Lekcija iz Replaya: Misli mobilno, isplati se

Lekcija iz Replaya: Misli mobilno, isplati se

Za mjesec dana nova Replay online trgovina slavi prvi rođendan i to s jako dobrim rezultatima.

„Prvi web shop smo otvorili u siječnju 2014., a novi je lansiran u lipnju prošle godine“, kaže Tamara Nezirović, voditeljica Replayeve online operacije.

Taj je talijanski modni brend na hrvatskom tržištu prisutan već 20 godina otkako je domaća tvrtka Reverto otvorila prvi Replay store u Splitu. Već 16 godina koliko su generalni zastupnik Replaya za Hrvatsku i BiH kontinuirano investiraju kako bi ta modna kuća koja odijeva igrače Barcelone a u godišnjoj kolekciji ima u prosjeku tisuću komada bila prepoznatljiva domaćem kupcu.

„Od prvog storea otvorenog u Splitu 2001. godine do danas razgranali smo našu prodajnu mrežu na sedam fizičkih storeova te jednu online trgovinu. Replay storeovi fizički su prisutni u Zagrebu, Splitu, Zadru, Rijeci i Dubrovniku, te Svetom Križu Začretje gdje imamo otvoren outlet dućan u kojemu se mogu kupiti komadi iz prijašnjih kolekcija.“

No eCommerce operacija donijela je već sjajne rezultate.

„U posljednjih godinu dana, otkako smo lansirali novi web, naša online trgovina bilježi snažan i konstantan rast tako da je sada web shop po prometu naš treći dućan. Ispred njega su samo dva dućana u jakim shopping centrima“, kaže Tamara.

„Zanimljivo, najveća dolaznost i najveći broj transakcija se događa preko mobitela. Čak 70 posto!“

U Globaldizajnu koji je za Replay radio novi dizajn web shopa kažu da su ga radili s posebnim naglaskom na pretraživanje s mobilnih uređaja i tableta.

„S obzirom na to da preko 70 posto kupaca i korisnika postojećeg Replay web shopa pretražuje, odrađuje proces kupovine i pristupa web shopu s mobilnih uređaja, smatrali smo da je vrlo dobra ideja prilagoditi web shop verzijama mobilnih uređaja, što se u konačnici pokazalo uspješnim i korisnim“, kažu u Globaldizajnu.

U Replayu su na taj podatak posebno ponosni.

„Treba se odvažiti kupiti proizvod od 1.500 kuna preko mobitela. Nama je dolaznost preko mobitela u ožujku ove godine bila viša od 70 posto, a konstantno je dvostruko viša od dolazaka s računala i tableta“, ističe Tamara.

„Naš mobile uspjeh objašnjavam činjenicom da je naša stranica mobile responsive. Pazimo na to da se može učitati sa svih uređaja, odnosno browsera te pri svakoj izmjeni ili poboljšanju na webu radimo i na tome da je funkcionalno i dobro prilagođeno korisnicima na svim mobitelima. Zanimljiv je i podatak da se najviše sesija dogodi s mobitela koji imaju rezolucije 360×640, 375×667, 320×658.“

Kada bi radila inventuru protekle godinu od lansiranja web trgovine, Tamara bi izdvojila jedan savjet: nađite dobre programere jer dok stranica ne zaživi, kaže, nemate pojma što ste napravili.

„Teško je znati na koje ćete sve nevolje i nedaće naići i zato pronađite dobre stručnjake koji znaju koje zamke morate izbjeći. Web shop je jedna vrlo živa stvar koja se može unaprjeđivati na dnevnoj bazi. Da bi bio funkcionalan i privlačan kupcima zahtjeva vrlo česte analize različitih komponenti kako bi se promjene u svrhu poboljšanja prodaje radile u pravom trenutku.“

U Globaldizajnu opisuju kako su da bi postigli što kvalitetniju funkcionalnost web shopa, napravili mogućnost online sinkronizacije s knjigovodstvenim sustavom te dostupnost prikaza trenutnih stanja svih artikala po tipovima, veličinama…

„Web shop je spojen na loyalty sustav, integriran je sustav promo kodova koji je spojen s knjigovodstvenim sustavom, dostupne su posebne landing stranice za rasprodaje, outlet te posebne prigodne prodaje.“

Ekipu Replay web trgovine veseli što se u Hrvatskoj kupci polako navikavaju na online trgovinu, a po količini telefonskih poziva zaključuju da mnogi još uvijek nisu dovoljno informirani o e-kupnji te da još uvijek nemaju dovoljno povjerenja.

„Zanimljiva je i činjenica da kupci najviše biraju plaćanje pouzećem, a tek onda kreditnim karticama“, veli Tamara.

Njihova prosječna korisnica na webu je žena između 25 i 45 godina, zaljubljenica u modu i Replay, prezaposlena da obilazi dućane.

„Najviše narudžbi s našeg weba ide za Zagreb i Split, ali to istodobno ne utječe na prodaju u našim fizičkim dućanima u tim gradovima.“

„Hit proizvod su zapravo cipele, jer se one najlakše prodaju. Naime, svatko tko je ikada obuo Replayeve cipele ili sandale zna svoj broj pa se lakše naručuju nego traperice. Drugi bestseller su torbe.“

Procjenjuju da je njihovim kupcima besplatna dostava iznad 200 kn, mogućnost povrata i besplatna zamjena dodatni vjetar u leđa da nabave željeni komad odjeće.

Raspolažu s velikom bazom od 17.000 pretplatnika na newsletter i taj im se kanal pokazao najuspješnijim.

„Pokazalo se da je postotak konverzije preko newslettera izvrstan. To su korisnici koje zanima naš brend i naši proizvodi. Šaljemo ga jednom tjedno, osim kada imamo posebne akcije ili poput ovotjedne Touch kampanje. Prema našim statistikama newsletter ima najbolju konverziju od svih izvora s kojih ljudi dolaze na naš web, iza toga je Google organic, ali s Google organica se dogodi najviše transakcija. Marketing web shopa se bazira isključivo na digitali koju smo povjerili Arboni.“

 

Ključni izazovi: kako su premostili potrebu da jeans uvijek želimo isprobati, te činjenicu da je cijena para traperica u Replayu viša nego u drugim trgovinama?

„Imamo modele koji se ponavljaju, pa će se onda kupci lakše odvažiti kupiti jeans preko weba. Mislim da danas svaka prosječna žena ima između 10 i 20 modela traperica u ormaru. Ne mislim nužno na naš brand, moda se brzo mijenja, ponuda je velika, Hrvatice su modno osviještene žene. Ako u ponudi imate fantastičan komad odjeće koji oduševi na prvi pogled, cijena nikada neće biti presudna, a u Replayu je puno takvih komada“, kaže Tamara.

 

 

Dobre ocjene iz središta modnog diva

Replay se etablirao kao brand koji u 36 godina otkako je na tržištu promovira svoje proizvode pod egidom buntovništva i demokratičnosti jeansa, no poznato je da u poslovanju ne ostavljaju ništa slučaju.

Tamara i tim Replaya Hrvatska ponosni su na reakcije principala na hrvatski Replay web shop koji su talijanski stručnjaci ovako ocijenili: „Prepoznatljivost, jedinstven vizualni izričaj te način komunikacije prema krajnjem kupcu, nešto je čime smo jako zadovoljni kada je u pitanju online store u Hrvatskoj. Tim koji se brine da svaka komponenta ovog naizgled jednostavnog sustava radi bez premca, marketinška podrška koja sliku branda u ovom segmentu uvijek drži na viskom nivou te stalne pohvale zadovoljnih korisnika garancija su nam kako su dosadašnje godine rada samo uvertira u uspješno poslovanje u budućnosti.“

Tamara Nezirović (desno) i tim Replay Hrvatska

 

Ispunite kratki upitnik i ostvarite brojne pogodnosti
kao član Udruge eCommerce Hrvatska.

Samo za prvih 100 web trgovaca

eCommerce Hrvatska

|

at
Vidi sve postove autora >
Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije