ISTRAŽIVANJE – Zašto se Hrvati i Hrvatice boje kartičnog plaćanja?

ecommerce - corvus

ISTRAŽIVANJE – Zašto se Hrvati i Hrvatice boje kartičnog plaćanja?

Kako smo u udruzi eCommerce Hrvatska nedavno završili naše dosad najveće i sveobuhvatno istraživanje hrvatskih web trgovaca, došli smo do zanimljivih podataka i o kartičnome poslovanju. Podatak da kartično plaćanje nudi tek 21% domaćih web shopova neugodno nas je iznenadio pa smo, logično, odlučili istražiti što je tome uzrok. Odgovor smo pronašli u Corvus info d.o.o, jedinoj domaćoj tvrtki koja nudi vlastito payment gateway rješenje, a da je pritom certificirana PCI DSS Level 1 certifikatom.

Više od polovica Hrvata plaća robu prilikom preuzimanja

Da, istina je da tek 2% domaćih online kupaca plaća karticama. Glavni uzročnik je loša educiranost građana o postupku kartičnog plaćanja. Priče o internetskim prijevarama, iako rijetke, često završe u novinama i plaše ljude. Drugi uzročnik su spore transakcije, odnosno plaćanje preko 3D securea koje zahtijeva dodatnu identifikaciju putem tokena i pina, što je nezgodno za korisnika jer ga se vodi na drugu stranicu, a još je nezgodnije ako kupac transakciju izvršava putem mobitela.

Tome će uvelike pomoći najavljena PSD 2 Direktiva koja treba stupiti na snagu 2018, a koja bi donijela dvije pozitivne promjene –  prvo, regulirala bi plaćanje i pristup bankama te drugo, regulirala bi sigurnost plaćanja. Laički rečeno, Direktiva bi trebala omogućiti svakom kupcu da svoju kupovinu obavi sigurno uz vremenski što kraću transakciju.

Srećom, bez obzira na spomenute izazove, trendovi su u rastu od 40% pa predviđamo da će kroz par godina u Hrvatskoj na Internetu kartično plaćanje koristiti 5 do 10% građana. Osim PSD 2 Direktive koja će donijeti pozitivne promjene, isto će učiniti i napredna tehnologija na koju će se kupci s vremenom naviknuti, poput plaćanja otiskom prsta (fingerprint).

ecommerce corcus kartično plaćanje

Damir Gužvinec objašnjava razliku između PCI DSS Level 1 sukladnosti” i certifikacije – koju trenutno u RH nudi samo CorvusPay

Damir Gužvinec održao je predavanje na jučerašnjem eCommerce Meetupu na temu Kako povećati povjerenje na webshopu“. Snimku predavanja možete pogledati u Facebook grupi eCommerce Hrvatska.

 

Kako se zaštititi i koja pravila je potrebno poštivati za sigurno kartično online plaćanje?

Direktor tvrtke Damir Gužvinec, obratio nam je pozornost na tri važna elementa za sigurnost pri kartičnom plaćanju: CVV broj, sustave za detekciju i sprečavanje kartičnih prijevara te (ne)odgovorno ponašanje korisnika kartica. 

Corvus ističe tri važna elementa za sigurnost pri kartičnom plaćanju:

1.  CVV je sigurnosni kod vaše kreditne kartice

2.  Sustavi za detekciju i sprečavanje kartičnih prijevara

3.  Neodgovorno ponašanje vlasnika kartice

CVV je sigurnosni kod vaše kreditne kartice (engl. card verification value, odnosno CVV ili card verification code odnosno CVC). To je troznamenkasti ili četveroznamenkasti kod koji se nalazi na pozadinskoj strani vaše VISA/MasterCard/Maestro kartice (posljednje tri znamenke broja tiskane na potpisnoj traci) ili na prednjoj strani Amex kartice (odvojeni četveroznamenkasti kod iznad broja kartice).

Svrha mu je pružiti dodatnu sigurnost prilikom online kupovine jer bi trebao biti poznat isključivo vlasniku kartice. Dođe li taj broj do osobe koja nije vlasnik kartice i ima želju zlorabiti ga, ona na vaše ime putem Internet trgovine može kupiti mobilni uređaj ili neki drugi predmet/uslugu, što ćete ubrzo osjetiti drastičnim padom iznosa na računu. U nedavno objavljenom članku na Netokraciji možete pročitati više o CVV broju.

Sustavi za detekciju i sprečavanje kartičnih prijevara, s druge strane, određuju rizičnost transakcija. Iz perspektive banke ili trgovca jedna kupovina mobitela ima više parametara od onih koji su vidljivi oku kupca. Neki od tih parametara su učestalost transakcija u određenom periodu, promjena adresa dostave, novčano visoke transakcije i slično.

Odstupaju li ovi podaci iz zadanih okvira koji se gledaju kao uobičajene navike, pomoću spomenutih sustava može se odrediti rizičnost transakcija, koje će onda  banke automatski odbiti. Naravno, ovi sustavi nemaju puno smisla kod transakcija od kojih lopov neće imati većih koristi.

Neodgovorno ponašanje vlasnika kartice još je jedan važan segment na koji ne smijemo zaboraviti kada pričamo o sigurnosti transakcija. Svaki vlasnik kartice odgovara za istu te nikome ne bi smio davati svoju karticu ili je barem ne ispuštati iz vidnog polja. Također, nikako se ne preporučuje zapisivanje pina na papirić kraj kartice i nošenje istog u novčaniku.

Želite li kao kupac biti sigurni u svoje transakcije, kupujte samo na provjerenim web shopovima, čije domene započinju s https:// te koje imaju 3d secure zaštitu i pripadajuće secure bedževe. Obavijesti li vas web browser da određenom trgovcu nekog web shopa ne možete vjerovati, poštujte to i nemojte vršiti transakciju.

Gdje je Corvusovo mjesto u ovoj priči?

Damir Gužvinec, direktor Corvusa objasnio nam je kako su pred godinu dana napravili nagli strateški zaokret, izričito u smjeru fokusiranja na ecommerce, odnosno card not present plaćanja. Zaintrigirani su elektroničkim novcem i mobilnim plaćanjem koje smatraju budućnošću.

Takve transakcije bit će pogodnije i za naše web shop trgovce jer se na digitalni novac ne plaća provizija, za razliku od sadašnjih troškova koje trgovci plaćaju bankama za svaku pojedinu transakciju.

S obzirom na to da Corvus Info d.o.o. već surađuje s puno banaka uključujući one inozemne i pokreće nove platne projekte, vjerujemo da su tek na početku još jedne uspješne poslovne priče.

 

AKO ŽELITE ZNATI VIŠE: Pročitajte članak na temuZnate li kako (pravilno) koristiti kreditnu karticu dok kupujete online?(izvor: Netokracija)

 

 

Marcel Majsan

| Ecommerce, Content Strategy

at eCommerce Hrvatska, Span
Vidi sve postove autora >
Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije