Pssst! Šaptač cipelama otkriva dobro čuvanu tajnu

Pssst! Šaptač cipelama otkriva dobro čuvanu tajnu

Kako smo od nule došli do 600,000 posjetitelja, objašnjava Marko Gračanin iz Šaptača cipelama, čija je osnivačica i direktorica Anita Marko, žena koju mediji često nazivaju prvom damom e-fashiona u Hrvatskoj.

Naš sugovornik Marko Gračanin tehnički direktor ove uspješne online operacije na pitanje vjeruje li da su posljednjih godina promijenili način na koji Hrvatice kupuju odjeću kaže da misli kako su ženama u Hrvatskoj i regiji omogućili pristup modernim komadima po izrazito povoljnim cijenama.

“Najnoviji svjetski modni trendovi postali su dostupni samo u par klikova ne samo u urbanim, već i u manjim sredinama, gdje nema mnogo fizičkih prodajnih mjesta s modnim asortimanom”, kaže Gračanin.

Što biste izdvojili kao najveći uspjeh Šaptača?

Osim same izgradnje društvene platforme branda od “nule” do danas, kada smo s oko 600,000 followera jedna od najvećih i najpopularnijih zajednica na društvenim mrežama, vjerujemo da je najveći uspjeh Šaptača zadržavanje primarne ideje s kojom smo krenuli u posao. Naš je fokus na kvalitetnoj, individualnoj, personaliziranoj komunikaciji prema klijentu, bez obzira na konstantan rast i sve veći doseg.

Kako ste izgradili publiku?

Počeli smo iz nule, bez veće investicije, no krenuli smo s nešto boljom startnom pozicijom budući da sam ranije vodio dva projekta koja su bila vezana uz Facebook. Bili smo prije deset godina pioniri, pokrenuli smo Kvizbox koji je dobro funkcionirao no to je bio neprofitni i neprofitabilni projekt. No brzo smo shvatili koji mehanizmi dobro funkcioniraju na društvenim mrežama koje se tada još uvijek nisu koristile za promociju brendova. Prepoznali smo bili mehanizme, ali nismo imali proizvod koji bi se mogao eksploatirati.

Ukratko, na početku putem društvenih mreža, a kasnije putem preporuka zadovoljnih kupaca, koji su najbolji ambasadori brenda.

Imali smo znanje, nešto malo kapitala, sa Šaptačem smo krenuli na Facebooku. Imali smo doduše malu pomoć medija kojima je taj projekt bio interesantan, pa smo dobili dobru promociju i u kratko vrijeme postali popularni.

Kojim ste tempom rasli?

Imali smo laganiji rast, i ponosni smo što kod nas nema friziranja brojki, važniji nam je bio organski rast od reputacije velike stranice koja se mogla kupiti. Drago nam je da nismo posegnuli za friziranjem te što do najvećeg broja posjetitelja nismo morali doći većim intervencijama. Imali smo plaćene oglase, ali smo ih koristili tek kada smo htjeli dodatno pogurati neke proizvode.

Možete li opisati profil vaše prosječne klijentice i njezine kupovne navike?

U nepune četiri godine na dvije društvene mreže osvojili smo pažnju skupine od 600,000 žena od 17 do 35 godina. Dakle, dobili smo dio populacije koji je nama najinteresantniji. Prosječni kupac na Šaptaču je mlada žena, studentica ili mlada mama koja želi izgledati lijepo i moderno, međutim ima manjak vremena te zbog toga daje prioritet online kupovini.

Koji ste korake planirali nakon etabliranja na društvenim mrežama?

Od samih početaka razvijamo jedan drukčiji mehanizam, ecommerce sustav koji nije sličan klasičnom retailu i paralelno smo razvijali web trgovinu na kojoj smo radili puno i dugo zbog hrpe implementacija koje korisnik ne vidi, ali olakšava poslovanje koje je kod nas kompliciranije od klasičnog retaila. Tek je prošle godine web trgovina stala na noge i počela operativno djelovati kako smo zamislili.

Koliko je u ovom tržišnom segmentu teren gust i što mislite koja je vaša dobitna kombinacija?

Nedugo nakon pokretanja naše platforme, kao i kod svakog uspješnog i tržišno zanimljivog projekta, u kratkom se vremenu dogodio boom sličnih koncepata.

Šaptač se od samog početka izdvaja drukčijim, inovativnim vizualnim i tehničkim rješenjima, kvalitetnom i pomno odabranom ponudom i brzom i neposrednom komunikacijom s korisnicima/kupcima.

Među prvima u Hrvatskoj smo prepoznali potencijal utjecaja modnih blogera s kojima uspješno surađujemo od samih početaka. Budno pratimo i predvodimo trendove, kako u modnoj industriji, tako i u digitali. Vjerujemo da je dobitna kombinacija sve navedeno, no s naglaskom da je briga za kupca, njegove želje i potrebe na prvom mjestu.

Dio sličnih platformi nije se uspio pravovremeno profilirati i adaptirati zahtjevima tržišta i postići značajniji rast, a dio se nije uspio odmaknuti od preslikavanja Šaptačevog modela.

Malobrojne tvrtke koje su u ovom segmentu uspjele izgraditi svoj specifičan imidž, posluju i dan danas.

Što je glavni razlog zbog kojeg vam se kupci vraćaju?

Vjerujemo, a neka naša istraživanja potvrđuju da se kupci vraćaju jer nas preporučuju drugi kupci, oni su naš najveći kapital i razlog zbog čega imamo ovako velik doseg.
Ovo je tržište premalo da bi ste si dopustili luksuz da napravite kritične greške, prepoznaje se brzo, a još brže pročuje kad se nešto loše napravi, kupci to prepoznaju.

Ako je točno da se istodobno ne mogu imati tri stvari: dobro, brzo i jeftino – čega ste se vi odrekli?

Po svim istraživanjima brzina dostave je jedan od ključnih parametara koji mi zbog načina na koji poslujemo ne možemo pratiti. I ne možemo dostaviti robu kroz dva do tri dana. I to moramo kompenzirati: trudimo se biti bolji od ostalih u korisničkoj podršci, pisanju, fotografijama.

Koliko osoba imate u timu?

Trenutno u timu imamo 5 stalnih zaposlenika i više od 10 vanjskih suradnika.

Tko i kako bira artikle?

O izboru artikala koji idu u ponudu brine naš sales team, ekipa s iznimnim afinitetom prema modi i vrsnim poznavanjem aktualnih svjetskih modnih zbivanja, te s dugogodišnjim iskustvom vezanim za fashion e-commerce trendove i kvalitetu proizvoda.

Koja je najvažnija marketinška lekcija koju ste naučili?

Iz našeg iskustva, osim odličnog oka za estetiku i izradu fotografija koje prodaju proizvod, presudno je nikada ne zaboraviti razmišljati kao kupac. U svaki proizvod ulažemo emociju i energiju kako bi ga prvo prezentirali i prodali sebi samima.

Photo: Šaptač cipelama

Koja je tajna lansiranja uspješnog modnog web shopa?

Tajna je u puno rada, truda, znatiželjnog istraživanja i stalne nadogradnje i educiranja, neprospavanih noći te sreći ako okupite oko sebe tim talentiranih i kreativnih ljudi koji vole svoj posao i rade ga strastveno i odgovorno.

Što nudite od dodatnog sadržaja?

Stylinge/outfite koje prate Šaptačevu ponudu imamo od samih početaka rada i objavljujemo ih na našim društvenim mrežama, Facebooku i Instagramu – sada već popularne ŠaptačLook-ove prvi smo uveli u Hrvatskoj. Njima nastojimo klijenticama približiti čak i neke kombinacije koje bi si možda same teško predočile ili ih odlučile odjenuti. Pokazalo se kao pun pogodak.

 

Šaptač nudi ekskluzivni popust na njihov hit proizvod!

Promo kod: SAPTACPROMO

 

Ispunite kratki upitnik i ostvarite brojne pogodnosti
kao član Udruge eCommerce Hrvatska.

Samo za prvih 100 web trgovaca

eCommerce Hrvatska

|

at
Vidi sve postove autora >

Komentari

Jedan odgovor na “Pssst! Šaptač cipelama otkriva dobro čuvanu tajnu”

  1. Dejan napisao:

    Uvijek sam govorio da tko prvi napravi kvalitetni webshop za ženske cipele ima da pomete hrvatsko tržište u vrlo malom roku.
    Iz viđenog vidim veliki potencijal i iskreno Vam želim sve najbolje u budućem radu.
    Pohvale Šaptačicama i šaptačima…

PRIJAVA NA NEWSLETTER

Želiš poboljšati svoj ecommerce biznis? Primaj naše novosti i savjete na email.

  •  *