Kako pokrenuti web shop i kome se to uopće isplati

vodič-za-online-prodaju

Kako pokrenuti web shop i kome se to uopće isplati

Broj web trgovina, web kupaca, ali i povjerenja u online trgovine se povećava svake godine. Ako se bavite trgovinom, a još uvijek nemate svoj web shop, vjerojatno gubite više nego što možete zamisliti. Saznajte što sve morate znati prije pokretanja web shopa i eliminirajte početničke greške koje bi vas mogle skupo stajati.

NAPOMENA: vodič za pokretanje web trgovine možete preuzeti na kraju članka

Kupuju li Hrvati uopće online

Iako Hrvati još uvijek preferiraju odlazak u fizičke poslovnice, istraživanje koje je napravio Gemius pokazalo je da 28 % Hrvata kupuje online, a čak 59 % nas istražuje proizvode online prije kupovine. Također, iskustva web trgovaca (izvor: netokracija.com) su pokazala da kvalitetan web shop može značajno povećati broj posjeta u fizičke poslovnice.

Kupuju li hrvati online

Koliko Hrvati troše online

Ne postoji službena statistika online potrošnje u Hrvatskoj, no prema Gemiusu, više od polovice Hrvata potroši između 1000 i 5000 kn godišnje na online kupovinu.

koliko hrvati troše online

Online kupovina je u svijetu najpopularnija u Kini i SAD-u, dok u Europi dominiraju Njemačka i Ujedinjeno Kraljevstvočiji kupci potroše online čak 500 puta više o Hrvatskih (izvor: ecommerce-europe.eu).

Black Friday – praznik za kupce

Prema podacima Google trendsa, Hrvati su proteklih 7 dana zatrpali Google upitima za “black friday”, što svjedoči o njegovoj popularnosti čak i kod nas. Podaci o zaradi od ovog  “praznika za kupce” u RH ne postoje, no ako pogledamo američke statistike, možemo vidjeti da mu popularnost raste iz godine u godinu.

black-friday-potrosnja

Prema američkoj nacionalnoj trgovačkoj udruzi, između Black Fridaya i Božića u SAD-u se ostvari čak 30 % ukupne godišnje prodaje!

10 pitanja koja si morate postaviti prije pokretanja web shopa

Najveći problem hrvatskih trgovaca je nedostatak informacija i znanja potrebnog za pokretanje internetske trgovine. Osim šume zakona u kojima se morate snaći, a u kojima vam može pomoći službena brošura Ministarstva  Gospodarstva (PDF), potrebno je:

  • odabrati i razviti optimalnu platformu za web prodaju
  • odabrati i implementirati načine plaćanja
  • odabrati i jasno iskomunicirati način dostave odnosno preuzimanja robe
  • odrediti voditelja web shopa
  • napraviti plan promocije web shopa

Sve ovo zahtijeva od vas da uložite svoje vrijeme, ljude, sredstva… Ako u startu donesete krivu odluku i odaberete web shop platformu, izvođača, Payment gateway providera ili pak logističku službu koji ne odgovaraju vašim zahtjevima – vrlo je vjerojatno da ćete potrošiti više nego što ste trebali, a prodavati manje nego što ste očekivali.

Upravo zbog toga sam napravio kratki vodič koji će vam pomoći kod donošenja pravilnih odluka, a koji se sastoji od 10 pitanja koje si morate postaviti prije pokretanja web trgovine.

Vodič za pokretanje web trgovine

Online kupovina postaje sve popularnija – sada je pravo vrijeme da pokrenete svoj web shop. 

privacy Vaši podaci su 100 % sigurni s nama

Marcel Majsan

| Ecommerce, Content Strategy

at eCommerce Hrvatska, Span
Vidi sve postove autora >

PRIJAVA NA NEWSLETTER

Želiš poboljšati svoj ecommerce biznis? Primaj naše novosti i savjete na email.

  •  *