Formula uspjeha u Ivaninoj kutiji iznenađenja

Ivana ecommerce

Formula uspjeha u Ivaninoj kutiji iznenađenja

Predstavljamo Ivanu Blažoti Mijoč – kraljicu beautyboxa u Hrvatskoj

Pretplatnički poslovni model, koji korisnicima redovito na kućna vrata dostavlja proizvode iznenađenja već godinama nije novost, procjenjuje se da je na svjetskoj razini taj marketinški koncept vrijedan nekoliko milijardi dolara, mnogi ističu da je to posljednjih godina najvrući trend u eCommercu koji donosi prihode u svim vrstama industrija, a kao low-risk operacija privlačan je zbog fleksibilnosti i razmjerno niskih troškova. No u Hrvatskoj se s izazovima eCommerce pretplate u beauty sektoru za sada uspješno nosi malo igrača.

Ivana Blažoti Mijoč, CEO i kreativna direktorica Testera, prve online pretplate na testere ekskluzivnih proizvoda top kozmetičkih brendova, koju je pokrenula prije dvije godine, vlada domaćim tržištem pretplatničkog eCommercea. Svakog 22. u mjesecu na adrese stotina pretplatnica stiže posebno dizajnirana kutija s kozmetičkih proizvodima, a na Facebook stranici i Instagramu Testera svojim su reakcijama same pretplatnice pretvorile Ivanin proizvod u kutiju koju vrijedi iščekivati na svojoj adresi. Ivana kaže kako potražnja uglavnom premašuje njezinu ponudu, pa je trošak akvizicije novih korisnika gotovo nepostojeći. No put do toga nije bio brz niti lagan, a svako ne bez promišljanja.

Kako ste krenuli u pretplatnički eComm business?
Pratila sam razvoj ovog koncepta na stranim tržištima i oduševila se idejom. Kako sam već dugo aktivna članica online beauty zajednice u Hrvatskoj, prepoznala sam da je pravi trenutak za lansiranje na našem tržištu i odvažila se napustiti korporativnu sigurnost te pokrenuti Tester.hr.

Zašto je ključno odlučiti što će biti proizvodi koje darujete i koliko je važno da budete 100% zaljubljeni i upućeni u ono što nudite?
Kao pratim trendove u svijetu kozmetike, volim sama predložiti brendovima što bi se moglo uklopiti u određeni box, odnosno definiram temu istog. Volim kad je svaki box zaokružena priča. Smatram da je jako važno dobro vladati temom boxa – zbog samog definiranja sadržaja boxa, ali i zbog stvaranja sadržaja za društvene mreže i edukaciju korisnica o samom proizvodu.

Vaša mjesečna pretplata iznosi 100 kuna; kako ste definirali pricing model?
Pricing model definirali smo prema cijenama boxova u inozemstvu. 100 kuna je lijepa, okrugla brojka, pa nismo puno razmišljali. Najveći trošak nam je sama kutija, koja je svakog mjeseca drugačijeg dizajna i vrhunske kvalitete. Kako je poštarina uključena u cijenu, to je drugi najveći trošak, posebno kad želite da svi boxovi stignu u roku nekoliko sati kako bi faktor iznenađenja ostao isti. Ne razmišljamo o promjeni cijene same kutije, već o dodatnim mogućnostima zarade putem, primjerice, vlastitog brenda koji upravo razvijamo.

Ako je točno da treba izabrati savršen proizvod, kako izabrati savršenog pretplatnika? Kako ste definirali svoju idealnu klijenticu?
Najboljim pretplatnicama pokazale su nam se korisnice koje u potpunosti razumiju koncept. U početku je to bio izazov, no sada znaju što mogu očekivati – mogućnost isprobavanja noviteta, a ne mjesečnu kozmetičku košaricu na kućnoj adresi. Naše korisnice su žene, pretežno od 25 do 35 godina, i to su nam idealne korisnice. One su early adopters, vole isprobati novitete prije drugih i rado daju povratnu informaciju.

Tko su vaši partneri i kako ste pronalazili zainteresirane kompanije koje su spremne svoje brendove dati vama u ruke?
Dosad smo ostvarili suradnju s više od 70 brendova. U početku je bilo teško, kad bismo pitchali ideju većini je bila vrlo interesantna, no veće kozmetičke tvrtke ipak trebaju brojke prije odobrenja iz centrale. Danas surađujemo s nekim od vodećih kozmetičkih kompanija, pa sve do malih OPG-ova i proizvođača prirodne kozmetike iz Hrvatske.

Postoje li oni koji nisu skloni tom konceptu?
Uglavnom su to brendovi koji se ne žele promovirati kroz isti kanal kao njihova konkurencija ili još nisu prepoznali potencijal ovog koncepta.

S kojim ste se problemima susretali?
Najviše nas pogodi kad korisnica nije zadovoljna proizvodima. Ostalih problema nije bilo, osim što su jednom prilikom bila ukradena dva GLS vozila, pa smo ostali bez nekoliko kutija. Nadam se da su kradljivci uživali u kozmetičkim novitetima.

Eksperimentirate li i testirate li opcije članstva/pretplate i zašto ste se odlučili za mjesečnu pretplatu?
Nudimo mogućnost jednokratne kupovine ili pretplate na 6, odnosno 12 mjeseci. Kako je broj kutija ograničen, pretplata korisnicama garantira kutiju prije nego se rasproda. Mjesečna pretplata pokazala se idealnom, jer se uklapa u kampanje brendova, koje se većinom planiraju na mjesečnoj bazi.

Zašto je važno ne preplašiti kupca/pretplatnika dugoročnim ugovorom?
Naši kupci sami biraju žele li se pretplatiti na više mjeseci ili naručivati Tester box iz mjeseca u mjesec. Uglavnom se na pretplatu odlučuju kad budu zadovoljni s nekoliko mjesečnih kutija zaredom, tako da nemaju nikakav pritisak s naše strane.

Ivana Blažoti Mijoč i  Dražen Mijoč: U dvoje je kutija ljepote još – ljepša

Kako ste birali platformu?
Odlučili smo se za Magento platformu zbog modularnosti i mogućnosti prilagodbe. Dodatno smo razvili generiranje liste za pakiranje s rezultatima anketa korisnica, sustav ocjenjivanja proizvoda i loyalty sustav. Tu nam se Magento pokazao idealnim rješenjem.

Koliko ulažete u sadržaj i kakve su vam se prakse pokazale uspješnima?
U sadržaj ulažemo zaista mnogo. Posebno puno vremena ulažemo u video sadržaj za koji smatramo da najrealnije prenosi emocije. Kako za brendove i proizvode koji se taj mjesec plasiraju u box odrađujemo kampanju na društvenim mrežama, trudimo se da to bude zaista kvalitetan sadržaj koji brendovi zatim mogu podijeliti na svojim kanalima. Posebno nam je drag sadržaj koji nam šalju naše korisnice – video kada otvaraju box, vrlo kreativne fotografije sadržaja… A mjerilo uspjeha je svakako trenutak kad rasprodate kompletnu količinu boxova u nekoliko dana.

Da niste zaljubljeni u beauty business, što bi bio vaš idealni sub-box?
Teško je to zamisliti, ali vjerujem da bi to bio box s opremom za ljubimce. Ljudi vole kupovati igračke i poslastice za svoje dlakave prijatelje, vjerujem da bi i takav box bio jako dobro prihvaćen.

 

Ivana Blažoti Mijoč, CEO i kreativna direktorica Testera

 

Upoznajte Ivanu Blažoti Mijoč:

Ivana je magistrica informatike, voli web marketing i beatuy tematiku. Za vrijeme studija pokrenula je Šminkericu, beauty portal koji danas bilježi više od 200.000 korisnica. Iskustvo je stjecala je u nekim od vodećih hrvatskih korporacija (HT, Agrokor) kao specijalist za web marketing. Tester d.o.o., prvu pretplatničku eCommerce tvrtku u Hrvatskoj, pokrenula je 2015.

 

Tko vas inspirira?
Inspiriraju me uspješne, poduzetne i pozitivne žene. Lisa Eldridge, nekad celebrity vizažistica, danas kreativna direktorica Lancomea je moja velika inspiracija.

Koga bi možda vaš primjer mogao inspirirati?
Djevojke i žene koje se na neki način mogu poistovjetiti ili prepoznati u meni, a možda ih još uvijek koči strah od neuspjeha. I mene je nekad kočio taj strah, danas se bojim samo propuštanja dobrih prilika.

U ponedjeljak, 27.ožujka, imate priliku poslušati Ivaninu priču uživo na besplatnim radionicama koje se održavaju od 19 do 21 sati na adresi Kaptol 27, Tribine grada Zagreba. Mjesta su ograničena – prijavite se odmah!

Prijavite se na radionicu

Mjesta su ograničena - osigurajte svoje mjesto što prije.

eCommerce Hrvatska

|

at
Vidi sve postove autora >

PRIJAVA NA NEWSLETTER

Želiš poboljšati svoj ecommerce biznis? Primaj naše novosti i savjete na email.

  •  *