Znate li što i kako kupuje hrvatski kupac?

dpd istraživanje web trgovina

Znate li što i kako kupuje hrvatski kupac?

29.03.2017 Podijeli:

Hrvati najviše kupuju odjeću; kupovina sportske opreme i malog namještaja ima najveći potencijal za rast, proučite rezultate velikog istraživanja DPD Group!

Što Hrvati najviše kupuju?

U skladu s europskim trendom i u Hrvatskoj je moda vodeći segment, dok mali kućanski namještaj i sportska oprema, čini se, nude najveći prostor za rast, pokazuju rezultati istraživanja koje je provela DPDgroup.

Odmah nakon odjeće, većina prosječnih e-kupaca odlučuje se na kupovinu high-tech/elektronike, a „Heavy buyers“, odnosno veliki potrošači, uglavnom se odlučuju na kupovinu proizvoda za ljepotu i njegu. Zanimljiv je podatak da hrvatski Millennialsi pretežno kupuju proizvode iz segmenta mode i zdravlja, dok e-kupci iz ruralnih područja kupuju više kućanskih aparata i igračaka od e-kupaca iz većih gradskih sredina.

Kina i dalje prva

Kako je, za razliku od zrelih tržišta poput britanskog, njemačkog ili poljskog, u Hrvatskoj eCommerce ponuda još uvijek u fazi nastajanja, logičan je visok udjel e-kupaca koji su barem jednom kupovali na nekim od brojnih inozemnih web trgovina. Kod hrvatskih e-kupaca taj udio je posebno visok (čak 79%). Kada govorimo o kupovini putem stranih web trgovina i naručivanju proizvoda iz inozemstva, prvo mjesto zauzima Kina.

eBay je prvi izbor

Po kriteriju istraživanja prema kojem se od hrvatskih e-kupaca tražilo da navedu posljednju stranicu na kojoj su izvršili kupovinu, rezultati DPDgroup pokazuju kako je eBay daleko ispred ostalih trgovina: koristi se čak 3 puta više od druge stranice na rang listi (ekupi).

Koliko su zadovoljni?

Od ukupnog broja ispitanika, 68% e-kupaca smatra da je njihova posljednja online kupnja bila obavljena s lakoćom, a čak ih je 97% bilo zadovoljno s iskustvom online kupovine. Osim toga, većina ispitanika se izjasnila kako posljednje proizvode kupljene putem online kupovine namjeravaju nastaviti kupovati na isti način.

Čak 97 posto kupaca je zadovoljno iskustvom online kupovine

Samo 16 posto koristi tablete

Internet kupovina uglavnom se odvija putem stolnih računala, pametne telefone uglavnom koriste Heavy Buyers i Millennials, dok svega 16% e-kupaca koristi tablete. Kada je riječ o naručivanju putem tableta i/ili smartphonea, hrvatski korisnici više upotrebljavaju internet preglednik nego aplikacije.

Kakvu dostavu žele?

Velik broj hrvatskih e-kupaca navelo je da je dostava za njih bila besplatna (67%). Većina ih preferira dostavu na kućnu adresu (81%), dok se na drugome mjestu nalazi dostava u poštanski ured (iako daleko iza prve kategorije sa svega 9%). Ipak, alternativna mjesta dostave imaju veliki potencijal rasta, posebice u kategoriji Heavy Buyersa.

Što najviše vraćaju?

Ukupno gledano, u Hrvatskoj je relativno mali broj povrata paketa, svega 4% Hrvata vratilo je proizvode su u posljednje vrijeme kupili online. Prvenstveno je riječ o povratu obuće.
Predložene opcije isporuke/vraćanja proizvoda, a posebno isporuka sljedećeg dana motivirat će kupce na kupovinu proizvoda putem web shopa, pokazuju rezultati istraživanja DPDgroup.

 

Gdje je prostor za rast?

U Hrvatskoj udio online kupnje u sveukupnoj kupovini iznosi 6% i, kao što slučaj sa svim tržištima u usponu, nalazi se ispod europskog prosjeka koji iznosi 9,6%. Ipak, upravo taj podatak daje nadu za daljnji rast tržišta.
Iako je Hrvatska relativno dobro pokrivena internetom (74%), udio korisnika koji redovito kupuju online je znatno niži (40%). Tek nešto više od polovine korisnika internet (54%) kupuje online što znači da hrvatsko tržište ima potencijal za pretvaranje korisnika interneta u e–kupce.

 

Istraživanje eShopper Barometar DPDgroup provedeno je tijekom 2016. u 21 europskoj zemlji. U Hrvatskoj je metodom intervjua ispitan uzorak od 805 kupaca, među kojima je 58% žena i 42% muškaraca. Prema dobnoj strukturi 48 % ispitanika je dobi od 18-34 godine, 42 % dobi od 35-54 godine, dok je svega 9% starije od 55 godina. Zanimljiv je podatak o primanjima koji govori kako 65% ispitanika ima niža primanja, dok njih 35% ima viša primanja. Većina e-kupaca živi u urbanim središtima (88%), dok ih je 12% iz ruralnih sredina.

 

Ispunite kratki upitnik i ostvarite brojne pogodnosti
kao član Udruge eCommerce Hrvatska.

Samo za prvih 100 web trgovaca

 

Foto: DPDGroup

PRIJAVA NA NEWSLETTER

Želiš poboljšati svoj ecommerce biznis? Primaj naše novosti i savjete na email.

  •  *