Kraljevski sadržaj u okrilju carskog dizajna

Kraljevski sadržaj u okrilju carskog dizajna

Pomalo izlizano zvuči fraza „Content is a king“ ali i dalje ostaje činjenica da je sadržaj možda jedan od najvažnijih čimbenika koji utječu na uspješnost konverzija u online trgovini. Tema sadržaja je prilično opširna i nemoguće je jednim člankom opisati na koji način oblikovati sadržaj kako bi on efikasno komunicirao poruku namijenjenu kupcima. Ipak, suština dobrog sadržaja leži u pravo u uvodnoj rečenici.

 

Sadržaj su riječi, fotografije, video, animacije, aplikacije i sve ostalo u službi približavanja proizvoda potencijalnom kupcu.

 

U online trgovini sadržaj koji „razumije“ dizajn odnosno dizajn koji se prilagođava sadržaju čine pobjedničku kombinaciju.

 

Posjetitelj koji konzumiranjem sadržaja dolazi do njemu važnih informacija i nakon toga postaje kupac, zapravo indirektno odaje priznaje dizajneru na dobro odrađenom poslu. Mala je vjerojatnost da će posjetitelj postati kupac tamo gdje postoji kvalitetan promotivni i informativni video o proizvodu ali nema objašnjenja kako ga kupiti ili se „kupi“ ili „stavi u košaricu“ gumbić ne prikazuju dovoljno vidljivo.

Ne štedite na kvalitetnim fotografijama 

Kupac želi saznati što više o proizvodu koji kani kupiti jer cijeni svoj novac i teško se odvaja od njega. Želi vrijednost koju će osim samog proizvoda opravdati i način na koji mu je proizvod predstavljen. Smislen, bogat, informativan sadržaj s dozom inovativnosti u njegovom kreiranju generira upravo tu vrijednost za kupca. Stoga ne treba štediti na kvalitetnim fotografijama proizvoda, promišljenim i informativnim opisima ili na primjer infografici kojom se na zanimljiv i jasan način opisuje kako koristiti proizvod. Kupac će prepoznati koliko nam je stalo do prodaje upravo kroz sadržaj kojim mu želimo približiti proizvod. Imat će osjećaj da za svoj novac ne dobiva samo proizvod već i nešto više. Naposljetku će taj naš trud i nagraditi, kupnjom.

Istaknite proizvod

U fizičkim trgovinama često se pomno bira mjesto gdje će određeni proizvod biti postavljen, na kojoj polici, visini i na koji će način biti istaknut među ostalim proizvodima. U online trgovini ne postoje police, niti je mogu će staviti proizvod u visini očiju promatrača. Pomnim korištenjem elemenata dizajna; boja, fontova, grafičkih elemenata, fotografija… moguće je određeni proizvod istaknuti među masom drugih. Na taj način privlačimo pažnju posjetitelja s ciljem podizanja njihove zainteresiranosti za proizvod.

Korisničko iskustvo 

Korištenje proizvoda ili usluga u pravilu prati pozitivno ili manje pozitivno iskustvo. Kupac koji po prvi put kupuje određeni proizvod ili koristi neku uslugu ima očekivanja ali ulazi u taj proces s dozom sumnje. Iskustvo korištenja u pravilu počinje od trenutka kada kupac razmjeni svoj novac za vrijednost. Sam proces kupnje definira daljnji odnos na relaciji prodavač kupac. Ukoliko je prodaja ostvarena u online trgovini tada je važno sagledati sve elemente koji su doveli do ispunjenja to cilja, između ostalog koliku je ulogu u tome imao sam dizajn online trgovine.

Istražite korisničko iskustvo vaših kupaca 

Mala je vjerojatnost da će kupci samoinicijativno hvaliti lakoću navigacije kroz trgovinu, vidljive i jasne gumbiće na odredištima koji pozivaju na kupnju ili će oduševljeno komentirati kvalitetnu foto galeriju i proizvoda. Sve to ih jednostavno možemo pitati. Zadovoljni kupci će u većini slučajeva izdvojiti nekoliko minuta i ispuniti online upitnik koji će im na primjer kod sljedeće kupnje donijeti 10% popusta. To je nagrada za njihovu vjernost a vama korisna informacija o tome da li je ste možda u vašoj online trgovini zaboravili staviti mogućnost prijave putem društvenim mreža, odnosno žele li vaši kupci i tu mogućnost.

Ukoliko ste tek ušli u svijet online trgovanja ili ste iskusni u tom poslu uvijek je dobro vrijeme sagledati kako će dizajn vaše trgovine utjecati na kupce, postojeće ili one koji će to tek postati. Trendovi u dizajnu su ponekad neumoljivi i ukoliko želite zadržati konkurentnost tada ih morate pratiti i na vrijeme odgovarati na zahtjeve. Kupci će svaki vaš pozitivan korak prepoznati i u pravilu tako i odgovoriti. Ako odmah ne kupnjom onda barem pokazivanjem više interesa u smislu vraćanja u vašu online trgovinu i pretraživanja ponude. Dobar i kvalitetan dizajn u skladu s zahtjevima vremena pomoći će i njima i vama u ostvarenju ciljeva.

U sljedećim člancima pričat ćemo detaljnije o pojedinačnim elementima dizajna i njihovoj ulozi u online prodaji.

Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije