Pregled tjedna: eCommerce Europe

Pregled tjedna: eCommerce Europe

21.04.2017 Podijeli:

U suradnji s Ecommerce Foundation čiji smo ponosni partner objavljujemo pregled najvažnijih business vijesti tjedna

Otto koristi AI kako bi smanjio povrat robe

Otto, najveća njemačka ecommerce tvrtka, koristi AI kako bi poboljšala svoje online aktivnosti. Zahvaljujući tehnologiji razvijenoj u CERN-u, Otto je uspio drastično smanjiti povrat, piše Economist objašnjavajući kako ta tvrtka koristi naprednu tehnologiju da bi premostila kapacitete svojih uposlenika i smanjila povrat robe što je tu tvrtku stajalo milijune eura godišnje.

Analiza podataka pokazala je da će kupci najrjeđe i najmanje vraćati proizvode ako im stignu kroz dva dana. Također, kupci vole dobiti sve što su naručili odjednom. Da bi pomirili te dvije stvari, u Ottu su pronašli rješenje pretpostavljajući unaprijed što će kupci naručiti tako da proizvode drugih kompanija mogu naručivati unaprijed.

Njihov program analizira oko 3 milijarde ranijih transakcija i oko 200 varijabli poput prošlih kupovina, pretraga na stranici do vremenske prognoze.

Taj sustav sada s 90-postotnom točnošću prognozira što će se prodati u sljedećih 30 dana, tako da Otto može od trećih strana i brendova automatski naručivati oko 200.000 artikala svakog mjeseca bez ljudske intervencije.

Taj je sistem pomagao kompaniji da reducira povrat proizvoda za 2 milijuna artikla godišnje. Economist piše kako AI u trgovini poboljšava postojeći radni proces. „U Ottu nitko nije dobio otkaz zbog novog AI pristupa, naprotiv, zaposleno je još više ljudi“, piše Economist.

Španjolska: Online prodaja igračaka narasla za 60 posto

Sve više španjolskih korisnika kupuje igračke online, a taj se broj povećao za 60 posto u prošloj godini. U tom segmentu eCommerce pokazuje značajno veći rast od fizičkih trgovina, pokazuju podaci NDP Group.

“Iako smo daleko od rezultata online prodaje na britanskom njemačkom ili francuskom tržištu rast je vrlo snažan“, kaže Fernando Pérez, direktor španjolske NPD Group .

Promocija je ključni motivator online kupovine igračkama u Španjolskoj. Kada se igračke kupuju offline djeca su ta koja utječu na izbor proizvoda, dok u e-kupovini glavni utjecaj na odluku imaju vrsta proizvoda i cijena.

Španjolski korisnici kupuju igračke online jer je im je to, kako navode u istraživanju, ‘komforno’, ‘nudi se dobar izbor brendova i proizvoda’, ‘igračka je jeftinija’… Druga zanimljiva razlika između fizičke i web trgovine je u tome što online kupuju konzumenti sa srednjom i visokom kupovnom moći. Također, 40 posto online kupaca igračaka čine muškarci.

FT 1000: HelloFresh je najbrže rastuća europska kompanija, Nanobit na 404. mjestu

HelloFresh, njemačka eCommerce tvrtka, prva je na popisu 1000 najbrže rastućih europskih kompanija prema istraživanju Financial Timesa.

Kriterij izbora su bile kompanije koje su postigle najveći postotak rasta prihoda između 2012. i 2015. godine. „Nove inovativne i brzorastuće kompanije motor su europske ekonomije u 21. stoljeću jer generiraju nova radna mjesta i održavaju kompetitivnost Europe“, piše Financial Times.

Od 1000 kompanija na popisu FT-a, 78 ih ima središte u Londonu što čini britanski glavni grad pravim hubom inovacije i trgovine. Slijedi Pariz s 45 kompanija, Milano (34) i Berlin (32). Na prestižni se popis plasirala samo jedna tvrtka iz Hrvatske: Nanobit se našao na 404. mjestu od 1000 brzorastućih europskih kompanija.

Nizozemska: eCommerce vrijedan 20,16 milijardi eura

Prošle je godine ecommerce u Nizozemskoj bio vrijedan 20,16 milijardi eura, navodi Ecommerce Report The Netherlands 2017.

Nizozemska tako ostaje vrlo atraktivno online tržište budući da je unatoč relativno malom broju stanovnika (17 milijuna), penetracija interneta gotovo 94 posto, a BDP per capita iznosi 40.900 eura.

Prošle su godine Nizozemci potrošili 20.16 milijardi eura online od čega je 75 posto potrošeno na usluge poput turizma i osiguranja. U ovoj se godini očekuje rast eCommerca od 20 posto što bi rezultiralo tržištem vrijednim 24 milijardi eura.

Prošle je godine 15,2 milijuna online shoppera potrošilo u prosjeku 1.242 eura. Registrirano je preko 32.000 online trgovina u Trgovačkoj komori, no procjenjuje se da je taj broj puno veći te da u toj zemlji djeluje više od 50.000 web trgovina.

Za nizozemske cross-border kupce najpopularnija zemlja kupovine je Kina.

Nova zvijezda na tržištu: Shop Apotheke Europe

Shop Apotheke Europe, online OTC ljekarna, u prvom je kvartalu ove godine zabilježila rast prihoda od 64.3 milijuna eura. Prošle je fiskalne godine stopa rasta bila 41 posto. Rast zahvaljuju međunarodnoj ekspanziji, pogotovo nakon uspješne akvizicije online ljekarne Farmaline.

Shop Apotheke Europe je online ljekarna koja operira na tržištima u Njemačkoj, Austriji, Francuskoj, Italiji, Belgiji, Španjolskoj i Nizozemskoj. U Njemačkoj je tržišni lider koji nudi preko 100.000 proizvoda za svojih 1.8 milijuna aktivnih korisnika.

 

Ispunite kratki upitnik i ostvarite brojne pogodnosti
kao član Udruge eCommerce Hrvatska.

Samo za prvih 100 web trgovaca

 

Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije