Sonus Art: 7 marketinških lekcija za povećanje web prodaje

Sonus Art: 7 marketinških lekcija za povećanje web prodaje

PLUS: Kako povezati online i offline korisničko iskustvo

I ove su godine osvojili dva prestižna priznanja. U konkurenciji 50 najpoznatijih domaćih web trgovina na 3. konferenciji Ecommerce DaySonus Art proglašen je najboljom trgovinom u kategorijama Audio Video i Web Challenger sMind 2017.

 

„Mi smo nišni web shop i krećemo se unutar tri okvira: pazimo da web shop sadrži proizvode koje kupci traže, s tehničke strane pazimo da naša trgovina uvijek bude up-to-date i kontinuirano radimo na sadržaju“, kaže Katarina Leljak Jurman, CMO Sonus Arta.

 

 

Zanima vas što je potrebno kako bi postali web trgovac godine – tri puta zaredom? Evo nekoliko savjeta od Katarine:

  1. Definirajte što zapravo žele vaši korisnici.

Nikad ne prodajemo samo proizvod nego – iskustvo koje korištenje audio uređaja pruža. Ne prodajemo pojačalo, prodajemo zvuk. O svakom kupcu vodimo brigu od prve konverzije, odgovaramo na njegova pitanja i pratimo ga online-to-offline, a sve to kako bi ostvario najbolje moguće iskustvo. Naš je kupac, doduše, specifičan: obavio je online istraživanje, ima predodžbu svoje želje, a tu je najbitnije da sve relevantne, organske informacije u procesu traženja informacije upućujemo na vlastiti web shop.

  1. Upoznajte svog kupca.

Pokušajte razmišljati dalje od standardnih demografskih kategorija poput dobi, spola, mjesta stanovanja ili prihoda.  Kada definirate korisničku personu uđite u psihologiju vašeg korisnika. Što on želi, a vi mu možete dati?

U našem slučaju, kupci su muškarci veće kupovne moći, u dobi od 28 do 55 godina, ili mlađi, a koji će ubrzo (krupnijim koracima i s većom kupovnom moći) ući u hi-fi svijet. No jedno im je zajedničko: oni su audiofili i žele dobar zvuk.

     3. Uvedite ga u svoju zajednicu.

Budući da želimo njegovati gotovo obiteljski odnos prema kupcu, pridržavamo se ove premise: mi s našim kupcem imamo neku zajedničku strast/interes koji dijelimo i motivirani smo da osnujemo zajednicu poklonika našeg branda.

Sadržajem i konstantnom interakcijom gradimo odnos s potrošačem kako bismo zaslužili to povjerenje. Jednom može svatko prodati, ali prodavati možete samo ako gradite povjerenje.

  1. Prodajte, ali nježno.

Držimo se ovog: servis prije prodaje. Uvijek i najprije pružite neku vrijednost, jer ljudi  mrze kad im se nešto prodaje. Povjerenje je ključno u današnjem social-first poslovnom svijetu. Svi se tučemo za istog korisnika kao i vi, no kako izgraditi lojalnost i povjerenje je ono što će vas razlikovati od ostalih.

U Sonus Artu smo svjesni olakotne okolnosti – već smo dovoljno dugo na tržištu tako da su korisnici čuli za nas, postoji izgrađeno povjerenje u brand, no ključno je da se ono ne izgubi. Želite kupca koji će doći na vašu stranicu i biti zadovoljan sadržajem koji ste kreirali. Vaš sadržaj mora prodati, no nemojte biti nasilni.

  1. Nije sve u oglašavanju, ima nešto i u organicu.

Trebat ćete više vremena, ali dugoročno ćete polučiti bolje rezultate. Nije tajna da je organski promet  zlatni gral digitalnog marketinga. Vjerujem da je bitno biti prvi organski, no najvažnije pravilo kojeg se morate pridržavati je disciplinirana i kontinuirana proizvodnja sadržaja, s posebnim naglaskom na praćenje pravila pisanja za web i SEO optimizaciju.

Naime, fokus na oglašavanje mora nastati onda kad znamo da je naš sadržaj pravilno optimiziran. Bez produkcije sadržaja oglašavanje nikome neće donijeti nikakve benefite. Na toj platformi gradite povjerenje, a na društvenim mrežama dobivate ljubav.

  1. Pametno kreirajte sadržaj.

Sadržaj uvijek mora biti native. Mi stvaramo i plasiramo  sadržaj koji educira o audio svijetu, plasiramo how-to-članke, video tutoriale na YouTubeu, product placement radimo kroz sadržaj blogerskog karaktera koji pišu stručnjaci. Držite se sadržaja koji govori o proizvodima i servisu koji prate. Iako vam se to čini očito, iznenadit ćete se koliko je puta ignorirano. Kupca nagovaramo na kupnju tako da im sadržajem objašnjavamo kakvu promjenu neki proizvod donosi u njegovom životu.

  1. Gasite vatru kad primijetite prvi dim.

Budite prva osoba koja će riješiti potencijalni problem, ne dopustite da požar bukne na društvenim mrežama. Jer, kupac je u pravu i kad nije u pravu, a i tada mora imati dojam da je nešto dobio. Nužno je uvijek adekvatno, pravovremeno i transparentno odgovarati. Zato je bitno za sve trgovce da prate legislativu. Često mislimo da nam alibi može biti što kupac nije upoznat, no propisi i zakoni su jasni. Nije važno što kupac ne zna, jer on i ne mora biti upoznat sa svim detaljima propisa. Tri ključne stvsri su transparentnost informacija, kvaliteta sadržaja i jednostavan kupovni proces.

Želite znati kako napraviti uspješan web shop?

Samo za prvih 30 prijava

Povežite online i offline korisničko iskustvo – kratki vodič

Kada govorimo o povezivanju online i offline marketinške prakse, ne govorimo o nečem novom. Svejedno, mnogi trgovci ne prepoznaju puni potencijal ove on-off veze koja ostvaruje krajnji cilj, povećanje ROI-a i zarade. Online marketing utječe na offline ponašanje kupaca, u tolikoj mjeri da Google statistike pokazuju kako 40% online pretraga rezultira konverzijom u obliku kupnje, a od toga, u našoj branši većina kupnji otpada na one obavljene u fizičkoj trgovini. Kako biste ostvarili željeni rezultat (kupnju) bitno je neprestano optimizirati vlastite alate.

Sonus Art ima moderno opremljenu poslovnicu u centru Zagreba, koja je potpuno integrirana s web shopom.

Evo što morate napraviti kako bi kreirali uspješnu multichannel komunikacijsku strategiju:

 ✓ Identificirajte sve marketinške kanale, analizirajte ih i oblikujte „kombinacije“ koje će raditi za vas

Popišite vlastite online i offline kanale i napravite popis vlasnika svakog kanala. Npr. ako ste napravili mobilnu aplikaciju – nemojte je zaboraviti uključiti na listu – mobilni marketing jedan je od najefikasnijih medija koji zahvaljujući omniprisutnosti pametnih mobilnih uređaja povezuje online i offline svijetove.

Nakon toga identificirajte komplementarne kanale putem kojih vodite kontinuiranu komunikaciju s kupcima, npr. email, direktni mail, vlastiti web, social kanali. Koju god kombinaciju odaberete osigurajte poravnanje vlastitih i komplementarnih kanala.  Na ovaj način možete u potpunosti iskoristiti resurse i infrastrukturu koju  posjedujete.

✓ Postavite KPI-jeve i odredite metrike uspješnosti.

Koliko god mali bili, ne zaboravite da su dobro utvrđeni indikatori uspješnosti put do ostvarenja ciljeva kampanje. Kako bi postavljanje bilo uspješno počnite strategiju inverzijom, od krajnjeg cilja, npr. u obliku projekcije ostvarenog prometa u određenom vremenskom periodu i definirajte točke koje svaki kanal treba realizirati kako bi došli do tog cilja.

Iako se online i offline metrike uvelike razlikuju, krajnji cilj je u pravilu isti: potaknuti prodaju i povećati zaradu. Neke od sljedećih online i offline metrika mogu vam pomoći u praćenju uspješnosti i na temelju njih definirate nove ciljeve.

Osnovne metrike

  • vašeg web shopa: Pregledi stranice, prosječno trajanje sesije, najposjećenije stranice, konverzije, bihevioralni tok, rangiranje ključnih riječi.
  • vaše email kampanje: stopa klikanja (CTR) , stopa otvaranja, konverzije, broj odjava s liste itd.
  • vaše oglašivačke kampanje: broj impresija, doseg, klikovi, stopa klikanja (CTR), stopa interakcije, konverzije, itd.
  • offline metrike: posjete trgovini ili lokacijama na kojima prodajete, a da su usmjerene s web kanala, telefonski upiti, iskorišteni kuponi u fizičkoj poslovnici itd.

✓ Budite kreativni u integraciji oba kanala.

U trenutku kada imate postavljenu listu metrika i budućih ciljeva, počnite planirati ideje sadržaja za kampanje koje će stvoriti jednostavno korisničko iskustvo. To mogu biti: email kampanje, promocije koje se mogu preuzeti online, a iskoristiti u poslovnici (kupon kodovi i sl.), mobile kampanje kako bi kupca ciljali na temelju geolokacije (npr. blizina trgovine), promovirajte svoj webshop u vlastitoj fizičkoj trgovini, video prezentacije i how to’s  – napravite video listu i prikažite specifičnosti vlastitog asortimana kroz benefite koje vaš proizvod nudi.  

✓ Stvorite jedinstveni sadržaj kojim integrirate online i offline.

U Sonus Artu želimo prikazati što sve naš odabrani asortiman može, želimo reći koje sve novosti očekuju audiofile i pružiti informacije o ostalim servisnim uslugama. Kako bi to postigli, svakog mjeseca stvaramo katalog odabranog asortimana. No naša specifičnost je što osim akumulacije sadržaja kojeg pretvaramo u sveobuhvatnu digitalnu kampanju je plasman istog. Naš katalog je u potpunosti digitalan, visoke rezolucije i ono što nas čini jedinstvenim, iz knjižnog formata kupcu dajemo mogućnost klika u webshop kako bi u trenutku u kojem smo zainteresirali kupca, potaknuli i prodaju.

eCommerce Hrvatska

|

at
Vidi sve postove autora >
Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije