Search Engine Optimization (SEO) / Optimizacija stranica za tražilice (SEO)

Search Engine Optimization (SEO) / Optimizacija stranica za tražilice (SEO)

Ključna riječ je jedna riječ ili skupina riječi koju upisujemo u traku za pretragu u tražilice (Google, Bing, Yandex.ru, …). Kad u Google upišemo ključnu riječ i kliknemo na „Google pretraživanje“ dobijemo rezultate pretrage, a to se zove SERP (Search Engine Result Page) koji izgleda ovako:

seo-dino

 

Prva dva rezultata na gornjoj slici SERP-a su oglasi, na što očito upućuje oznaka „Oglas“. Ispod njih dolaze „organski“ ili „prirodni“ (ne-plaćeni) rezultati pretrage.

Search Engine Optimization / Optimizacija stranica za tražilice odnosi se na bolje pozicioniranje u organskim rezultatima pretrage na tražilicama. Ne možete platiti da budete što više pozicionirani, morate optimizirati vašu internetsku stranicu. Google ima svojeg robota koji se zove Googlebot i on posjećuje vaše stranice. Njemu trebamo jasno dati znanja o čemu se radi na stranici i olakšati mu pretragu iste.

SEO je dugoročno rješenje. Plaćeno oglašavanje, sama riječ kaže, trebamo platiti. Dugoročno ulaganje u SEO izrazito se isplati, jer će posjetitelji dolaziti na vaše internetske stranice, a sve to bez da plaćate oglašavanje.

Kako optimizirati internetsku stranicu?

Osnovna podjela SEO-a, zajedno sa važnosti pojedinog djela jest:

seoslika

  • On-site SEO su sve one promjene koje radimo na samim internetskim stranicama.
  • Programske korekcije odnose se na prilagodbu vaše stranice prema čimbenicima koje su Googlebotu važni kad vas posjeti, a kao primjer možemo dati: sam (html) kod stranice, meta podaci, mapa weba (sitemap), itd..
  • Sadržaj (Content) su tekstovi, slike, logo, ikonografije, video, itd. koji se nalaze na vašim internetskim stranicama. Sadržaj mora biti jedinstven. Sigurno ste već čuli onu famoznu – Jedinstveni sadržaj je kralj! E pa, svaki dio ove rečenice je apsolutno točan.
  • Off-site SEO odnosi se na sve linkove koji vode nazad na vaše stranice. Nemojte kupovati linkove, to nije dobro. Google ima nekoliko algoritama koji su dovoljno pametni da mogu vidjeti koji su linkovi plaćeni, a koji su „stvarni“ (ti se algoritmi zovu Panda i Pingvin). Off-site SEO radi se strateški, a cilj je imati što više ljudi koji pišu o vama i spominju vaše internetske stranice na svojim profilima na društvenim mrežama, na svojim blogovima, vijestima, itd.

Zašto ne smijemo kupovati linkove?

Postoje white-hat SEO tehnike (opisane gore) i black-hat SEO tehnike. Nekoć Googlevi algoritmi nisu bili dovoljno pametni da razlikuju „kupljene“ i stvarne povratne linkove, ali Panda i Pingvin su dovoljno pametni da to vide. I to je primjer black-hat SEO tehnika. Sve što trebate znati o njima jest da ih ne smijete koristiti.

Najbolji primjer black-hat SEO tehnike je BMW koji je radio black-hat SEO. 2006. godine Google ga je izbacio iz svih rezultata pretrage. Da, tako je, stranica bmw.de nije se prikazivala na Googleovoj pretrazi. Ovo je bila jasna poruka svima – nemojte raditi black-hat SEO.

Kako da radimo SEO?

Isključivo putem white-hat tehnika:

  • pišimo jedinstven sadržaj,
  • olakšajmo Googlebotu, Pandi i Pingvinu njihov posao kako bismo bili što više pozicionirani na Googleu.

I za kraj… gdje sakriti truplo?

Na drugoj stranici Googleovih rezultata pretrage, tamo ga nikad nitko neće tražiti.

Sretno optimiziranje!

Dino Oreški

| Digital Marketing Manager

at Span
Vidi sve postove autora >
Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije