Najčešća pitanja budućih web trgovaca

Najčešća pitanja budućih web trgovaca

Bez obzira što još uvijek ne znamo koji je točan broj web trgovina u Hrvatskoj, činjenica je da interes za online prodajom raste iz dana u dan. Tome svjedoče i brojni upiti koje mi iz Udruge svaki dan primamo putem emaila, te smo zbog toga odlučili javno odgovoriti na 4 najčešća pitanja koja nam budući web trgovci postavljaju.

Koliko košta izrada web shopa za male, srednje, odnosno velike poduzetnike?

Činjenica je da Hrvati još uvijek više vjeruju klasičnim “brick’n’mortar” trgovinama, pa su stoga ljudi nekako više skloni uložiti u iste, jer su one kao “sigurniji biznis”.  No zašto mislite da se ne isplati uložiti isto, ako ne i više u online trgovinu, koja potencijalno može imati puno veći promet od bilo koje fizičke trgovine?

Potpuno funkcionalni web shop možete dobiti već za 10-ak tisuća kuna, no to najčešće podrazumijeva korištenje nekog predloška koji vjerojatno koristi puno web trgovaca. Također, morate biti svjesni da za te novce nećete dobiti “sustav po mjeri”, nego ćete iskoristiti mogućnosti koje vaša platforma/tema nudi. No nemojte me krivo shvatiti – uz precizan plan, pravilan odabir platforme  i nekoliko dobrih pluginova, moguće je napraviti vrlo kvalitetan shop. Ipak, za one s malo više zahtjeva, prosječna cijena kreće se od nekih 40 do 100 tisuća kuna, dok razvoj najzahtjevnijih sustava može stajati i puno više od toga.

Na što posebno treba obratiti pažnju kod pokretanja web trgovine?

Treba paziti na jako puno detalja, jer ako u startu donesete krivu odluku i odaberete webshop platformu, izvođača, Payment gateway providera ili pak logističku službu koji ne odgovaraju vašim zahtjevima – vrlo je vjerojatno da ćete potrošiti više nego što ste trebali, a prodavati manje nego što ste očekivali.

Uzmimo za primjer web trgovca koji je odabrao izvođača koji nudi svoje “custom rješenje”, no trgovac nije dovoljno jasno definirao svoje zahtjeve u startu pa je “obična integracija s njihovim ERP-om stajala više od cijelog web shopa”. Što se čudite? Ako odlučite uzeti platformu za koju ne postoji odgovarajući modul u otvorenoj prodaji, developeri ga moraju ručno razviti. A ponekad taj proces može zahtjevati i nekoliko stotina developerskih sati (a znamo da oni nisu jeftini).

Dakle, najvažnije je NA POČETKU jasno definirati zahtjeve prema vlastitim ciljevima, te prema tome odabrati platformu, payment gateway providere, logističku službu, loyalty program itd. Osobno uvijek predlažem zapošljavanje educiranog voditelja web shopa, iako uz malo truda, volje i vremena možete puno naučiti i sami. Ako želite ići ovim putem, svakako pročitajte vodič na temu “Kako pokrenuti web shop i kome se to uopće isplati”.

Također, nemojte zaboraviti uskladiti svoj web shop sa zakonom, jer se čak i najmanja pogreška kažnjava s minimalno 10 000 kn. Ako želite znati više, preuzmite vodič u članku “Zašto se kažnjavaju web trgovci“.

Koje sve troškove treba uključiti u poslovni plan za izradu web shopa?

Troškovi ovise, kao i u svakom biznisu, o ciljevima i željama trgovca. Ako izuzmemo osnovnu opremu za rad, troškove radnog mjesta i plaće zaposlenika, mali trgovac će za pokretanje i vođenje online prodaje imati:

  • troškove izrade i održavanja web shopa (od 10 do 50 tisuća kn/god)
  • troškove domene i hostinga (od 1000 do 10 000 kn/god)
  • troškove payment gateway providera i kartičara (ovisi o prodaji i provizijama, dakle raste s prihodima)
  • troškove pakiranja i dostave (ovisi o količini i težini poslanih paketa, za RH je prosječna cijena od 20 do 40 kn po paketu)
  • troškove oglašavanja (investirajte barem 20 % od online prometa u oglašavanje)

Da, trošak oglašavanje ide pod “osnovne troškove”.  Što će vam web trgovina, ako je nitko neće posjetiti? Ipak, ovaj trošak (oglašavanja) se može značajno smanjiti/optimizirati uz zapošljavanje educiranog voditelja web shopa ili ulaganje u vlastitu edukaciju, jer jedino na taj način možete dovesti CILJANU publiku na svoj web shop.

Ako odlučite sami raditi marketing za vaš web shop, predlažem da pročitate moj “Ultimativni vodič za povećanje online prodaje na web shopu“.

Postoje li već gotova rješenja za web shopove i koja bi to bila?

Naravno da postoje. Ako tek počinjete i još uvijek niste sigurni je li online prodaja za vas, uvijek možete isprobati neki marketplace poput Abrakadabre ili Bazzara, koji će za vas osigurati platformu, logistiku i marketing – za određenu proviziju. Na sličan način funkcioniraju i veliki Ebay odnosno Amazon. Ove sustave koriste čak i mnogi “veći igrači”, pogotovo distributeri određenih brendova, koji na taj način proširuju doseg svoje publike.

Također, postoje i gotove web shop platforme, poput Shopifya, koji omogućuju potpunim početnicima da uz minimalni trošak (cca 200 kn/mj) sami izrade vlastiti web shop i testiraju interes za svojim proizvodima. Tada i dalje na vama ostaje organizacija logistike, oglašavanja, naplate i slično. Uzmite u obzir da ovu platformu danas koriste mnogi shopovi koji prodaju diljem svijeta, pa se iz iste može napraviti i “ozbiljan web shop”. Ako želite znati više, pročitajte iskustvo prodaje putem Shopify platforme jednog od članova Udruge eCommerce Hrvatska (e-radionica.com).

Važno je spomenuti i daleko najpopularnije platforme za online prodaju u RH – Njuškalo i Facebook. Ipak, obzirom da ih mnogi koriste za prodaju u “sivoj zoni” ili čak potpuno ilegalno, mi iz Udruge eCommerce Hrvatska ih ne možemo preporučiti kao glavne kanale prodaje. Što ne znači da ne mogu biti odlične kao podrška vašem glavnom, zakonski usklađenom web shopu.

Želite poboljšati web prodaju? Budite među 100 najbržih

Činjenica je da još uvijek ne znamo koje tehnologije najčešće koriste hrvatski web trgovci i na kojim područjima postoji najviše potencijala za razvoj, odnosno što se najviše isplati prodavati online i na koji način. Stoga smo odlučili organizirati prvo istraživanje web trgovina u sklopu Udruge eCommerce Hrvatska i nakon toga vam otkriti kako stojite u usporedbi s konkurencijom.

A u znak zahvale za ispunjavanje upitnika odlučili smo vam pokloniti…

…potpuno BESPLATNO članstvo u Udruzi!

Podsjećamo, kao član Udruge dobivate korisnički račun na našem webu što znači da ćete moći

✓ besplatno objaviti oglas svoje web trgovine

✓ besplatno objavljivati oglase za posao

✓ koristiti pogodnosti svih naših partnera

✓ ostvariti 30 % popusta na radionice za web trgovce u organizaciji Udruge

Sve što trebate napraviti je ispuniti online prijavnicu na plavom linku niže i odgovoriti na nekoliko kratkih pitanja koja će vam oduzeti maksimalno 5 minuta vašeg vremena.

 

Učlanite se ODMAH - potpuno besplatno!Ponuda vrijedi samo za prvih 100 web trgovaca koji ispune upitnik.

Marcel Majsan

| eCommerce Consultant

at eCommerce Hrvatska, CTA
Vidi sve postove autora >
Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije