Intervju s Yvesom Delmasom: Saznali smo zašto Hrvati vole dostavu iz Kine i hoće li za nekoliko godina iznad naših glava letjeti dronovi

Yves Delmas DPD

Intervju s Yvesom Delmasom: Saznali smo zašto Hrvati vole dostavu iz Kine i hoće li za nekoliko godina iznad naših glava letjeti dronovi

06.09.2017 Podijeli:

O tome da smo zadnjih nekoliko godina napokon intenzivno počeli uživati u blagodatima online šopinga priča se na sva vrata. Poznato je da najčešće kupujemo odjeću i obuću, zatim raznu tehniku i elektroničke uređaje, dok treće mjesto zauzimaju proizvodi za ljepotu i zdravlje.

No, isto je tako poznato da volimo naručivati iz Kine. Zašto je tome tako te kakvi su trendovi koji će oblikovati našu skoru budućnost pitali smo glavnog operativnog direktora DPD grupe za Europu, Yvesa Delmasa.

 

Čak 60% nas naručuje iz Kine, ALI…

Ako ste mislili da naručujemo samo i jedino iz Kine, prevarili ste se. Ispred Kine ponosno iskače ipak naša Europa, iz koje Hrvati i Hrvatice naručuju u 72% slučajeva. Nekoliko je razloga tome zašto Europa prednjači: dostava iz Kine čeka se često više od tri tjedna, ali je i kvaliteta raznih elektroničkih uređaja upitna (barem kod onih jeftinijih proizvoda). Drugim riječima, recimo da smo nestrpljivi, a također naručene proizvode volimo dobiti na kućni prag, bez dodatnog odlaska u obližnji poštanski ured. Ako treba, za to ćemo stisnuti zube i hrabro platiti digital walletom, iako nam je plaćanje pouzećem draže (što je tipično za zemlje koje su bile ili su još uvijek pogođene krizom). Usporedbe radi, plaćanje karticama (Mastercard, Visa…) kod domaćih je potrošača tek na trećem mjestu.

 

 

Yves Delmas sve to ipak smatra normalnim. Pojasnio je kako mi volimo u tolikom postotku još uvijek naručivati iz Kine jer je dostava besplatna ili jeftina. No, skrenuo nam je pažnju i na to da DPD-ove usluge dostave u Hrvatskoj zapravo nisu skupe, uzmemo li u obzir svu potrebnu logistiku – od održavanja dostavnih vozila, radne snage u depoima, dostavljače, službu za korisnike i slično – koja je potrebna da se paket iz, na primjer Zagreba, dostavi u Dubrovnik. Kada sve te stavke uzmemo u obzir, cijena dviju zagrebačkih kava, koliko ćemo platiti dostavu paketa od dvije kile na spomenutoj relaciji, zaista ne zvuči puno.

 

Veći izazov ipak im predstavlja brzina dostave u Hrvatskoj, koja je zbog specifičnog oblika zemlje i slabije cestovne povezanosti (mnoštvo otoka) nešto sporija nego u većini ostalih europskih zemalja. Drugim riječima, nije moguće poslati paket iz Splita i očekivati da će odmah drugi dan ili čak u istome danu doći do Njemačke. Stoga DPD planira u Hrvatskoj sljedeće godine jedan novi projekt – ekspresnu dostavu avionom (usluga DPD International Express). Gospodin Igor Jakovljević, regionalni direktor za Hrvatsku i Sloveniju, potvrdio je ovu najavu te dodao kako će nova usluga omogućiti dostavu paketa u EU unutar 24 sata, dok u ostale dijelove svijeta u najbrže moguće vrijeme, ovisno o destinaciji. Novitet neće utjecati na cijenu dostave koju plaćaju kupci, nego još bržu isporuku njihovih paketa diljem svijeta. Da zaokružimo priču, trenutno DPD u Hrvatskoj bilježi rast od oko 30 posto u domaćoj i preko 50 posto u međunarodnoj dostavi, a dodatna poboljšanja na kojima kontinuirano rade pozitivno će utjecati na taj trend.

 

Iako su dronovi već u zraku, DPD se više pouzdaje u male lokalne centre

 

 

No, pitanje koje nas je najviše zanimalo ipak je bilo vezano za – dronove. Pitali smo Delmasa hoće li hrvatskim nebom uskoro letjeti kurirski dronovi, a sudeći po njegovim reakcijama, čini se kako ćemo se još načekati.

Pojasnio je: Kontinuirano radimo na razvoju dostave dronovima i izveli smo već nekoliko dostava na udaljenosti od 15 kilometara. Ipak, kada su u pitanju dronovi moramo se suočiti s nizom izazova, od toga kako u dron pohraniti što više paketa, do pitanja o legalnosti toga da dronovi svakodnevno lete iznad naših glava, a naposljetku i regulacije dronovskog zračnog prometa.

Za sada, čini se, Delmas više vjeruje raznim mini centrima lociranima širom Lijepe naše, kao i samoupravljačkim dostavljačkim kombijima koji će u budućnosti voziti pakete od centra do krajnjeg kupca.

 

 

Načini dostavljanja i kurirske službe još će se više izmijeniti u budućnosti, uvjeren je Delmas. Prema njegovim procjenama, izravna B2C kupnja u budućnosti će činiti 70% svih dostava, dok B2B samo 30%. S obzirom na spomenuti razvoj tehnologije, smatra da će se vrijeme dostave dodatno skratiti, a u jednom trenutku dostava unutar jednoga dana (koja se za sada ipak još uvijek smatra premium uslugom) postat će standardna usluga.

Budući da je DPD trenutno druga dostavna tvrtka u Europi, s udjelom od 25% tržišta kada je u pitanju cestovna dostava, nema razloga da ne povjerujemo u ove argumentirane pretpostavke.

Ako želite znati kako kvalitetom dostave možete utjecati na povećanje online prodaje, pridružite nam se sljedeći utorak 12.9. na eCommerce Meetupu u Zagrebu!

Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije