Google Analytics – alat koji poboljšava prodaju

Google Analytics – alat koji poboljšava prodaju

Kada kupujete automobil, sasvim vam je normalno da od osnovne opreme ima nešto više od trube i pepeljare, a vjerojatno biste se iznenadili kada biste sjeli za upravljač vozila koje nema vjetrobran, pokazivač brzine ili retrovizore. Iako znamo da nam je za vožnju potrebna vještina, dodatni pokazivači u automobilu pomažu nam da tokom vožnje donesemo odluke koje će nam omogućiti da do cilja dođemo jednostavnije, ugodnije i bez panike.    

Imati web dućan bez korištenja mogućnosti analitike isto je kao i voziti automobil zatvorenih očiju.  

Web analitika daje nam veliku količinu povratnih informacija, koje bismo trebali koristiti za uspješnu vožnju naše web trgovine informatičkom autocestom. Što više kvalitetnih podataka dobivamo, to nam je lakše donijeti odluku o pravovremenom prelasku u drugu traku ili još bolje – o pretjecanju konkurencije.    

Uspješne stranice konstantno prate kako su njihovi posjetitelji došli, kako se ponašaju i koje ciljeve ostvaruju.

Na taj način mogu puno brže reagirati kada trendovi postanu negativni i promijeniti nešto na svojim stranicama kako bi zadržali ili poboljšali svoju uspješnost.  Google Analytics jedan je od najrasprostranjenijih alata za mjerenje uspješnosti web stranica na svijetu i kao takav može dati puno kvalitetnih informacija koje vam mogu pomoći da učinite svoje web stranice što uspješnijima.

Njegovo se korištenje u grubo svodi na 4 faze:  

  • Instalacija – ispravno prikupljanje podataka iz vaših web stranica, mobilnih aplikacija ili bilo kojih uređaja spojenih na Internet
  • Konfiguracija – strukturiranje podataka kako bi dobili smisao i postali bitni za vaše korisnike i ciljeve vaših web stranica
  • Edukacija – otkrivanje malih tajni Google Analytics izvještaja, kako biste ih znali što kvalitetnije protumačiti
  • Analize (uvidi) – na temelju dobivenih rezultata i povratnih informacija, analitičar može pronaći zanimljive podatke koji vam mogu pomoći da svoje web stranice učinite još uspješnijima, te vam dati korisne savjete za promjene na vašim web stranicama ili u marketinškim kampanjama

(slijedi graf iz kojeg se vidi kako je potrebno ispravno postaviti prva tri koraka da bismo došli do četvrtog, te koliko je potrebno vremena za pojedine korake).  

Većina web stranica u svijetu prošla je prvu (instalacija) ili eventualno drugu fazu (konfiguracija) analitike. No, uspješne su web stranice one koje su došle do četvrte faze (analize) i neprestano se u njoj nalaze. Vješt analitičar može vam pomoći da i Vaše web stranice dosegnu fazu analize te postanu uspješnije nego prije.  

Koje vrste informacija mogu pojedini web dućani dobiti od analitičara?  

Osnovni podaci  

  1. Koliko posjetitelja dolazi na vaše web stranice, pomoću kojih uređaja i otkuda?
  2. Koliko dugo ostaju na web stranicama i što pritom gledaju?
  3. Što korisnici traže na vašim stranicama, kako se po njima kreću i koja su im očekivanja?
  4. Koliko aktivno koriste informacije sa web stranica i koliko to utječe na vaše poslovanje?
  5. Kako možemo putem web stranica smanjiti količinu beskorisnih upita našoj službi za korisnike?
  6. Kako možemo privući kvalitetne nove zaposlenike putem naših web stranica?

  Analiza sadržaja  

  1. Koliko sadržaji koje objavljujemo imaju utjecaja na uspješnost web stranica ili na percepciju našeg branda?
  2. Koji su sadržaji popularni a koji ostvaruju neke ciljeve?
  3. Koji naši kanali promocije donose najviše posjeta a koji donose kvalitetne posjete?
  4. Ostvaruju li marketing persone one ciljeve koje smo definirali svojim kampanjama?
  5. Koje su nam demografske skupine korisnika najzanimljivije? Koji interesi tih korisnika?
  6.  Kako se ponašaju stalni posjetitelji, a kako novi?

  Ecommerce analize  

  1.  Kako možemo optimizirati proces kupovine da povećamo količinu prodanih proizvoda?
  2.  Kako možemo posjetitelja pretvoriti u lojalnog kupca?
  3.  Koji nam sve kanali promocije sudjeluju u prodaji proizvoda i na koji način? Trebamo li više ili manje uložiti u neke kanale?
  4.  Koji nam se proizvodi ili kategorije proizvoda najviše kupuju, a koji samo stavljaju u košaricu i zašto?
  5.  Koji se proizvodi ili kategorije proizvoda najbrže kupuju, a koje bismo trebali promovirati?
  6.  Što kupuju, a što gledaju 30-godišnji muškarci, a što 25-godišnje žene? Što iPhone a što Android korisnici?
  7.  Prodaje li nam Facebook više ormare ili bicikle? Newsletter?
  8.  Koji se proizvodi kupuju kada je oblačno, koji kada je kišno, a koji kada je sunčano?
  9.  Kako ponašanje korisnika u web dućanu možemo povezati sa ponašanjem korisnika u stvarnoj trgovini?

  Kako biste mogli doći do odgovora na ova pitanja, potrebno je dobro podesiti Google Analytics, što ćemo opisati u nekom od sljedećih postova.  

Robert Petković

|

at
Vidi sve postove autora >
Želite poboljšati online prodaju?

Nemojte propustiti naše savjete i besplatne edukacije