Trikovi za mjerenje učinka marketinških kampanja

Trikovi za mjerenje učinka marketinških kampanja

Imate web trgovinu ili neki drugi oblik online poslovanja i izbjegavate oglašavanje bannerima ili offline promociju jer se bojite da neće biti zadovoljavajućeg učinka? Vjerojatno vas muči mjerljivost kampanja, a samim time i pitanje: “Hoćemo li uloženi novac baciti kroz prozor ili ćemo imati dobar povrat na investiciju?”.

Takve bojazni su potpuno nepotrebne jer postoji nekoliko trikova za pouzdano mjerenje direktnih učinaka bannera ili offline marketinških kampanja. Niže ćete naći nekoliko konkretnih prijedloga koje možete koristiti prilikom tih načina oglašavanja. Nemojte zanemariti upozorenja na što trebate posebno pripaziti.

1. Koristite drugi telefonski broj 

Korištenje telefonskog broja na CTA elementima i online bannerima može biti varljivo jer kupci mogu dolaziti iz dva izvora – klikova na internetskoj stranici i poziva na telefon. U tom primjeru morate bilježiti oboje i na kraju kampanje zbrojiti podatke za konačni izračun učinkovitosti kampanje.

Ako ipak koristite isti broj telefona za redovitu upotrebu i za posebne marketinške akcije, obvezno bilježite izvor svakog poziva. Svakog pozivatelja pitajte “Gdje ste vidjeli/dobili naš telefonski broj?” i te odgovore sistematično bilježite. Na taj ćete način jednostavno doći do točnih podataka koje objave telefonskog broja imaju nabolje učinke.

PAŽNJA! Pazite da vaši dodatni brojevi ne budu prebrzo ugašeni. Primjer: kampanja traje 1 mjesec, vi ste kupili pretplatničku SIM karticu koju ste nakon kampanje ukinuli. Ljudi telefonske brojeve zapisuju na različite načine i upotrebljavaju ih još dugo vremena nakon što kampanja završi. 

2. Zamijenite landing page ili postavite preusmjeravanja

Odvojenu odredišnu stranicu (landing page) koristite ukoliko je na vašem standardnom webu teško izmjeriti marketinške kampanje, na primjer zbog prevelike količine pretraživanja i samim time teškog prepoznavanja manjeg priljeva novih posjetitelja.

Potpuno drugu domenu koristite kod sadržajno odvojenih kampanja. To je preporučljivo kad se ne radi o širenju svijesti o marki (brand awareness) i kad prepoznatljivost vašeg brenda ili domene nije primarni cilj. Na primjer, ukoliko je cilj kampanje isključivo prodajni učinak, taj trik je svakako vrijedno isprobati.

Ako želite da klijenti dugoročno zapamte vašu domenu, ne upotrebljavajte ovaj trik – osim ako posjedujete većinu relevantnih ekstenzija za isti naziv domene 🙂

Preusmjeravanja pomoću skraćenih URL poveznica (npr. bit.ly/moj-link) koristite kada vaš landing page ima predugačak naziv i nije prikladan za objavu u kreativi. Duge URL poveznice nitko neće upisivati u pretraživač, već će sadržaj vašeg oglasa najvjerojatnije tražite preko nekog pretraživača ili na vašoj stranici te se može dogoditi da ga ne nađe.

Ako ipak želite vidljivost domene, možete napraviti vizualno user-friendly URL (npr. domena.hr/pogledaj-ovo) i na taj način ih preusmjerite na željenu odredišnu stranicu.

PAŽNJA! Pojedini posjetitelji još uvijek neće koristiti vaše URL poveznice i prema svom nahođenju će upisivati sadržaj u pretraživače, stoga je za bolju pouzdanost poželjno da, istovremeno s kampanjom, oglašavate ključne riječi (koje se nalaze na vašem webu/oglašavanom URL-u itd.) na internetskim pretraživačima. Na kraju kampanje u Google Analyticsu-u provjerite koliko su se u vrijeme kampanje povećale posjete vašoj primarnoj web stranici i istovremeno oglašavani langing page-ovi. 

3. Ponudite kupone / promocijske kodove

Kuponom ćete ubiti dvije muhe jednim udarcem: postižete direktnu mjerljivost uspješnosti, a istovremeno nudite dodatnu vrijednost za kupca (te s tim postižete veće zanimanje za vašu web trgovinu/dotični proizvod). Unutar iste marketinške kampanje možete upotrebljavati nekoliko različitih kupona, svaki jedinstven da ih možete zasebno pratiti. 

Do manjih izazova u pogledu mjerljivosti može doći ako se kod pojavi na internetskoj stranici koja objavljuje popis promocijskih kodova – u tom slučaju direktni učinak kampanje neće biti tako detaljno mjerljiv ali će objava pozitivno utjecati na konačni prihod.

PAŽNJA! Ako se odlučite za kupone, nemojte zaboraviti kreirati polja za upis kodova na vašoj web stranici (ako ih još nemate) jer će te u suprotnom primati telefonske pozive i e-mailove ljudi koji će htjeti unovčiti kodove što će vas nepotrebno vremenski opterećivati. 

4. Kreirajte QR kod

To je prikladno rješenje, posebno za offline kampanje gdje se ljudi kreću u blizini oglasa i mogu slikati kod bez potrebe za penjanjem na jumbo plakat ili trčanja za autobusom 🙂

Manji broj ljudi ima čitač QR kodova na svom pametnom telefonu. Taj način pristupa sadržaju zato koristite samo u slučaju kad ste sigurni da vaša ciljna skupina ima instalirane čitače QR kodova. U protivnom će točkasti kvadratić biti samo distrakcija u vašoj promocijskoj kreativi.

PAŽNJA! Za pozdano praćenje pri kreiranju URL poveznica upotrijebite UTM parametre. 

5. #Hashtag

Metoda primjerena za tip kampanja u kojima je cilj engagement (sudjelovanje/uključenost) korisnika na društvenim mrežama. Ne osigurava vam direktnu mjerljivost ali možete vidjeti učinak vašeg proizvoda / usluge na kupce. Pored hashtag-a se često pojavljuju komentari koji vam mogu pomoći bolje razumjeti vašu ciljnu skupinu. 

PAŽNJA! Koristite program za monitoring spominjanja vašeg hashtag-a jer će te na taj način na jednom mjestu skupno primati objave sa svih društvenih mreža. Imajte na umu da je lako moguće da je broj ljudi koja će vidjeti vaš oglas i istovremeno razumjeti djelovanje hashtag-ova prilično nizak, ovisno o ciljnoj skupini (kod mlađe populacije znak # je puno češće korišten).

Gdje koristiti trikove?

Navedene trikove koristite na svim offline komunikacijskim kanalima kao što su časopisi, letak, plakati, digitalni zasloni, radio, TV, prijevozna sredstva te svakako i na online kanalima. Možete ih upotrebljavati odvojeno ili kombinirano i ne nužno samo u plaćenim oglašivačkim kampanjama već i u vašim redovnim promocijskim kanalima.

PAŽNJA! Spomenute trikove preporučljivo je koristiti u testnim kampanjama tako da je svaki način odvojeno mjerljiv. Zašto testnim? Redovnom upotrebom različitog telefonskog broja i/ili web adrese možete zbuniti svoje kupce. Razmišljajte i o tome da učinak kampanje traje i nakon njena završetka stoga sumirajte konačne podatke nakon što prože dovoljno vremena od završetka kampanje i tada izradite izračun uspješnosti. 

Krajnji cilj upotrebe trikova i kontinuiranog evidentiranja rezultata je u tome da izračunate trošak pojedinačnog kupca koji do vas dođe kroz pojedine kanale. Bez tog podatka nikad nećete saznati odgovore na najvažnije pitanje: “Koliko mi se isplati uložiti u pojedinu marketinšku kampanju ili određeni kanal?” Što prije pregledajte vaše postojeće marketinške aktivnosti i materijale na različitim komunikacijskim kanalima i ocijenite gdje je potrebno unaprijediti mjerljivost!

Shopper's Mind sMind Hrvatska

| eCommerce

at Shopper's Mind - sMind Hrvatska

Web trgovcima, tradicionalnim trgovcima, brand managerima i ostalim igračima na tržištu nudi široku zbirku znanja i analiza za razvoj strategija.

Vidi sve postove autora >

PRIJAVA NA NEWSLETTER

Želiš poboljšati svoj ecommerce biznis? Primaj naše novosti i savjete na email.

  •  *