne trendove u digitalnom marketingu ukazavši pritom na ključne promjene i trendove koji definiraju digitalni marketing za webshopove, prvenstveno na tražilicama, te je pritom skrenuo pozornost na utjecaj generativnog AI-a koji iz temelja mijenja SEO i SEM (uz dozu prikupljanja korisničkih podataka). “AI alati dolaze na tražilice i poanta je da korisničko iskustvo bude što je moguće personaliziranije pri čemu generativni AI umjesto nas traži sadržaj i daje nam komprimirane rezultate. To će neumitno dovesti do pada posjeta web stranicama trgovaca“, upozorio je podsjetivši kako je Google najavio promjene tako što će spojiti oglase i organske rezultate.

Kao najvažnije trendove označio je AI-Powered Marketing, Privacy-Centric Marketing, Customer’s inability to buy, Brand Purpose and Social Responsibility te New Kids On The Block, a u nastavku ih je pojasnio malo podrobnije.

U prvom je redu upozorio na promjene koje se upravo događaju u digitalnom marketingu rekavši kako na tržištu vlada totalni nered jer uz AI nedorečenosti dolazi do velikih promjena u načinu korištenja korisničkih podataka.

Govoreći o prvom trendu, AI-Powered Marketing, Dino je rekao kako se iz temelja mijenjaju SEO i SEM te načini kako smo do sada radili oglašavanje na Googleu. “Teško je prikupljati privole i koristiti te podatke kako bi mogli raditi reporting”, istaknuo je.

Osim toga, kupci su bombardirani informacijama zbog čega nisu u mogućnosti donositi kupovne odluke i to se pretače u drugi spomenuti trend označen kao “Customer’s inability to buy”. “Kupac nema mogućnosti biti fokusiran na kupnju i to je jedan od najvećih problema u ovom trenutku. Previše opcija, kompleksne informacije, nema konzistencije u sadržaju, nedostatak personalizacije i loše korisničko iskustvo ogledaju se u ovom trendu”, rekao je Dino poručujući kako je zbog toga potrebno razjasniti složenost informacija i pojednostaviti ponudu.

Referirajući se na zadnja dva trenda, istaknuo je kako je u današnje vrijeme društvena odgovornost i svrha brenda neizostavan dio bez kojega nema uspjeha na tržištu te je spomenuo nove mogućnosti oglašavanja koje daju Google, Facebook, ali i TikTok. “Ako niste znali, oglašavanje na TikToku donosi sasvim novu dimenziju oglašavanja i prema nekim izvorim dolazi vrlo skoro, od 1. srpnja 2024. godine“, najavio je te preporučio korištenje Google Lens usluge i sms marketinga za promociju prema kupcima.

U zaključku predavanja dao je savjete za 2024. godinu. “Pojednostavite komunikaciju i ponudu jer što je jednostavnije to će biti lakše dati personalizirane oglase. Strukturirajte podatke zato što ako postoji shema i kategorizacija to daje bolje rezultate na Googleu. Nadalje, krenite koristiti GenAI alate pod obavezno, pratite promjene te se fokusirajte na direktne kanale prodaje – sms marketing, email automatizacije, odnosno gdjegod možete direktno komunicirati s kupcem. Nemojte izgubiti iz vida da vaših 80 posto prihoda dolazi od 20 posto kupaca. I na kraju je (Cookie) Consent mode gdje je ključno voditi računa o pravilima privatnosti na ispravan način, s modularnim praćenjem, što se obavezno treba primijeniti”, poručio je Dino u zaključku.

Affiliate marketing je svijetla točka

Affiliate marketing raste iz godine u godinu i ovaj prodajni kanal koriste vodeće web trgovine kao što su: Aboutyou, Notino, Gant, Sensilab, PinkPanda, eCipele, Modivo, Answear, PRM, BigBang i drugi.

“Glavna prednost affiliatea temelji se na unaprijed definiranoj proviziji za online publishera, koja se plaća samo ako dođe do prodaje – konkretno, stavite vaše objave, tekstove, i sl. na web platforme trećih strana, kupci to vide, dolaze na vaš webshop i kupuju. Vrednuju se isključivo plaćene i nevraćene narudžbe”, istaknula je Marina Kostkova, Business Development Manager u međunarodnoj tvrtki CJ VIVnetworks, koja je operater multinacionalne i najveće affiliate partnerske mreže u srednjoj i istočnoj Europi.

Ona se u svom predavanju osvrnula ne to kako postaviti affiliate prodajni kanal koji dobro funkcionira te je uvodno naglasila kako u ovom prodajnom alatu web trgovci imaju punu kontrolu nad troškovima, a pritom koriste sve vrste publishera u promociji, kao što su kuponski i cashback portali, programi lojalnosti, content promocije, portali za usporedbu cijena, katalozi, tehnološki publisheri, itd.

“Affiliate prati kupca na cijelom putu do kupnje. Pozitivno utječe na branding i prodaju – donosi vam nove kupce, više prodaje, a publisher koji promovira vaš webshop zarađuje proviziju”, istaknula je Marina koja za svoj cilj ima razvoj affiliate prodajnog kanala na teritoriju Hrvatske, Slovenije, Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Sjeverne Makedonije.

Istaknula je da postoji nekoliko faza u primjeni affiliate programa, što podrazumijeva integraciju, povezivanje s publisherima te optimiziranje suradnje. “Cilj je da vam affiliate dovede novog kupca, a ako vam publisher generira veću prodaju to prati i njegova provizija. CJ VIVnetworks osigurava široku mrežu publishera koji mogu donijeti veću prodaju webshopovima. Naše iskustvo govori kako je affiliate vrlo često prvi kanal s kojim neki webshop ulazi na novo tržište zato što je najmanje rizičan i visoko troškovno efikasan jer plaćate samo ako se ostvari prodaja”, naglasila je Marina dodajući kako je affiliate najbolji alat za iskorak u cross-border prodaju koja bi trebala biti imperativ za brojne naše trgovce koji imaju težnju da se prošire sa svojih relativno malih nacionalnih tržišta.

Pritom je naglasila kako je važno znati tko su publisheri koji promoviraju neki brend i trgovca, a sve to osigurava CJ VIVnetworks koji ima dedicirani tim koji ima stroge kriterije te prati da se komunicira na kanalima koji su u skladu s tržišnom etikom i vrijednostima brenda.

“Ključno je definirati proviziju u skladu sa standardima poslovanja te ostvariti inkrementalnost. Naši podaci pokazuju da to donosi velike prednosti pa tako bilježimo čak 92 posto veću stopu konverzije u kojoj potencijalni kupci postaju aktivni kupci na konkretnom webshopu, što prati i povećanje prosječne vrijednosti narudžbe za čak 66 posto“, naglasila je Marina.

Panel: Očekuje nas veliki boom u korištenju affiliate kanala

Program je zaključen panel diskusijom na kojoj se Dini Oreškom i Marini Kostkovoj pridružio Goran Galetić, čovjek koji je napustio korporacijski direktorski posao kako bi se posvetio vođenju webshopa Tvornica snova (koja je nedavno dobila eCommAward u kategoriji UX).

Tako je prvo pitanje koje je Dino uputio u smjeru Gorana bilo vezano upravo za korisničko iskustvo koje u Tvornici snova očito uspješno kreiraju. Goran je istaknuo kako je nagrada eCommAward za kategoriju UX već peto priznanje koje su dobili u zadnjih nekoliko godina, ali da im je i najdraže jer su upravo u korisničko iskustvo najviše ulagali.

“Mi prodajemo proizvode koji su visoko personalizirani i koji ne predstavljaju neku primarnu potrebu za kupca. Zato u promociji moramo ići na animaciju kupaca pa cijeli flow stranice ide od toga da obraćanjem korisniku objašnjavamo što radimo i zašto bi mu naš proizvod riješio neki problem i potrebu te pritom rješavamo dvojbe oko karaktera personaliziranih proizvoda”, rekao je Goran.

Pritom koriste nekoliko izvora informacija – prvi su povratne informacije s tržišta, gdje se fokusiraju na recenzije, rok dostave i sigurnost plaćanja, drugi izvor su međunarodni shopovi koji su dobar benchmark te prate njihove strategije i alate koje uvode, što testiraju i mijenjaju i potom pokušavaju kopirati i prilagoditi, treći izvor su upiti kupaca koje redovito prate i one koji se ponavljaju ističu na stranici, dok za četvrti izvor koriste alat Clarity koji snima kretanje kupca kroz webshop te na taj način otkrivaju kritične točke.

Marina je istaknula kako je affiliate na zapadnim tržištima daleko razvijeniji nego što je to slučaj na području Adria regije. “Naša regija jeste negdje na početku razvoja affiliatea, ali tendencija suradnje na proviznoj osnovi preslikava se sa Zapada i postaje sve popularnija. Vidimo i da veliki međunarodni publisheri ulaze na manja tržišta i pozitivno utječu na prodajne trendove. Uvjereni smo da nas očekuje veliki boom u korištenju affiliate kanala i to će pratiti značajan rast prodajnih rezultata”, poručila je Marina.

Goran se osvrnuo i na prethodno spomenute prekogranične potencijale pa je naglasio kako u Tvornici snova za svako tržište pripremaju brand name prilagođen lokalnom izričaju i jeziku. “Treba biti jako oprezan i kod prijevoda jer i najmanje greške mogu imati velike posljedice. Također, važno je imati dobar sustav plaćanja te angažirati kvalitetnu dostavnu službu koja je ili broj jedan ili broj dva na svakom tržištu”, naglasio je Goran te poručio kako je u takvom iskoraku najvažniji dobar marketing i komunikacija. “Ujedno, morate biti spremni na to da u prvih godinu dana nećete ništa zaraditi, nego to treba shvatiti kao ulaganje koje ima svoj rok povrata. Ključno je ponašati se kao da ste lokalni igrač i imati kontinuitet ulaganja”, dodao je.

S time se složila i Marina koja je naglasila kako se webshop mora prilagoditi lokalnom tržištu kako bi se ostvarile konverzije. “Affiliate dovodi potencijalnog kupca i onda je preporuka za web trgovce da surađuju sa svim grupama publishera kako bi se ostvarila veća stopa konverzije. Iako affiliate svi doživljavamo kao dio online svijeta, mi se zapravo trudimo povezati online i offline svijet. Pritom je od ključne važnosti imati dobar tracking kojim se prate rezultati prodaje, što je trenutno veliki problem u Google Analytics 4 koji nema pravilan reporting”, rekla je.

Na kraju rasprave Goran je istaknuo kako je izuzetno važno kontinuirano se educirati i da su se u Tvornici snova zato odlučili samostalno raditi digitalni marketing i content. “Rezultat je da smo postali brži i agilniji, razumijemo što radimo i brže reagiramo na potrebe”, naglasio je.

Time je zaključena panel diskusija, ali rasprava nije time prestala nego se nastavila uz ukusnu zakusku te dobru kapljicu koju su osigurali Vinarija Čobanković i Old Pilot’s gin.

SVE JE U POVJERENJU

Pridružite se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac.

Punopravno članstvo uključuje besplatnu
Trusted Shop certifikaciju


Warning: Undefined variable $post_id in /home/ecommerc/public_html/wp-content/themes/ecommerce/single-post.php on line 62

O Autoru

Goran Pavlović
urednik eCommerce Magazina

Želiš vidjeti vlastitu web trgovinu na popisu? Postani član!

Sve je u povjerenju! Pridruži se Udruzi i pokažite kupcima da ste pouzdani web trgovac. Punopravno članstvo uključuje besplatnu Trusted Shop certifikaciju.
>
Ocjena www.ecommerce.hr na Trustprofile recenzija je 10.0/10 temeljena na 14 recenzije.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje online iskustvo. Pristankom prihvaćate korištenje kolačića u skladu s našom politikom privatnosti.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti informacije na vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića. Ovdje možete upravljati postavkama svojih preferencija za kolačića.

Ovi su kolačići neophodni za funkcioniranje web stranice i ne mogu se isključiti u našim sustavima.

Tehnički kolačići
Za korištenje ove web stranice koristimo sljedeće tehnički potrebne kolačiće
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Odbijam sve usluge
Spremi
Priihvaćam sve usluge