Koriste li hrvatski trgovci email marketing

Koriste li hrvatski trgovci email marketing

U jednom je istraživanju 58 posto marketingaša izjavilo da će povećati budžet za email u 2017. godini, što upućuje na to da su i sami svjesni mogućnosti tog kanala, rekao je Ruben Zatingha prošli tjedan na događanju Moć email marketinga u praksi. No što je s hrvatskim web trgovcima, odnosno članovima Udruge eCommerce Hrvatska?

Jedna anketa, tekstualni email, 6 sati vremena i 136 primatelja

Na događanje koje je organizirao MailPlus, pozvan sam u ulozi panelista na okruglom stolu gdje se trebalo raspravljati o dugoročnoj koristi od email marketinga. Obzirom da sam veliki zagovornik email marketinga, rado sam prihvatio poziv, no ubrzo sam shvatio da zapravo nemam odgovore na neka važna pitanja. Konkretno, pitanje koje me najviše zbunilo je “koliko hrvatski trgovci koriste email marketing i u kojoj mjeri”. 

Zato sam odlučio napraviti mali eksperiment…

Pripremio sam kratku anketu i složio kratki tekstualni mail u kojem sam zamolio članove Udruge za pomoć. Za odgovor na email su imali točno 6 sati – jer toliko je vremena bilo do panela. Mail je poslan preko MailPlus sustava na 136 adresa (u Udruzi trenutno imamo 152 člana/web trgovca, no svoje je podatke ove godine ažuriralo 136 voditelja). Anketu je ispunilo njih 41, odnosno čak 30 % primatelja našeg newslettera. Wow. Znao sam da imamo vjernu zajednicu, ali ovo me iskreno jako pozitivno iznenadilo!

Onda? Koriste li Hrvati email marketing?

Ako je vjerovati našim članovima (a naravno da je  – jer su zakon!), njih čak 66 % koristi email marketing, dok ga njih 29 % tek planira početi koristiti. Samo 1 od njih ga ne koristi, a 1 ne zna kako se radi email marketing (javite se, tu smo da to “popravimo” :).


Ipak, 37 % ih šalje newsletter “rijetko”, dok njih 45 % šalje newsletter jednom mjesečno ili češće. Ono što me najviše (ugodno) iznenadilo je da preko 40 % naših članova koristi email automatizacije. Bravo!

Ako želite znati više o prednostima email automatizacija, pročitajte ovaj članak o najčešćim email izazovima hrvatskih web trgovaca ili moj “ultimativni vodič za povećanje web prodaje” (naziv je toliko moćan da ga jednostavno moram staviti u navodnike – što ne znači da nije točan :).

Većina ispitanika još uvijek koristi Mailchimp, što i nije čudno obzirom da je riječ o najpopularnijem email servisu na svijetu. No njegov glavni problem je što imaju prilično bazične automatizacije. Osim toga, radi se o “list based” sustavu što znači da postoji velika mogućnost da 1 email adresa (a.k.a. 1 osoba) dobije nekoliko ISTIH mailova. A ne moram vam govoriti da to nije dobro…

Dakle, za svakoga tko se ozbiljnije misli baviti email marketingom preporučam prelazak na neki “contact based sustav” poput MailPlusa ili Active Campaigna. I jedan i drugi imaju svoje prednosti i mane,  s time da jedino MailPlus nudi full support za korisnike odnosno radi marketinške kampanje umjesto vas.

Ok, email marketing je zakon. A što je s ostalim metodama online marketinga?

Kada bih morao odabrati 3 “must-use” metode online marketinga za sve web trgovce, to bi bile:

  1. Email marketing
  2. Facebook oglasi
  3. Adwords oglasi

Naravno, redoslijed važnosti ovisi o strategiji i ciljevima određenog web trgovca, no iskreno vjerujem da pravilno korištenje ove 3 metode može značajno utjecati na povećanje prodaje na svakom web shopu. Stoga sam u anketu uvrstio i još neka, dodatna pitanja…

Ipak, u ovom članku neću otkrivati koliko hrvatski trgovci koriste Facebook i Adwords oglašavanje, jer trenutno vršimo prvo istraživanje web trgovina u Hrvatskoj, te ćemo sve te podatke prezentirati na OMGcommerce konferenciji.

P.S. troje ispitanika smo nagradili s besplatnim ecommerce radionicama po izboru. Evo link na screenshot s dobitnicima (odabrao random.org)

Ispunite kratki upitnik i ostvarite brojne pogodnosti
kao član Udruge eCommerce Hrvatska.

Samo za prvih 100 web trgovaca

eCommerce Hrvatska

|

at
Vidi sve postove autora >
Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije