Kupci koji se vraćaju troše 3 puta više od ostalih

Kupci koji se vraćaju troše 3 puta više od ostalih

Istraživanja pokazuju da 10 % kupaca određene web trgovine troši 3 puta više od ostalih. Osim toga, kupci koji se vraćaju spremniji su proširiti svoje iskustvo o kupovini te vam na taj način dovesti nove kupce. U nastavku članka saznajte kako povećati broj opetovanih kupaca!

Najvažnije je povjerenje

Svaki uspješan poduzetnik je na ovaj ili onaj način naučio da je puno jednostavnije prodati postojećem kupcu nego steći novog.

Potrošači ne kupuju proizvode i usluge već rješenja za svoje potrebe i probleme.

Dakle, kada nekome nešto prodate – napravili ste prvi korak prema izgradnji povjerenja. Vaš proizvod ili usluga, sustav plaćanja, popratne usluge, pakiranje i dostava ispunili su očekivanja i ostavili ste dojam onoga koji ispunjava obećanja. No, je li to dovoljno? 

Kako steći povjerenje? 

Povjerenje je veoma važno i kupci obično vjeruju trgovinama s kojima su upoznati. U većini slučajeva, velika poduzeća više su poznata javnosti što objašnjava veći postotak opetovanih kupaca kojima se velike kompanije mogu pohvaliti.

Za manje trgovine je nužno izgraditi odnos pun povjerenja s potrošačem. Oznaka povjerenja na vašoj web stranici definitivno će pomoći u tim nastojanjima.

Zašto su nam opetovani kupci važni?

Vjerojatnost da potrošač ponovo kupi raste s brojem kupovina kod istog trgovca. No to nije sve…

  • kupci koji se vraćaju troše više – top 10% vaših kupaca troši 3 puta više od 90% regularnih kupaca, a top 1% troši i do 5 puta više
  • opetovani kupci troše više u specifičnim prilikama (blagdani, sezone,….); potrošnja kupaca koji se vraćaju tada raste za 25 %
  • voljniji su dijeliti svoja iskustva s drugima – prosječan kupac će svoje iskustvo podijeliti s troje ljudi, a opetovani s čak sedam (McEachern, 2015).  

 repeat buyers

Kako povećati broj lojanih kupaca?

Opredijelite se za ulaganje u dugoročnu vrijednost umjesto u transakcijsku vrijednost

Neka u vašoj strategiji i taktikama bude stalno prisutna misao koliko je važniji i vrijedniji kupac koji se vraća u odnosu na kupca kojem ćete prodati samo jednom

Koristite up-sell

Podignite prosječnu vrijednost košarice. Ukažite kupcu na slične proizvode više cjenovne kategorije.

Ostanite u kontaktu sa svojim kupcima

Poslijekupovna komunikacija zahtijeva trud, ali povećava šanse za ponovnu kupovinu i širenje iskustva o kupovini.

Ponudite komplementarne proizvode

Odličan način za povećanje prometa, ali i zadovoljstva kupaca.

Podsjećajte kupca na vašu ponudu

Kupcima je potrebno 5 do 10 podražaja da bi nešto kupili. Ako imate dobar proizvod ili akciju, podsjetite ih na to.

Potičite i nagradite lojalnost

Dajte kupcu konkretan razlog zašto bi ponovno kupio kod vas. Primjerice skupljanje bodova, mogućnosti otvaranja grupnih i obiteljskih računa, razmjene bodova, korištenja posebnih akcija i popusta, informacije o novim proizvodima i uslugama ili mogućnost sudjelovanja u nagradnoj igri.

Potaknite povjerenje kupaca

Oznake povjerenja potvrđuju kupcu da je nezavisan autoritet potvrdio da je trgovina sigurna i da joj kupci mogu vjerovati. Zatražite evaluaciju svog web shopa i steknite oznaku povjerenja!

Nikolina Pranjković

| Project Manager for Marketing and Sales

at Shopper's Mind - sMind Hrvatska

Projektni menadžer za marketing i prodaju u sMind, član Upravnog odbora udruge eCommerce Hrvatska, predavač na programu obrazovanja Specijalist za internet marketing

Vidi sve postove autora >
Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije