Email marketing – četiri najčešća izazova hrvatskih web trgovaca (i kako ih riješiti)

problemi etrgovac

Email marketing – četiri najčešća izazova hrvatskih web trgovaca (i kako ih riješiti)

Ususret Meet Magento konferenciji posjetili smo prvog regionalnog email marketing partnera i doznali zašto je email marketing tajno oružje webshopova.

Vašem je kupcu zatrpan inbox, zato nemojte stisnuti SEND prije nego što vaš newsletter bude optimiziran za čitatelja. Upitali smo stručnjake za email marketing iz MailPlusa koji su najčešći izazovi hrvatskih web trgovaca kod kreiranja newslettera.

Stavite se u cipele pretplatnika

Samo tako možete kvalitetno voditi email marketing usmjeren na rezultate i prodaju, uz maksimalno zadovoljstvo korisnika, savjetuju u MailPlusu. Iskrsnula su tri izazova – postavljamo dijagnoze, nudimo rješenja.

 

1. Izazov: Gubim puno vremena

Vlasnik ste web trgovine i suočeni ste sa izazovom gdje vaš marketing tim puno vremena gubi na odabir i prenošenje sadržaja s web stranice trgovine u sam newsletter?

Zbog velikog broja informacija i promjena, morate stalno prolaziti kroz svoju bazu kako biste odabrali prave informacije? Često vam se događa i da slike proizvoda ne izgledaju kvalitetno u samom newsletteru….

Dakle, u prosjeku gubite sat, a ponekad i dva, kako biste odabrali 10-ak proizvoda i kvalitetno prenijeli informacije u sam newsletter.

Dijagnoza. To je samo jedan od problema koje web trgovine imaju u današnje vrijeme. Za njegovo rješavanje, moderni ESP-evi (Email Service Provideri) koriste API konektore za integraciju s web trgovinama i tako cijeli postupak maksimalno skrate i pojednostave.

trajanje izrade newslettera

Izrada newslettera često traje puno predugo. Photo: Designed by Freepik

Rješenje: Jednostavnije upravljanje sadržajem

Uz MailPlus možete u stvarnom vremenu, jednostavnom drag-and-drop metodom, ubacivati željene proizvode u sam newsletter, uključujući odgovarajuću sliku, opis (copy), cijenu, ime brenda, prosječnu ocjenu proizvoda, dostupnost na skladištu i tehničke specifikacije. Kada se neki proizvod izbriše na web shopu, istodobno je izbrisan i u MailPlus bazi što smanjuje mogućnost pogreške.

Ušteda vremena

Nakon nekog vremena, izrada newslettera postaje rutinska radnja, što znači da email marketing manager može u doslovce 15-20 minuta (prema nekadašnjih sat-dva) kreirati newsletter i poslati ga pretplatnicima. Tako oslobađate vrijeme za važnije aktivnosti, poput povećanja konverzije i prodaje, CTR, povećanja baze pretplatnika, itd.

 

2. Izazov: Klikaju, ali ne kupuju

Pretpostavimo da je u zadnjih mjesec dana slanja newslettera velik broj vaših pretplatnika pokazao interes za najnovijim modelom flagship mobitela, ali ih je samo mali broj kupio proizvod na web shopu. Dakle, postoji interes, ali mala je stopa konverzije, odnosno prodaje. Kako ćete iskoristiti taj podatak?

Dijagnoza. Imate li kvalitetan ESP, u tom ćete slučaju na temelju povijesti klikova na pripadajući link, kreirati listu pretplatnika za remarketing na koju ćete poslati poseban newsletter s posebnom ponudom za taj telefon. Rezultati pokazuju kako takav pristup značajno povećava šansu za konverziju, odnosno povećanje prihoda.

Rješenje: kvalitetan sustav izvještavanja.

Naravno da želite u svakom trenutku provjeriti kolika je stvarna uspješnost email marketinga te kako ga možete dodatno poboljšati. To je moguće samo ako ESP s kojim je web trgovina povezana ima dovoljno detaljan i precizan sustav izvještavanja. Ovo nudi MailPlus.

mala stopa konverzije kupaca

Kupci pokazuju interes, ali je stopa konverzije mala? Photo:Designed by Freepik

Što se sve može i poželjno je pratiti kroz izvještaje:

  • iznos generiran po kampanji
  • dostavljivost (delivery rate)
  • stopu otvaranja (open rate)
  • click-through-rate (CTR)
  • stopu konverzije
  • na koje linkove se klikalo
  • rezultate A/B testiranja
  • bounce rate – po uređaju, po vremenu otvaranja, po proizvodu…

Što to znači za osobu koja vodi email marketing?

Puno, jer su oni putokaz za bolje razumijevanje samih pretplatnika – kakav sadržaj vole i kupuju, što ne vole, kada imaju vremena otvoriti newsletter, vole li više slike ili dobar copy, rade li više istraživanje preko mobitela, a kupovinu kasnije realiziraju preko stolnog računala ili laptopa, i još puno toga. Drugim riječima, na temelju tih rezultata možete raditi preciznu segmentaciju lista i kasnije targetiranje.

Pronađite svog kupca. S obzirom na to da remarketing ipak iziskuje nešto vremena, važno je da ESP ima i mogućnost kreiranja tzv. dinamičkih blokova.

 

3. Izazov: 100 ljudi, 100 ćudi

OK, upoznali ste se s čarima kampanja na temelju kvalitetnih izvještaja. Međutim, imate sedam različitih skupina proizvoda na koji su pretplatnici kliknuli u današnjem newsletteru.

Već je 13 sati, a vi trebate kreirati 7 novih newsletter poruka, a još imate hrpu drugih stvari u rasporedu. Prvo što ćete pomisliti je: „Ja to neću stići! Napravit ću još jedan standardni newsletter pa ću se drugi puta s time baviti.“

I tako zadnjih šest mjeseci, a CTR (odnosno čitanost) stagnira, čak i pada. A što kada biste mogli u jednom newsletteru ciljati sve te iskazane interese?

Dijagnoza: Zamislite da možete prikazati primjerice košarkaške lopte samo pretplatnicima koji su u svom profilu naznačili da vole sport, a opremu za mobitele samo onima koji su fanovi gadgeta?

Tako možete poslati jedan newsletter, a pri tom precizno targetirati različite grupe formirane po geolokaciji, vremenu proteklom od prethodne kupovine, povijesti klikanja pojedinog pretplatnika na ključne riječi unutar kampanje, interesima, spolu, godinama, i slično, što naravno pospješuje čitanost, ali i konverzije.

Rješenje: Dinamički HTML blokovi.

U MailPlusu možete podesiti prikaz proizvoda po interesima svojih newsletter pretplatnika. Zgodno, zar ne?

A kako biti siguran da je baš taj copy ili slika ili proizvod dobra prilika za pretplatnika? Izaberite pobjednika korištenjem A/B testiranja. Možete testirati subject, ime pošiljatelja, ali i same dinamičke blokove, pa tako određenom uzorku (npr. 20%) ljudi pokazati jedan opis/sliku proizvoda, a drugih 20% drugu, a ESP će na temelju rezultata CTR-a u zadanom periodu (primjerice 2 sata) ostatku pretplatnika poslati „pobjedničku“ varijantu. Samim time znatno povećavate mogućnost konverzije.

newslater pretplatnici

Podesite prikaz proizvoda po interesima svojih newsletter pretplatnika! Photo: Designed by Freepik

 

4. Izazov: kako automatizirati slanje newslettera

Automatizacija znači da možete podesiti unaprijed definirane korake, odnosno newsletter poruke (sekvence) koje ćete poslati pretplatnicima. To štedi vaše vrijeme, ali i značajno pospješuje mogućnost konverzije.

Rješenje: Postavljanje email sekvenci

Poruka dobrodošlice. Slanjem takve poruke novom pretplatniku nakon prijave na newsletter, pokazujete da ste profesionalni web shop. Pretplatnika možete pozvati da ispuni svoj profil s dodatnim informacijama, a one vam mogu puno značiti u kreiranju prilagođenih newslettera i potencijalnom remarketingu, a to je, ističu u MailPlusu, veća mogućnost ostvarenja konverzije.

Rođendanske poruke. Korisniku ćete pokazati da mislite na njega i možete stvarati prijateljski odnos s njim (ili kako se u slengu kaže: „nećete mu gurati proizvode niz grlo“). Što ste dobili ovom malom gestom: veće povjerenje u web shop gotovo redovito znači veću stopu otvaranja newslettera.

Poziv za recenziju proizvoda. Ako ste dovoljno hrabri, korisniku dajete mogućnost da participira u „životu“ vaše web trgovine. Uvijek je pametno osigurati nagradu kao vaše „malo hvala“ za recenziju. Uložite trud jer to povećava mogućnost prodaje recenziranih proizvoda.

Poruka napuštene košarice. Iskoristite činjenicu da je korisnik pokazao interes za neki proizvod, bez obzira na napuštanje košarice. Korisnika često treba samo podsjetiti zašto mu se neki proizvod sviđa, a newsletter je izvrstan alat za podsjećanje.

Poruka za aktivaciju korisnika. Sugeriramo da klijentima da nakon 3 mjeseca neotvaranja newslettera, pošalje newsletter koji će ih motivirati da opet postanu redoviti konzumenti newslettera. I pokoja nagrada za to (popust, kupon i sl.) neće odmoći. Rezultat su vraćanje dio pretplatnika u živi dio liste.

Poruke na temelju prethodnih klikova. Tu se otvaraju velike mogućnosti; primjerice, možete podesiti da, nakon što pretplatnik klikne jednom ili 2, 3 puta (ovisno o želji) na određeni proizvod u newsletteru, za 3 ili 7 dana dođe newsletter s najnovijim informacijama o proizvodu ili popustu.

 

EMAIL FACTS

Svakog dana u svijetu je poslano 294,000,000,000 emaila. 294 milijarde! To znači da prosječna osoba dobiva oko 72 emaila dnevno. Upravo je zato email izazovan medij. Prema izvještaju Email Statistics Report 2015-2019, prosječan poslovni čovjek šalje i prima čak 122 emaila dnevno. Osvajanje pažnje potencijalnih klijenata i kupaca u sve punijim inboxima postaje najveći izazov.

.

.

Fotografije:

Designed by Freepik

eCommerce Hrvatska

|

at
Vidi sve postove autora >

PRIJAVA NA NEWSLETTER

Želiš poboljšati svoj ecommerce biznis? Primaj naše novosti i savjete na email.

  •  *