Kako pokrenuti web shop i kome se to uopće isplati

vodič-za-online-prodaju

Kako pokrenuti web shop i kome se to uopće isplati

Broj web trgovina, web kupaca, ali i povjerenja u online trgovine se povećava svake godine. Ako se bavite trgovinom, a još uvijek nemate svoj web shop, vjerojatno gubite više nego što možete zamisliti. Saznajte što sve morate znati prije pokretanja web shopa i eliminirajte početničke greške koje bi vas mogle skupo stajati.

NAPOMENA: vodič za pokretanje web trgovine možete preuzeti na kraju članka

Kupuju li Hrvati uopće online

Iako Hrvati još uvijek preferiraju odlazak u fizičke poslovnice, istraživanje koje je napravio Gemius pokazalo je da 28 % Hrvata kupuje online, a čak 59 % nas istražuje proizvode online prije kupovine. Također, iskustva web trgovaca (izvor: netokracija.com) su pokazala da kvalitetan web shop može značajno povećati broj posjeta u fizičke poslovnice.

Kupuju li hrvati online

Koliko Hrvati troše online

Ne postoji službena statistika online potrošnje u Hrvatskoj, no prema Gemiusu, više od polovice Hrvata potroši između 1000 i 5000 kn godišnje na online kupovinu.

koliko hrvati troše online

Online kupovina je u svijetu najpopularnija u Kini i SAD-u, dok u Europi dominiraju Njemačka i Ujedinjeno Kraljevstvočiji kupci potroše online čak 500 puta više o Hrvatskih (izvor: ecommerce-europe.eu).

Black Friday – praznik za kupce

Prema podacima Google trendsa, Hrvati su proteklih 7 dana zatrpali Google upitima za “black friday”, što svjedoči o njegovoj popularnosti čak i kod nas. Podaci o zaradi od ovog  “praznika za kupce” u RH ne postoje, no ako pogledamo američke statistike, možemo vidjeti da mu popularnost raste iz godine u godinu.

black-friday-potrosnja

Prema američkoj nacionalnoj trgovačkoj udruzi, između Black Fridaya i Božića u SAD-u se ostvari čak 30 % ukupne godišnje prodaje!

10 pitanja koja si morate postaviti prije pokretanja web shopa

Najveći problem hrvatskih trgovaca je nedostatak informacija i znanja potrebnog za pokretanje internetske trgovine. Osim šume zakona u kojima se morate snaći, a u kojima vam može pomoći službena brošura Ministarstva  Gospodarstva (PDF), potrebno je:

  • odabrati i razviti optimalnu platformu za web prodaju
  • odabrati i implementirati načine plaćanja
  • odabrati i jasno iskomunicirati način dostave odnosno preuzimanja robe
  • odrediti voditelja web shopa
  • napraviti plan promocije web shopa

Sve ovo zahtijeva od vas da uložite svoje vrijeme, ljude, sredstva… Ako u startu donesete krivu odluku i odaberete web shop platformu, izvođača, Payment gateway providera ili pak logističku službu koji ne odgovaraju vašim zahtjevima – vrlo je vjerojatno da ćete potrošiti više nego što ste trebali, a prodavati manje nego što ste očekivali.

Upravo zbog toga sam odlučio ponuditi konzultacije koje će vam pomoći kod donošenja pravilnih odluka. Prije dogovora termina za konzultacije potrebno je odgovoriti na 10 pitanja pomoću kojih ću vam dati smjernice za pokretanje web shopa po vašoj mjeri.

Napravite web shop po mjeri

Ispunite kratki upitnik s 10 pitanja koja si morate postaviti prije pokretanja web shopa i dogovorite konzultacije s Marcelom!

Marcel Majsan

| Ecommerce, Content Strategy

at eCommerce Hrvatska, Span
Vidi sve postove autora >
Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije