Što muči hrvatske web trgovce

Što muči hrvatske web trgovce

Udruga eCommerce Hrvatska je ovaj mjesec proslavila 2 godine svog postojanja, a u trenutku pisanja ovog teksta stekli smo povjerenje naših 400 članova – od čega 150 otpada na web trgovine, 28 na nuditelje usluga, a 222 na fizičke osobe.

Osim toga, zastupali smo web trgovce na 10-ak konferencija u regiji (Hrvatska, Slovenija, BIH), održali 5 neformalnih (ali edukativnih) druženja, 3 besplatne radionice (Čakovec, Križevci, Zagreb), postali članicom 2 važne organizacije (EMOTA, Ecommerce Foundation), te sudjelovali u osnivanju globalne ecommerce organizacije (Global Ecommerce Organisation). Sve to smo prenosili u Facebook grupi koja danas broji preko 2100 članova, te na ovom web servisu koji smo punili savjetima stručnjaka iz branše i razgovorima s uspješnim web trgovcima. I slijedom svega toga, ove godine smo primili poziv od strane najvećih europskih ecommerce lidera da sudjelujemo na okruglom stolu u Barceloni (Ecommerce Summit), te da prezentiramo probleme naše web trgovce u Višegradu (Ecommerce Conference Hungary).

Sve to uspjeli smo napraviti bez ikakve potpore od Grada, Države ili Europske Unije i praktički bez ikakvih financija. Možda vam se ne čini puno, ali u protekle 2 godine nas svega nekoliko volontera je u taj projekt uložilo preko 10 000 sati svog slobodnog vremena.

Zašto vam sada ovo pišem?

Zato što imam osjećaj da je ova godina presudna za daljnji razvoj ovog projekta, koji više ne može (NE SMIJE) biti volonterski projekt šačice entuzijasta, koji vjerujte mi, nemaju baš nikakve financijske koristi od cijele priče.

Da, radimo ovo jer volimo biti centralno mjesto za informiranje oko online trgovine i DA, voljeli bi da možemo zaposliti nekoliko ljudi koji bi za taj rad primali nekakvu naknadu. No svjesni smo da je potrebno još JAKO PUNO rada da bi cijela ova priča donijela konkretnu korist za sve web trgovce.

Koji su planovi za dalje?

U ožujku smo pokrenuli besplatne radionice za web trgovce, koje ćemo (nadam se) uspjeti održavati do kraja godine. No za to nam treba vaša pomoć – odazovite se našim pozivima i proširite glas o istima. Prijavili smo se za prostor u Tehnoparku, jer bi nam to omogućilo da postavimo fiskne datume održavanja tih radionica, no ako ga ne dobijemo – tražit ćemo prostor negdje drugdje. Svaki prijedlog je dobrodošao.

Na prvu je radionicu došlo svega 27 web trgovaca. To je više nego što sam ih imao prilike vidjeti na bilo kojoj konferenciji, no još uvijek je premalo da bi nas shvatili ozbiljno ako želimo pokrenuti rješavanje glavnih prepreka za online prodaju u RH. Ako zaista želimo napraviti promjenu, SVI se moramo izjasniti koji su najveći problemi hrvatskih web trgovaca.

Stoga smo početkom ove godine pokrenuli veliko istraživanje, u sklopu kojeg smo omogućili besplatno članstvo za sve web trgovce (i one koji će to tek postati). Prvi rezultati (na temelju 95 ispunjenih prijava), pokazuju da većina web trgovaca ima ove probleme:

  1. kako uskladiti web shop sa zakonom
  2. kako dostavljati van RH uz visoke cijene dostave
  3. kako voditi web shop bez iskustva i potrebnog znanja

Upravo zbog toga sam za temu svog izlaganja na ecommerce konferenciji u Mađarskoj, koja okuplja sve važnije europske organizacije ovog tipa, odabrao naslov: “Što muči hrvatske web trgovce”.

Stoga ovom prilikom pozivam sve web trgovce da mi javite – koji je vaš najveći problem vezan za pokretanje i vođenje online prodaje u Hrvatskoj?

Nisam siguran možemo li ih sve riješiti u ovom trenutku, no svakako ćemo ih adresirati onima koji mogu. Cilj akcije je da uz pomoć države ili EU zaposlimo tim ljudi koji će AKTIVNO i FULLTIME raditi na rješavanju tih problema i edukaciji hrvatskih web trgovaca.  Ako to ne uspijemo, i dalje ćemo dobivati kazne zbog nebuloza koje se nalaze u Zakonu o elektroničkoj trgovini iz 2003. godine (kada online trgovina u RH praktički nije ni postojala).

Moj email je marcel@ecommerce.hr, te ovim putem svečano obećajem da ću odgovoriti na svaki komentar koji mi pošaljete. Također, ako imate bilo kakve prijedloge o tome kako da našu misiju (pomaganje hrvatskim poduzetnicima u pokretanju, vođenju i promociji web trgovina, te promicanje kompletne ecommerce scene u RH) predstavimo odgovornim osobama u Banskim Dovorima i u Bruxellesu – tu smo.

P.S. ako netko želi u lipnju ići s nama na konferenciju u Višegrad ili u Barcelonu, javite se za popust 😉

Veliki pozdrav,

Marcel Majsan, predsjednik
eCommerce Hrvatska

Ispunite kratki upitnik i ostvarite brojne pogodnosti
kao član Udruge eCommerce Hrvatska.

Samo za prvih 100 web trgovaca

Marcel Majsan

| Ecommerce, Content Strategy

at eCommerce Hrvatska, Span
Vidi sve postove autora >
Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije