Search Engine Marketing (SEM) / Kontekstualno oglašavanje (SEM) 

Search Engine Marketing (SEM) / Kontekstualno oglašavanje (SEM) 

SEM je plaćeno oglašavanja na tražilicama. Na Googleu se ta metoda zove Google AdWords i to je najveća oglašivačka platforma u svijetu digitalnog marketinga. Najvažnije, to je platforma preko koje se u svijetu najviše kupuje putem interneta.  

Zašto web trgovci najviše prodaju putem Google AdWordsa? 

  1. Oglasi su ciljani i pravovremeni. Prikazuju se upravo onim kupcima koji žele taj proizvod. Kad kupac u Google upiše „kožne cipele br. 44“, a u rezultatima pretrage se prikaže vaš oglas koji izgleda ovako: 

Kožne cipele br. 44 

Vaše nove idealne cipele udaljene 

su jedan klik od vas. Kupite odmah! 

VašaStranica.com/Kožne-Cipele-44 

google adwords oglas

Google AdWords oglas je u crvenom kvadratu 

Vjerojatnost da ćete ostvariti prodaju je puno veća nego kada kupac vidi vaš oglas u novinama. Upravo u trenutku kada kupac na internetu traži svoje idealne cipele, vi ste već tamo i nudite mu ih. Oglasi se prikazuju odmah na vrhu: 

2. Vi sami birate ključne riječi. Ključne riječi su ono što kupac upisuje u Google tražilicu, a može biti jedna ili skup riječi. Recimo da prodajete kožne cipele, u tom slučaju zakupljujete ključne riječi vezane uz kožne cipele. Vaš oglas se neće prikazivati ljudima koji pretražuju štikle ili čizme. 

3. Ne plaćate prikaz oglasa na Googleu. Plaćate samo ako netko klikne na oglas ili ako netko kupi proizvod. Naplata po kliku (CPC – Cost Per Click) je danas standard naplate kod oglašavanja na internetu. Za naplatu prema ostvarenoj prodaji morate imati najmanje 30 prodanih proizvoda mjesečno na vašem web shopu (takva su pravila igre od Googlea i ne možemo ih promijeniti).

4. Svaki klik i svaku prodaju možete vidjeti. Možete točno vidjeti koliko puta su kupci kliknuli na vaš oglas (na koji točno oglas), koje su ključne riječi pretraživali i koliko su puta izvršili kupnju na vašem web shopu. Kad imate ove informacije, onda: 

5. Svaku Google AdWords kampanju možete sami optimizirati. Optimizacija podrazumijeva kreiranje novih oglasa, odabir novih ključnih riječi, itd. Na inicijalno postavljanje kampanje utrošit ćete znatno manje vremena nego na samu optimizaciju. Što više optimizirate kampanje, to ćete imati više prodaje. 

Koliko košta oglašavanje na Googleu? 

Onoliko koliko vi to želite.

Vi sami određujete svoj budžet i Google vam neće naplatiti više od toga. S druge strane, cijena klika definira se zasebno za svakog oglašivača. Samu cijenu klika definira više faktora (koliko ste spremni platiti jedan klik, kolika je potražnja za vašim proizvodom, koliko je kvalitetno optimizirana kampanja, itd.). Googleu možete platiti u bilo kojoj valuti, a naša je preporuka da plaćate u kunama.  

Možete plaćati putem vaše kreditne kartice ili putem računa. Morate imati visoke budžete da biste ostvarili mogućnost primanja računa od strane Googlea, pa je plaćanje putem kreditne kartice u početku prihvatljivija metoda. U oba slučaja, Google vam na kraju mjeseca izdaje fakturu koju prilažete vašem knjigovodstvu. 

Najprije morate vidjeti koji vam je povrat investicije (ROI – Return on Investment), da biste odredili dnevni budžet. Ulažite dok god vam je povrat investicije veći od uloženih sredstava. Evo jedan jednostavan: 

  • web shop uložio je 1.000 kuna za oglašavanje na Googleu 
  • ostvarili su prodaju u vrijednosti od 10.000 kuna 
  • zatim su uložili 10.000 kuna u oglašavanje i ostvarili prodaju u vrijednosti od 70.000 kuna 

Ovaj web shop ima prostora za ulaganje u oglašavanje dok god ostvaruje prihode i dok god ima kapacitete za provedbu svih prodanih proizvoda. 

Kako početi oglašavati na Googleu? 

Možete početi sami, odmah:  

  • posjetite adwords.google.com
  • kreirajte vaš korisnički račun,  
  • upišite ključne riječi i oglase,  
  • unesite broj kreditne kartice. 

Vaš će oglas biti prikazan na Googleu u roku od nekoliko minuta. 

Međutim, toplo preporučam da ovo ne radite na taj način. 

Prije nego što krenete oglašavati na Googleu, proučite materijale koje možete pronaći na: https://support.google.com/adwords/answer/6227162?hl=hr.

Takožer, postoje specijalizirane agencije koje vam mogu pomoći u postavljanju vaših Google AdWords kampanji. Udruga eCommerce Hrvatska surađuje sa partnerskom agencijom specijaliziranom za SEM – Arbona.  

Dino Oreški

| Digital Marketing Manager

at Span
Vidi sve postove autora >
Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije