INTERVJU: Prva web trgovina znanja

INTERVJU: Prva web trgovina znanja

Nakon preispitivanja kako se održati i ostati konkurentan, poduzetnica Vesna Odobaša zaključila je kako jedina sigurnost leži u ulaganju u nematerijalne vrijednosti, da su znanja i vještine to što daje dodanu vrijednost te da upravo tu leži uspjeh raznih tvrtki i pojedinaca. Tako se iz želje da pomogne i drugima u njihovom profesionalnom i osobnom razvoju rodila ideja o web trgovini koja će ljudima pružati upravo to: sve važne edukacije na jednom mjestu.

Vesna je danas za članove Udruge eCommerce Hrvatska ispričala svoja iskustva, motive i izazove s kojima se susrela.

Znam da si se oduvijek željela okušati u eCommerce vodama ali odakle ti ideja baš za trgovinu znanja?

Za time zaista postoji potreba na našem tržištu. Nakon 12-godišnjeg iskustva u edukacijama uočila sam da je teško pronaći željenu edukaciju online, pogotovo onu prilagođenu svakom džepu. Sama sam se našla u situaciji gdje do konkretne i točne informacije nisam uspijevala doći. Mnogo tvrtki nudi razne edukacije, imaju različite predavače i cijene, a moja vizija je bila okupiti ih na jednom mjestu, gdje se odmah u nekoliko klikova može izvršiti i kupnja. Tako je i došla ideja u pokretanju web trgovine www.poslovnaedukacija.hr

Koliko je trebalo vremena da realiziraš ideju? 

ideja_realizacija"Kao i kod svakog poduzetnika ideja je tek prvi korak do cilja. Cijeli proces do lansiranja weba trajao je 7 mjeseci svakodnevnog rada jer smo većinu odlučili raditi samostalno. Naravno, ako imate novca i želite da to netko drugi odradi za vas sve je ovo puno brže gotovo. Ali…u tom slučaju nemate onaj žar i energiju učenja, proučavanja i stvaranja nečega novog. Također, ovako ste puno samostalniji jer ne ovisite o nekome drugom za svaku izmjenu u web trgovini.

Cijeli proces sastojao se od tri jednako zahtjevne i povezane faze:

  • izrada platforme
  • pronalazak relevantnih partnera
  • usmjeravanje marketinških i prodajnih aktivnosti krajnjim korisnicima

Cilj je bio posložiti i pojednostavniti web trgovinu da bi kupac brzo i jednostavno pronašao i kupio željenu uslugu. Nismo baš sve radili sami, već smo pronašli tvrtku koja će nas educirati i biti nam podrška u stvaranju web trgovine. U svladavanju tehničke strane web trgovine osobito nam je pomogao Krešimir Paun, vlasnik tvrtke iz Zaprešića.

Što je bio najzanimljiviji dio projekta?

Definitivno obuka. Proveli smo sate u proučavanju wordpressa, woocommercea i svih mogućih pluginova. Bilo je tu puno pokušaja i pogrešaka (iz kojih smo puno naučili), da bismo danas konačno uživali u rezultatima i bili ponosni da smo uspjeli sve posložiti baš onako kako smo i zamislili.

Tijekom cijelog procesa izrade platforme svakodnevno smo se educirali (i to još uvijek činimo) kod našeg developera te sami na internetu. Jer svaki put kada pomislite da ste gotovi opet saznate da postoji nešto novo što još morate proučiti i savladati. Da sam znala što sve moramo proći da bismo došli do danas ne znam ni da li bih se ponovno upuštala u ovaj pothvat, ali možda je lakše kad ne znate pa stvari rješavate korak po korak.

Koji su bili najveći izazovi?

Navest ću  primjere: kad smo konačno posložili platformu i mislili da smo gotovi – s eCommerce Hrvatska doznajemo da svoju web trgovinu moramo uskladiti sa zakonskim propisima. I onda kreće proučavanje pravne literature i problematike i sve što je potrebno s obzirom na krajnjeg kupca.

U drugoj fazi uslijedio je pronalazak partnera čije seminare bismo prodavali u web trgovini. Većina partnera bila je oduševljena idejom i poslovnim konceptom tako su nam se brzo pridružile renomirane tvrtke čiji predavači imaju dugogodišnje iskustvo u raznim, specifičnim područjima. I dalje smo u potrazi za novim partnerima i novim edukacijama koje bi bile korisne i zanimljive našim kupcima.

Krajem kolovoza lansirali smo web trgovinu i u ovih mjesec i pol dana proučavanja i analiziranja vidjeli smo što smeta naše korisnike, gdje odustaju od kupovine, a gdje se najviše zadržavaju. Tako smo već prvi dan uvidjeli da nam se sporo učitava stranica i odmah smo prešli na privatni VPS hosting gdje smo dosta ubrzali učitavanje.

Naime, pomoću nekoliko dobrih alata i pluginova kao Google Analytics, Crazy Egg, Mailchimp i sl. možete vidjeti rad stranice i ponašanje vaših korisnika unutar vaše web trgovine. Odlični alati da u kratko vrijeme napravite analizu i radite poboljšanja kako biste maksimalo prilagodli web upravo njima.

Naglasila bih da je jako bitan SEO i, iako je dugotrajan proces gdje će rezultati biti vidljivi tek nakon 5-6 mjeseci, definitivno se isplati jer ćete manje morati ulagati u plaćeno oglašavanje. Naravno, bez Google oglašavanja se gotovo ne može jer takvi plaćeni oglasi pomažu u privlačenju ciljanih korisnika na vaš web gdje možete točno vidjeti analizu kampanja i kontrolirati potrošnju.

Želimo našim korisnicima dati i dodatni sadržaj u vidu bloga koji pišu naši partneri o novostima i aktualnostima iz specifičnih područja, newslettera koji pokušavamo napraviti da uvijek nešto novo saznaju ili Facebooka gdje se trudimo biti stalno prisutni također s novostima.

Što bi naglasila kao prednost kupovanja edukacije preko vaše web trgovine?

Bitno je naglasiti da se na Poslovnaedukacija.hr edukacije mogu kupiti čak do 30% povoljnije.

Poslovnaedukacija.hr nudi i mogućnost «po mjeri skrojenih» seminara iz raznih drugih područja, koji se mogu održati unutar tvrtke naručitelja. Kupovina je moguća 24 sata dnevno, a u želji da kupci dobiju što veću vrijednost i kvalitetu, edukacije se mogu javno komentirati i ocijeniti. Najvjerniji kupci za pojedine kupnje dobivaju i kupone s dodatnim popustima.

Tako ćemo zajedno s našim partnerom Red Brick agencijom, uz postojeće popuste od 25%, nagraditi čitatelje eCommerce Hrvatska s dodatnih 15 % popusta na tri edukacije koje bi njima po mom iskustvu bile korisne: Google Adwords 13.12., zatim Facebook oglašavanje 16.12. te 20.12. osnove Digitalnog marketinga. Bitno je naglasiti da su grupe do 5 polaznika.

Kod za dodatnih 15% popusta glasi: ecommerce , koji trebate upisati prilikom kupnje željene edukacije.

Može neki savjet za čitatelje na kraju? 

vesna_odobaša"Moram priznati da nisam ni sanjala što sve donosi ovaj digitalni svijet koji se svakodnevno mijenja. Morate stalno biti u korak s vremenom. To sve mi je potvrdilo da je znanje i osobni razvoj najvažnija stvar u koju stalno morate ulagati. I sama ovih dana završavam doškolovavanje za Specijalista za digitalni marketing jer mi je iskustvo s web trgovinom pokazalo da se sva znanja moraju nadograđivati. Nova znanja ubrzano stižu ne samo iz informatičkih tehnologija nego iz svih područja i ako želite biti uspješni u onome čime se bavite, nužno ih je pratiti.

 

Čitatelje eCommerce Hrvatska Poslovnaedukacija.hr nagrađuje s dodatnih 15% popusta, a prilikom kupovine ne zaboravite upisati kod za popust: ecommerce

Nikolina Pranjković

| Project Manager for Marketing and Sales

at Shopper's Mind - sMind Hrvatska

Projektni menadžer za marketing i prodaju u sMind, član Upravnog odbora udruge eCommerce Hrvatska, predavač na programu obrazovanja Specijalist za internet marketing

Vidi sve postove autora >

PRIJAVA NA NEWSLETTER

Želiš poboljšati svoj ecommerce biznis? Primaj naše novosti i savjete na email.

  •  *