INTERVJU: Zašto je Zepter otvorio web shop

INTERVJU: Zašto je Zepter otvorio web shop

Tvrtka poznata po direktnoj prodaji posuđa „od vrata do vrata“ otvorila je internetsku trgovinu u kojoj možete kupiti njihove premium proizvode. Ivan Bošnjak iz Zeptera nam je ispričao zašto su se odlučili na ovaj korak, te kako planiraju odgovoriti na zahtjeve suvremenih kupaca.

Zašto ste se za otvaranje web trgovine odlučili baš u ovom trenutku?

Web trgovinu imamo već skoro 4 godine, ali početkom 2016. stvorili smo platformu koja nam je omogućila zadržavanje modela direktne prodaje što je značajan iskorak u pogledu našeg poslovanja. Pored toga, primjetan je trend rasta razine povjerenja potrošača u online način kupovine te smo procijenili da je pravi trenutak za promociju našeg rješenja. Budući da imamo preko 600 000 kupaca samo u Hrvatskoj smatrali smo da je pravo vrijeme da ih upoznamo kako oni i njihove obitelji i prijatelji mogu do svojih omiljenih proizvoda doći i online.

Koja je glavna prednost kupovine vašeg asortimana online?

Ušteda vremena i novaca te transparentnost poslovanja. Primjerice, za naše postojeće kupce koji su prošli naše prezentacije te koji su stekli financijske uvjete za kupovinu sada značajno štede na vremenu prilikom svojih narudžbi. Sustav online shopa je usklađen s našim skladištem u realnom vremenu pa isto tako kupci mogu znati što mogu naručiti i dobiti. Uz to, postojećim i potencijalnim novim kupcima proizvode nudimo prema njihovim iskazanim željama. Kupovinom online, kupac po dobivenoj preporuci može ostvariti dodatni loyalty Club Live 100 popust u iznosu od 10%.

Tko su vaši najčešći online kupci? Jeste li to u startu očekivali, ili ste očekivali drugi tip korisnika? Ima li razlike između vaših offline i online kupaca?

Najčešći online kupci su žene u dobi od 24 do 35 godina. Dobna granica je  malo viša kada su u pitanju offline kupci, no isto dominiraju žene. Zapravo, ne iznenađuje nas taj podatak budući da različite dobne skupine kupuju na sebi svojstvene načine i mišljenja smo da nema pravog ili krivog kanala prodaje. Smatramo da se trebamo prilagoditi svim skupinama potrošača, a online poslovanje nam omogućava ulazak kod novih korisnika, gdje klasičnom kućnom prezentacijom ne bismo nikad ušli – barem ne na prvu.

Koji vam je bio najveći izazov prilikom pokretanja web trgovine? Kako ste ga riješili?

Najveći izazov nam je, s jedne strane, bilo pitanje načina plaćanja te s druge postavljanje pravnih pravila shopa.

U offline svijetu razvili smo kompleksne načine plaćanja zbog višeg cjenovnog ranga naših proizvoda, a naše kupovine u 90% slučajeva su kupovine putem obročnih otplata. Sve donedavno bili smo limitirani u tom pogledu u online svijetu. Zbog toga smo prije otprilike 2 godine pristupili svim bankama u RH i pojasnili kako nam je krajnje nepraktično za svaku banku imati poseban POS uređaj i posebne formulare za ispunjavanje određene kartične usluge. Vjerujemo da su zbog općenitog rasta online kupovine u Hrvatskoj, banke prepoznale te zahtjeve te smo za naše najčešće korištene kartične usluge uspjeli isposlovati beskamatnu obročnu otplatu do 24 rate bez kamata. To nam je dalo značajan vjetar u leđa za cijeli projekt. Pored toga putem shopa je moguće zakazati i potrošačke kredite u smislu izbora kartice i broja željenih rata. Zepter u tom slučaju obavlja posao dogovora posjete kupcu ili obrnuto s ciljem zaključenja prodaje.

Postavljanje pravnih pravila shopa je bio drugi najveći izazov budući da smo morali definirati afilijacijski program uz „uobičajena“ pravila shopa i sve to harmonizirati s procesima narudžbe i registracije, kako kupaca, tako i potencijalnih partnera. Otprilike 3 mjeseca smo s našim pravnim timom rješavali sva otvorena pitanja, a sve to je trebalo u pozadini popratiti s našom IT službom u Poljskoj.

Što mislite da je najveći problem ecommerce scene u Hrvatskoj?

Pored pravnih pitanja s kojima se susreće ecomerce scena zbog manjka informiranosti, smatramo da će sve veći problem biti izdvajanje vlastite trgovine od ostatka konkurencije po pitanju originalnosti i inventivnosti. Naime, ako isti artikl mogu kupiti u 100 različitih trgovina, zašto bih se odlučio kupiti baš u XY dućanu?

Ako pogledamo dijametralno suprotno od velikih igrača, voditi vlastiti ecommerce bussiness nije jeftina stvar, a još manje jeftino je izgraditi vlastiti imidž i prepoznatljivost, a za to je potrebno uložiti sredstva.

Stoga smatramo da će na tržištu opstati oni koji imaju jak i sposoban tim ljudi uz „know-how“ integriranu marketinšku komunikaciju prema svojim ciljnim skupinama. To zahtjeva apsolutnu koordiniranost svih dijelova poduzeća i brzo djelovanje.

Što vaši kupci mogu očekivati u budućnosti?

Ubrzo slijedi lansiranje redizajniranih stranica za online trgovinu koje će biti još intiutivnije i vizualno privlačnije. Naime u početnoj fazi bazirali smo se na mehaniku registracije, procesa narudžbe, procesa naplate i upravljanjem shopa. Nakon što smo uvidjeli da sve funkcionira i radi u praksi, bacili smo se na posao poboljšanja korisničkog iskustva, a upravo će nam redizajn u tome pomoći.

Pored vizuala, u planu je i širenje prodajnog asortimana budući da trenutno imamo 150 najprodavanijih proizvoda u ponudi od ukupno preko 900 artikala. Poglavito se promjene odnose na rezervne dijelove i potrošni materijal koji se svakodevno traži putem telefona i društvenih mreža. Tu je važno napomenuti kako ćemo za našu dostavu uskoro ponuditi i Paketomat što će značajno proširiti mogućnosti izbora kupaca glede isporuke robe pored klasične kurirske službe i osobnog preuzimanja.

Na kraju, važno je napomenuti da će sve pratiti vrhunski content odnosno video materijali, copywriting i fotografije proizvoda i njihove praktične primjene, a koje smo proizveli u Hrvatskoj u suradnji s Feel Media za cijelu Zepter Grupu.

IZDVOJENI CITATI:

Online poslovanje nam omogućava ulazak kod novih korisnika, gdje klasičnom kućnom prezentacijom ne bismo nikad ušli – barem ne na prvu.

Najveći izazov nam je, s jedne strane, bilo pitanje načina plaćanja te s druge postavljanje pravnih pravila shopa.

Smatramo da će na tržištu opstati oni koji imaju jak i sposoban tim ljudi uz „know-how“ integriranu marketinšku komunikaciju prema svojim ciljnim skupinama.

Nikolina Pranjković

| Project Manager for Marketing and Sales

at Shopper's Mind - sMind Hrvatska

Projektni menadžer za marketing i prodaju u sMind, član Upravnog odbora udruge eCommerce Hrvatska, predavač na programu obrazovanja Specijalist za internet marketing

Vidi sve postove autora >
Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije