Kako povećati konverzije uz remarketing

Kako povećati konverzije uz remarketing

10.03.2016 Podijeli:

Prema posljednjim istraživanju Monetate Ecommerce Quarterly prosječna stopa konverzije web trgovina je oko 2,95%. To znači da preko 97% posjetitelja web trgovine ne obavi kupnju kada dođe u web trgovinu.

Zašto web posjetitelji ne kupuju?

Razlozi tome mogu biti različiti: od toga da korisnik samo istražuje proizvode i ponuđače (što mu je u online svijetu puno lakše nego u offline svijetu), pa do toga da je čak i htio kupiti, ali se nije snašao u toj web trgovini te nije mogao završiti proces kupovine. Može se dogoditi i da mu je nešto drugo privuklo pozornost i odvuklo ga s vaše web stranice.   Budući da su posjetitelji web trgovine očito u potrazi za nekim proizvodom kojeg ta web trgovina nudi ili su u fazi istraživanja, kod tih 97% posjetitelja postoji jako velik potencijal da se pretvore u kupca u bližoj budućnosti.

Skup tehnika kojeg se posjetitelja web stranice oglašavanjem podsjeća na brend ili web trgovinu i vraća na web stranicu naziva se retargeting ili remarketing.

Prije se termin retargeting koristio više za display oglašavanje, a termin remarketing za slične aktivnosti samo putem emaila. No budući da su Google i Facebook preuzeli termin remarketing praktički su ta dva naziva postali sinonimi.  

Kako točno remarketing funkcionira?  

Remarketing najčešće funkcionira tako da se komadić koda (tzv. remarketing pixel) postavi na web stranicu. Pixel zatim skuplja podatke o posjetiteljima web stranice, koje su podstranice posjetili, koliko su se dugo zadržavali na websiteu, iz koje su zemlje itd. Također, kada posjetitelj dođe na web stranicu pixel dodaje anonimni remarketing cookie u browser posjetitelja. Taj cookie omogućava da se korisnika targetira display oglasima po cijelom webu te da ga se podsjeti na web trgovinu i njenu ponudu.

ivo_remkt Izvor: adroll.com  

Koje alate koristiti za remarketing?  

Remarketing možemo raditi u desktop, mobile i social okruženju. Postoji više alata putem kojeg ga možemo provoditi. Najpopularniji alati za provođenje remarketinga su Google remarketing te Facebook remarketing.

Google omogućava remarketing putem njegove display mreže koja uključuje i desktop i mobile stranice. Također omogućuje i remarketing na Google tražilici kao i na YouTubeu. Facebook omogućava remarketing korisnika koji su posjetili web stranicu na desktopu i mobitelima sa svim tipovima oglasa koji su i inače dostupni na Facebooku, od nedavno to uključuje i Instagram. Potrebno je otvoriti AdWords ili Facebook ads account te implementirati pixele na web te se može započeti sa remarketingom.

Budući da je Google ogrančen na svoju display mrežu, a Facebook “samo” na Facebook i Instagram postoji još alata koji nude remarketing i na ostalim display i mobile mrežama. Najpoznatiji od njih su Ad Roll, Perfect Audience i Retargeter. Također i Twitter ima mogućnost remarketinga koji unatoč slabijoj penetraciji te društvene mreže na domaće tržište nekima može biti zanimljiva opcija.    

Segmentacija posjetitelja prema namjeri

Remarketing omogućava da segmentiramo posjetitelje web trgovine i prema svakom segmentu se oglašavamo drugačije. Dok se još velik broj web trgovina oglašava prema demografskim i geografskim karakteristikama (npr. žene 25-45 iz okolice Zagreba) remarketing pixel omogućava da posjetitelje websitea segmentiramo prema namjeri. Posjetitelji koji su web trgovinu posjetili jučer su veći potencijal nego oni koji su je posjetili prije 90 dana i vjerojatno već kupili proizvod za kojim su tragali.

Veće web trgovine svoje posjetitelje mogu segementirati prema kategoriji proizvoda koju su posjetili. Primjerice ako se radi o web trgovini sa proizvodima za fitness mogu se napraviti liste posjetitelja za kategoriju suplemenata, utega, orbitreka, traka za trčanje, itd. Prema svakom od tih segmenata bi se trebalo oglašavati bannerima koji komuniciraju proizvode iz točno one kategorije koju je posjetitelj pogledao.

Vjerojatno ste primijetili kako vam booking.com nakon što ste gledali neki smještaj za potencijalno bookiranje odmah nakon vašeg posjeta na njihov web u Facebook newsfeedu servira oglas sa apartmanom koji ste gledali ili sličnima vezanim uz lokaciju za koju ste tražili smještaj. Takvi precizni oglasi su jako učinkoviti te imaju prilično visoku stopu konverzije.  

Također, vrijedniji su posjetitelji i oni koji su dodali proizvod u košaricu tj bili korak do kupovine, ali su iz nekog razloga odustali od kupovine. Prema njima se može oglašavati posebno definiranom kreativom koja ih poziva da se vrate natrag i dovrše kupovinu. Može ih se čak i potaknuti posebnim popustom koji im se nudi no s time treba biti oprezan budući da se ta taktika koristi već neko vrijeme i potrošači su to počeli shvaćati te namjerno napuštaju košaricu da bi dobili popust putem remarketinga.

Remarketing je dio cjelokupne strategije  

Kada razvijate remarketing strategiju radite je u sklopu cjelokupne strategije za web trgovinu. Remarketing strategija se mora nadovezati na kampanje kojima inicijalno dovodite posjetitelja na web site, content naporima, optimizaciji konverzija web trgovine itd. Remarketing strategija mora biti dio cjelokupnog customer journeya.

Ako niste do sada obavezno izdvojite određeni dio budžeta za remarketing oglašavanje. Nema smisla da se u isto vrijeme dok trošite budžet i vrijeme na različite oblike oglašavanja ne oglašavate prema korisnicima koji su već bili na vašem website-u, znaju za vaš brend i trebaju proizvode koje vi nudite.

PRIJAVA NA NEWSLETTER

Želiš poboljšati svoj ecommerce biznis? Primaj naše novosti i savjete na email.

  •  *